بازدید 2547
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خبر داد

درخواست برای حذف جایگاه های سوخت از طرح شاپرک

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: از بانک مرکزی درخواست داریم جایگاه های سوخت را از طرح شاپرک حذف کنند ولی تاکنون بانک مرکزی جواب واضحی نداده است.
کد خبر: ۷۹۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱ 08 May 2018

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: از بانک مرکزی درخواست داریم جایگاه های سوخت را از طرح شاپرک حذف کنند ولی تاکنون بانک مرکزی جواب واضحی نداده است.

به گزارش میزان، سید محمدرضا موسوی خواه در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه نفت،گاز، پالایشگاه و پتروشیمی گفت: از تاریخ اول خرداد ماه و اول تیر ماه در تمامی مسیرهای مواصلاتی نفت گاز یورو ۴ برای خودروهای دیزلی که از سال ۹۶ شماره گذاری شده و مجهز به فیلتر مخصوص هستند صورت میگیرد.

وی افزود: ۸ کلان شهر پیش از این مجهز به نفت گاز یورو ۴ بوده و در تلاشیم شاهد توزیع نفت گاز یورو و بنزین یورو در تمامی شهرها باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در توضیح طرح کهاب گفت: در تلاشیم اجرا طرح کهاب را در سراسر کشور سرعت ببخشیم زیرا با اجرایی شدن آن صرفه‌جویی در حدود ۱,۵ تا ۲.۵ لیتر در هزار لیتر حاصل خواهد شد.

موسوی خواه بیان کرد: به تازگی جایگاه سوختی در تهران به این سیستم مجهز شده و در محدوده شهری این جایگاه به هیچ عنوان بوی بنزین استشمام نمی‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: پس از جمع اوری بخارات بنزین، مجددا این ها به بنزین با کیفیت تبدیل خواهد شد که این امر علاوه بر مزیت زیست محیطی، افزایش ایمنی جایگاه‌های عرضه سوخت و سوددهی را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در توضیح هزینه های این طرح گفت: جایگاه‌داران باید هزینه قابل توجهی را متحمل شوند، اما بازگشت اصل و سود سرمایه دو تا چهار ساله خواهد بود.

موسوی خواه حضور بخش خصوصی در این زمینه را لازم و موثر دانست و گفت: اجرای طرح کهاب تنها با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی موفق خواهد بود.

وی در توضیح مشکلات نقل و انتقال مالی که به دلیل طرح شاپرک برای برخی جایگاه‌های سوخت ایجاد شده بود، گفت: طبق مصوبات طرح شاپرک دسترسی به حساب هر ۲۴ ساعت یک بار امکان پذیر است که این مسئله برای برخی جایگاه‌ها مشکل ساز است به همین خاطر با بانک مرکزی در تعامل هستیم تا این سیستم از جایگاه‌های سوخت حذف شود، اما تاکنون بانک مرکزی جواب واضحی به ما نداده است.

وی در توضیح برنامه‎‌های شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی در سال جاری گفت: توسعه جایگاه‎‌ها از مهم‌ترین اهداف این شرکت است، در حال حاضر توسعه ۱۵۰ جایگاه را در دست اجرا داریم که ۷۵ جایگاه از سوی بخش خصوصی بوده و ۲۵ جایگاه مقیاس کوچک نیز راه‌اندازی خواهد شد.

موسوی خواه در خصوص دستگاه‎‌های سوخت‌رسانی سیار نیز گفت: ۵۱ دستگاه هم اکنون فعال هستند و از زمان آغاز به کار خود در این مدت توانستند یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت در بیش از هزار مرتبه سوخت‌رسانی کنن، همچنین تاکنون ۳۰ هزار مرتبه دانلود اپلیکیشن صورت گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار