بازدید 2642

خرید برگ سبز چای از ۱۸ هزار و ۹۲۰ تن فراتر رفت

خرداد پور گفت: تا کنون بیش از ۱۸ هزار و ۹۲۰ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.
کد خبر: ۷۹۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 08 May 2018

خرداد پور گفت: تا کنون بیش از ۱۸ هزار و ۹۲۰ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

گودرز خرداد پور، معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباه آخرین وضعیت خرید چای بهاره اظهار کرد: تا کنون بیش از 18 هزار و 920 تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 51 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گفته وی؛ 97 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک  و مابقی درجه دو است.

خرداد پور با اشاره به اینکه 145 کارخانه چای سازی در حال فرآیند خرید هستند، افزود: تا کنون از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده 4 هزار و 257 تن چای خشک در کارخانه های چای سازی استحصال شده است.

معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای ادامه داد: میزان برگ سبز خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از سرمازدگی دیررس بهاره افت داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که برآورد و پیش بینی شما از میزان برداشت برگ سبز چای چقدر است، بیان کرد: اکنون نمی توان گفت که چقدر می توان برداشت کرد، چرا که شرایط جوی در میزان تولید تاثیر بسزایی دارد و در صورت شرایط مساعد بارش به میزان برداشت برگ سبز می توان امیدوار بود.

خرداد پور درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران تصریح کرد: با توجه به آنکه تاکنون کارخانه ها و دولت قدرالسهم خود را پرداخت نکرده، مبلغی به حساب چایکاران واریز نشده است و در آینده نزدیک بخشی ازمطالبات تولیدکنندگان پرداخت خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل