بازدید 9013

افزایش شدید قیمت نفت پیش از اعلام موضع ترامپ

روز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه افزایش یافت و به ۷۰.۴۲ دلار رسید. یکی از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری نزدیک شدن به اعلام موضع آمریکا در خصوص برجام و خروج احتمالی این کشور از توافق هسته ای عنوان شده است.  
کد خبر: ۷۹۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 07 May 2018

افزایش شدید قیمت نفت پیش از اعلام موضع ترامپروز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه افزایش یافت و به ۷۰.۴۲ دلار رسید. یکی از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری نزدیک شدن به اعلام موضع آمریکا در خصوص برجام و خروج احتمالی این کشور از توافق هسته ای عنوان شده است.  

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه (آخرین روز هفته کاری گذشته) با افزایشی ۷۰ سنتی (۰.۹ درصد)  بشکه ای ۷۵.۵۷ دلار در بازار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۰ سنت افزایش (۱درصد) بشکه ای ۷۰.۴۲ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که اوایل امروز قیمت نفت برنت با فتح قله ی ۷۵.۸۹ دلار در هر بشکه به بالاترین حد خود از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون رسید.

بنابر گزارش های منتشر شده، نگرانی بازار نفت نسبت به احتمال اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران یکی از دلایلی بوده که در روز جاری باعث افزایش قیمت نفت شده است. به گفته ی گرگ مک کنا یکی از تحلیلگران بازار نفت اوضاع سیاسی کنونی دنیا نشان می دهد که این بازار انتظار دارد در هفته ی آینده دولت آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج شود. پیش از این دونالد ترامپ گفته بود که اگر از دیدگاه او نقایص توافق هسته ای تا روز ۱۲ می اصلاح نشود این کشور از برجام خارج خواهد شد.

همچنین، دلیل دیگر افزایش قیمت نفت در روز جاری بحران اقتصادی ونزوئلا و در نتیجه ی آن کاهش میزان تولید و صادرات نفت توسط این کشور بوده که باعث افزایش قیمت نفت خام در روز جاری شده است. تحلیلگران یکی از علل کاهش میزان تولید و عرضه ی نفت توسط ونزوئلا را ضبط شدن اموال شرکت ملی نفت این کشور (PDVSA) در نتیجه ی اجرای حکم داوری بین المللی به سود شرکت ConocoPhillips آمریکا می دانند. لازم به ذکر است که میزان تولید نفت ونزوئلا از دهه ی اول قرن ۲۱ تا کنون به ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

افزون بر این، یکی از عواملی که می تواند باعث جلوگیری از افزایش بیش از پیش قیمت نفت شود افزایش تولید نفت توسط آمریکا است. بر اساس آمارها، آمریکا از ۲ سال پیش تا کنون با افزایش دادن حدود ۲۵ درصد از تولید خود مجموع سطح تولیدی خود را به ۱۰.۶۲ میلیون بشکه در روز رسانده و پس از روسیه به دومین کشور بزرگ تولید کننده ی نفت در دنیا تبدیل شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار