بازدید 3928

احتمال ورشکستگی ایرفرانس با اعتصابات سراسری

به گفته ی وزیر اقتصاد فرانسه، در صورتی که اعتصابات سراسری اتحادیه ی کارگران باعث ''غیررقابتی'' شدن جایگاه شرکت ایرفرانس شود دولت فرانسه قادر نخواهد بود که که این شرکت را نجات دهد.
کد خبر: ۷۹۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 07 May 2018

احتمال ورشکستگی ایرفرانس با اعتصابات سراسریبه گفته ی وزیر اقتصاد فرانسه، در صورتی که اعتصابات سراسری اتحادیه ی کارگران باعث ''غیررقابتی'' شدن جایگاه شرکت ایرفرانس شود دولت فرانسه قادر نخواهد بود که که این شرکت را نجات دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از The Guardian، پس از استعفای مدیر عامل ایرفرانس در نتیجه ی اعتصابات گسترده ی کارگرانی که به وضع پرداخت دستمزدهای خود اعتراض داشتند، وزیر اقتصاد فرانسه هشدار داد که آینده ی اقتصادی این شرکت در وضعیت بلاتکلیفی قرار گرفته و دولت این کشور با داشتن تنها ۱۴.۳ درصد از سهام این شرکت نمی تواند آن را در صورت بدتر شدن اوضاع نجات دهد.

احتمال ورشکستگی ایرفرانس با اعتصابات سراسری

ژان مارک ژانایاک مدیر عامل ایرفرانس قبل از این پیشنهاد کرده بود که دستمزد کارگران این شرکت ظرف ۴ سال ۷ درصد افزایش یابد که این پیشنهاد مورد موافقت اتحادیه کارگری ایرفرانس قرار نگرفت. افزون بر این، گزارش ها نشان می دهد که شرکت ایرفرانس در نتیجه اعتصابات تا کنون ۳۰۰ میلیون دلار خسارت دیده است.

لازم به ذکر است که اعضای اتحادیه ی کارگری شرکت ایرفرانس امروز برای ۱۴ امین روز متوالی به طور گسترده ای اعتصاب کرده و خواهان افزایش ۵.۱ درصدی دستمزدهای خود برای سال جاری از شرکت ایرفرانس شده اند. در این رابطه، برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه اذعان کرده که '' از همه می خواهم که مسوول باشند: خدمه پرواز، کارکنان، و خلبانانی که به طور غیر قابل توجیهی خواستار افزایش حقوق های خود شده اند''. وی در ادامه افزوده است که ''آینده ی شرکت ایرفرانس در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد''.

اعتراضات کارکنان شرکت ایرفرانس در حالی اتفاق می افتد که از سویی دیگر کارکنان راه آهن فرانسه به دلیل اعتراض به تصمیم امانوئل مکرون رییس جمهور این کشور در رابطه با تعمیرات اساسی خطوط ریلی فرانسه در اعتصاب به سر می برند. همچنین،  مسافرانی که در فرانسه قصد مسافرت دارند از اوایل ماه اپریل سال جاری در وضعیت سردرگرمی به سر می برند و بر اساس آمارها نرخ رشد اقتصادی بخش هایی مانند توریسم و حمل و نقل مواد اولیه ۰.۱ درصد کاهش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها