بازدید 21976
آخرین تحولات خاورمیانه؛

پیش بینی ها از قیمت نفت پس از خروج ترامپ از برجام/اعلام تمایل برای جنگ با ایران از سوی نتانیاهو / آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای مأموریت جدید در سوریه/هشدار مکرون در مورد وقوع جنگ در صورت خارج شدن ترامپ از برجام

پیش بینی ها از قیمت نفت پس از خروج ترامپ از برجام، درگیری شدید داعش و دیگر تروریستها در حومه درعا، اعلام تمایل برای جنگ با ایران از سوی نتانیاهو، بررسی لایحه تحریم فروش تسلیحات نظامی به ترکیه در کنگره آمریکا و هشدار مکرون در مورد وقوع جنگ در صورت خارج شدن ترامپ از برجام، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای مأموریت جدید در سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 07 May 2018

پیش بینی ها از قیمت نفت پس از خروج ترامپ از برجام، درگیری شدید داعش و دیگر تروریستها در حومه درعا، اعلام تمایل برای جنگ با ایران از سوی نتانیاهو، بررسی لایحه تحریم فروش تسلیحات نظامی به ترکیه در کنگره آمریکا و هشدار مکرون در مورد وقوع جنگ در صورت خارج شدن ترامپ از برجام، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای مأموریت جدید در سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ رئیس جمهوری ترکیه، بدون اشاره به تداوم عملیات نظامی آنکارا در خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی، اعلام کرد: نظامیان ترکیه آماده مأموریت های جدید در سوریه باشند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، روز یکشنبه بدون اشاره به تداوم عملیات نظامی آنکارا در خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی، در اظهاراتی اعلام کرد: نظامیان ترکیه آماده مأموریت های جدید در سوریه باشند.

رئیس جمهوری ترکیه در حالی که بیش از سه ماه از آغاز تجاوز نظامی ارتش این کشور به خاک سوریه می گذرد، در این باره گفت: تنگ کردن حلقه محاصره تروریست ها را کنار نمی گذاریم. عملیات جدیدی را به «سپر فرات» و «شاخه زیتون» خواهیم افزود؛ لذا نظامیان ما آماده مأموریت های جدید باشند.

رجب طیب اردوغان در جمع هواداران خود از حزب عدالت و توسعه ترکیه در استانبول ادامه داد: هرگز از فرایند عضویت در اتحادیه اروپا دست بر نداشته است؛ هرچند اروپا درباره این فرایند، همانند ترکیه مایل و مصمم نیست.

پیش بینی ها از قیمت نفت پس از خروج ترامپ از برجام/اعلام تمایل برای جنگ با ایران از سوی نتانیاهو / آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای ماموریت جدید در سوریه/هشدار مکرون در مورد وقوع جنگ در صورت خارج شدن ترامپ از برجام

وی در ادامه افزود: ترکیه در حال تبدیل شدن به قدرتی مهم در جهان است! هدف ما این است که سیستم‌ های دفاعی زمینی، هوایی و دریایی ترکیه ۱۰۰ درصد بومی شوند.

پیش بینی ها از قیمت نفت پس از خروج ترامپ از برجام

نشریه «فوربس» آمریکا، گزارشی درباره تإثیر خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران منتشر کرده که در ادامه بخش هایی از آن می آید.

بر اساس این گزارش، به احتمال زیاد ترامپ روز دوازدهم ماه می، از توافق هسته ای خارج خواهد شد و این کار تأثیری جدی بر بازارهای جهانی نفت خواهد گذاشت که از هم اکنون با افزایش بهای نفت روبه رو هستند.

بهای هر بشکه نفت برنت به حدود هفتاد و پنج دلار رسیده که علت آن پیش بینی کاهش عرضه نفت ایران در بازارهای جهانی در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای است.

بیشترین نگرانی از قطع عرضه حدود 500 هزار بشکه نفت ایران به بازارهای جهانی است که هم اکنون نیز به علت تدابیری که اوپک برای سامان دادن به بازار اندیشیده، با کمبود عرضه در مقایسه با تقاضا روبه روست. تقاضا برای نفت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از هر زمان دیگری در خلال هشت سال گذشته، افزایش نشان می دهد.

کاهش عرضه نفت ایران به بازار جهانی هر اندازه هم که اندک باشد، باز هم با توجه به مشکلاتی که در ونزوئلا به بار آمده است، تأثیری جدی بر قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد داشت. صادرات نفت ایران در پی توافق هسته ای به دو برابر افزایش یافت و روزانه به دو میلیون و دویست هزار بشکه رسیده است. کشورهای اروپایی روزانه بین 500 تا 600 هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کنند.

پیش بینی ها از قیمت نفت پس از خروج ترامپ از برجام/اعلام تمایل برای جنگ با ایران از سوی نتانیاهو / آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای ماموریت جدید در سوریه/هشدار مکرون در مورد وقوع جنگ در صورت خارج شدن ترامپ از برجام

در صورت خروج آمریکا از توافق و برقراری تحریم های ثانویه از سوی آمریکا برای شرکت هایی که با ایران دادوستد می کنند، ممکن است چین و هند که عمده ترین خریداران نفت ایران هستند، با دریافت تخفیف های چشمگیر جای خریداران نفت ایران در بازار اروپا را بگیرند، چون این دو کشور توجه چندانی به تحریم های آمریکا نشان نمی دهند.

اینکه قیمت های نفت تا چه میزان افزایش خواهد یافت، دقیقا مشخص نیست، ولی تا بشکه ای 300 دلار نیز برآورد می شود. عربستان سعودی که قصد دارد سهام شرکت نفت خود (آرامکو) را به بخش خصوصی واگذار کند، ممکن است به سهمیه های تولید تعیین شده از سوی اوپک وفادار بماند و تولید خود را افزایش ندهد تا قیمت ها افزایش پیدا کند.

درگیری شدید داعش و دیگر تروریست ها در حومه درعا

منابع سوری از درگیری های شدید میان تروریست های داعش و دیگر گروه های مسلح در بخش غربی از حومه شهر درعا در نزدیکی مرز سوریه با اردن خبر دادند.

بر اساس این گزارش، همزمان ارتش سوریه مناطقی در حومه شمالی درعا و در اطراف شهرک جاسم را هدف قرار داد.

این در حالی است که منابع سوری از درگیری های شدید میان تروریست های داعش و نیروهای ارتش سوریه در محورهای مختلف در جنوب پایتخت سوریه خبر دادند.

خبر دیگر آنکه اتوبوس هایی که چهارمین گروه از تروریست ها را به همراه خانواده های خود از شهرک های ببیلا، یلدا و بیت سحم منتقل می کنند، به سوی نقطه تجمع در جنوب دمشق روانه شدند تا به شمال سوریه بروند.

از سوی دیگر، بر اثر انفجار تروریستی در مسیر اتوبوس نیروهای ارتش سوریه در جاده دمشق ـ السویداء حدفاصل الصوره الکبیره و براق در اراضی استان درعا شش سرباز و دو افسر سوریه کشته شدند.

اعلام تمایل برای جنگ با ایران از سوی نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ضمن اشاره به اهمیت دیدار آتی‌اش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بار دیگر ادعاهای بی‌پایه و تکراری خود علیه تهران را تکرار کرده است.

نتانیاهو امروز یکشنبه مدعی شد: هرچند اسرائیل هیچ تمایلی به درگیری نظامی با ایران ندارد، اگر قرار است درگیری اتفاق بیفتد، ترجیح می‌دهم این درگیری الآن باشد نه بعداً.

نتانیاهو در ادامه ادعا کرد: ما مصمم هستیم تا مانع از تثبیت حضور ایران در سوریه شویم، حتی به ‌قیمت تقابل و درگیری. ما خواستار درگیری نیستیم، ولی برای هر سناریویی آماده هستیم. ما خواهان تقابل و رویارویی نیستیم، ولی اگر لازم به درگیری باشد، این درگیری بهتر است الآن باشد تا بعداً.

پیش بینی ها از قیمت نفت پس از خروج ترامپ از برجام/اعلام تمایل برای جنگ با ایران از سوی نتانیاهو / آماده باش اردوغان به ارتش ترکیه برای ماموریت جدید در سوریه/هشدار مکرون در مورد وقوع جنگ در صورت خارج شدن ترامپ از برجام

نتانیاهو در ادامه گفت: روز چهارشنبه با پوتین در مسکو دیدار خواهم کرد. دیدارهای من با رئیس جمهور روسیه همیشه برای ارتش اسرائیل و همین طور امنیت اسرائیل و همکاری بین ارتش‌های اسرائیل و روسیه مهم بوده، ولی این نشست اهمیت خاصی دارد، آن هم با توجه به تلاش‌های ایران برای تثبیت خودش در سوریه. اسرائیل برای دفاع از خودش، آزادی عمل کامل دارد.

نخست وزیر اسرائیل افزود: در ماه‌های اخیر، ایران تسلیحات پیشرفته‌ای را به سوریه منتقل کرده است تا به ما حمله کند، این تسلیحات شامل پهپادهای مسلح و نظامی، موشک‌های زمین به زمین و سامانه‌های ضدهوایی است که جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل را تهدید می‌کند.

بررسی لایحه تحریم فروش تسلیحات نظامی به ترکیه در کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان زیرمجموعه کنگره آمریکا در لایحه بودجه دفاعی این کشور، محدودیت‌هایی برای فروش سلاح به ترکیه در نظر گرفته است.

مسئولان آمریکایی در چند ماه اخیر، با انتقاد شدید از اقدام ترکیه مبنی بر خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 از روسیه، ناراحتی خود را از سیاست‌های نظامی ترکیه به صراحت ابراز کرده بودند.

کمیسیون خدمات تسلیحاتی مجلس نمایندگان آمریکا، بررسی لایحه اختیارات دفاع ملی برای سال مالی به منظور تصویب در هفته آینده را آغاز کرده است. در پیش‌نویس این لایحه قرار شده تا زمانی که پنتاگون گزارش کاملی از روابط نظامی ترکیه با آمریکا ارائه دهد، از فروش هرگونه تجهیزات بزرگ نظامی به ترکیه جلوگیری شود.

این لایحه پس از گزارش پنتاگون در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته و در صورت تصویب برای تأیید به مجلس سنا فرستاده خواهد شد.

گفته می‌شود، در این لایحه تحریم‌های نظامی علیه ترکیه به خاطر همکاری نظامی با روسیه در نظر گرفته شده است. همچنین بخش مهمی از بودجه دفاعی 717 میلیارد دلاری آمریکا به جنگ سرد با روسیه اختصاص داده شده است.

هشدار مکرون در مورد وقوع جنگ در صورت خارج شدن ترامپ از برجام

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه که تاکنون بارها در خصوص قصد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای هشدار داده، این بار هشدار جدی‌تر به عواقب چنین اقدامی داد.

ترامپ باید بر اساس قوانین داخلی آمریکا، تا شش روز دیگر یعنی 22 اردیبهشت تصمیمش را درباره تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران اعلام کند. این کار از نظر قواعد بین‌الملل بر عهده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است؛ اما قوانین داخلی آمریکا در این مورد، حقوق داخلی این کشور را به حقوق بین‌الملل ارجحیت داده است.

مقامات ایران در خصوص واکنش متقابل تهران به این عهدشکنی آمریکا هشدار داده‌اند.

ماکرون که چند هفته پیش برای بررسی تصمیم برجامی ترامپ و رایزنی با وی به واشنگتن رفته بود، روز گذشته در ارزیابی تبعات خروج احتمالی ترامپ از برجام گفته: «خروج کامل آمریکا از برجام به معنی باز کردن جعبه پاندورا است و می‌تواند به جنگ منجر شود.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴۱
این هشدار جمگ برای ماست یا آمریکا
پاسخ ها
هانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
رجز خوندن کار غربیهاست که مثل خر تو گل جنگ عراق و افغانستان فلک زده موندند
بیان با ایران بجنگن؟؟؟
این اقا نتوانست یه گرو چند هزار نفری را شکست بده حالا یک کشور را تهدید میکنه !!!واقعا دنیای سیاست عجیبه!
جنگ مبارک باشه بر همه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
سایه جنگ با رای شما رفع شده. نترس.
روحانی حمایت ات می‌کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
مثبت اشتباه بود
اگر جنگي هست خدا کنه زودتر شروع بشه چون ديگر اعصاب همه بهم ريخته و زندگي همراه با استرس و فشار روحي رواني بر ملت حاکم شده قيمتها هر روز نوسان و عده اي فرصت طلب جيب ملت را خالي کرده اند.
"ترکیه در حال تبدیل شدن به قدرتی مهم در جهان است!"

علامت تعجب نویسنده مقاله به این علت هست که ترکیه نه، ایران در حال تبدیل شدن به قدرتی مهم در جهان است که اردوغان در این خصوص اشتباه کرده است.

دلار 7000 تومانی، فاصله طبقاتی شدید، فقر و فحشا، اختلاس های خرد! ، تبعیض نژادی و مهم تر اینکه محبوبیت و اقتدار جهانی، ایران را به قدرتی بسیار مهم تبدیل کرده است.!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
اشتباهی مثبت دادم
نظر بدین ببینم :


خروج از ان پی تی و ادامه غنی سازی ( لایک مثبت )

مذاکره و صلح و دوستی با آمریکا و الباقی کشورها ( لایک منفی )
خروج امریکا از برجام چراغ سبز به اسراییل و عربستان برای جنگ با ایران است.
خرزو خان هم اندازه اردوغان متوهم نبود
منم مثل تو جنگ طلبم
سلام.
ظاهرا نتانیاهو برای محو اسرائیل خیلی عجله دارد.
جناب ناتایو شما با اون همه حمایت دولت امریکا فرانسه انگلیس از اسراییل و... از پس یه عده فلسطینی تیرکمون بدست برنیومدی.
چیزی که ملت ایران آرزوی آنرا دارد جنگ است
بیایید ما منتظریم
جنگ الان برای ما هم بهتر از اینده است
اگه جرئت دارید بیایید حمله کنید ترسوها
نه اینکه بنشینید اون پشت فقط تحریم کنید
اين نتانياهو براي لاپوشاني دزدي هاي خود به يك دشمن احتياج دارد
اسرائیل حریف جنگ تمام عیارش با حزب الله و یا حماس نشده است. الان می خواهد با کشور بزرگی مثل ایران در بیافتد؟!
سوریه نیز پس از تخریب 6 ساله دیگر چیز زیادی ندارد که با جنگ از دست بدهد.
موافقین و مخالفین بشار اسد هم در سوریه نیز مانند دیگران اگر حمایت مالی بشوند حاضرند سه سوته اسرائیل موشک باران شده را کاملا آزاد کنند.
پس اسرائیل فقط لاف می زند
بهتر از خودکشی و گناه خود کشی برای فقیران مملکت که از نداری و شرمندگی پیش خانواده دست به این کار می زنند بهتر است جنگ اتفاق بیافتد و موشک باران شویم و علاوه بر این که از گناه رهانده می شوند هممون شهید می شویم
اگه قراره تحریم بشیم و یه آب خوش از گلومون پایین نره و زندگی واسمون همچنان سخت بگذره و دنیا جنگ رو به ما تحمیل کنه پس بهتره اسرائیل و کشورهای عربی رو به آتیش بکشیم و با خودمون بکشیم پایین. اگه قراره این زندگی باشه بزنیم به سیم آخر بهتره
آقاي نتاياهو شما با عملكرد وحرف هاي بي ربط خودتان بيشتر مايل به نابودي اسرائيل هستيد تا ديگران
امام حسن عسکری علیه السلام:
"احتیاط را اندازه ای است. چون از حد بگذرد ترس است"
یادم می آد دفعه قبل و زمان احمدی نژاد هم که می گفتند اگر ایران تحریم شود قیمت نفت سر به اسمان میرساند هم محقق نشد و اتفاقا زمان تحریمها نفت ایران و جهان از شش ماه قبلش هم ارزانتر بود. این مساله دوباره هم اتفاص خواهد افتاد و نفت گران نمی شود. بنابراین دلمان را به این موضوع خوش نکنیم. که اگر هم به احتمال کم اگر اتفاق بیافتاد سودش به ما نمی رسد
تا الان که شانس آوردیم دوران ریاست جمهوری اصولگراها و جمهوری خواه ها منطبق بر هم نشده. اگه روزی این اتفاق بیافته احتمالا شاهد جنگ هم خواهیم بود.
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
شک نکن که دوران صلح و دوستی خواهد بود .
هنوزآمریکا ازبرجام خارج نشده قیمت جهانی نفت از45دلاربه 75دلاررسیده و دولت روحانی ازمحل فروش آزاددلاربه چند صدمیلیارد تومان دست یافته 80درصد ملت ایران زیرخط فقر وفلاکت هستند و 43 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بی کارهستند واعتیاد بیداد میکند و حضرات مدعی به بن بست خورده اند
اعلام تمایل برای جنگ با ایران از سوی نتانیاهو

کشور را به کجا رسوندید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
ناراحت نباش عزیزم. فعلا ربنا گوش کن 1400 بیدارت می کنم که تکرار کنی.
مگربارفع تحریمها و آزادشدن بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده ودوبرابر شدن قیمت جهانی نفت ودرآمد سرشارنفتی کوچکترین تغییری در وضعیت خفت باروذلت باربازنشستگان کشوربوجودآمد متاسفانه بیشترین بهره را بیگانگان بردند
این مرد یاتانیابو اونقدر زر زر می کنه که آخرش ایران یکدونه می زنه اسرائیل مثل پخ می چسبه به دیوار . همه رو برق می گیره ایران را خرمگس معرکه ؟؟؟
کسی از مقامات عالرتبه ایران نیست جواب نتانیاهو رو بده
امریکا از برجام خارج نخواهد شد و موضوع را در هوا و زمین نگه خواهد داشت تا با افزایش تنش در ایران با قیمت دلار و در طبل تحریم کوبیدن اقتصاد مبتنی بر مدیران ناکارامد را با گرانی محصولات تشدید کند و این روند را تا انتهای مذاکره هسته ای با کره شمالی و چین ادامه خواهد داد و با موفقیت در ان اماده خروج از برجام و حمله به منافع ایران خواهد بودو یک تحریم تمام عیار با کمک اروپا و حتی روسیه و چین علیه ایران راه اندازی خواهد کرد
آمریکا وترامپ برخلاف توهمات عده ای بااندیشه ماقبل تاریخ بسیارمصمم وتاثیر گذاردرجهان هستند همین رهبر کره شمالی که که تاچندی قبل شاخ وشانه میکشید بعقل آمد وحقایق راپذیرفت ومتوجه شد در مقابل ابرقدرت جهان حرفی برای گفتن ندارد امیدواریم سایرین هم متوجه واقعیت بشوند
نتانیاهو به جنگ با ایران تا از صحنه روزگار برای همیشه محو شوی ـ
همانفدر که آمریکا و فرانسه محق است در سوریه نیرو پباده کند ترکیه هم محق است شاید هم خیلی بیشتر
اردوغان ..........
توهمات این مردک...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
از روی تعصب کامنت نذار، اول برو ببین درآمد سرانه، تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی شان چه اندازه است بعد نظر سازنده ات رابده
ایکاش جریان نفت کلا قطع بشه چون نفت ده دلاری بانفت ۱۰۰ دلاری هیچ تغییری دروضع زندگی مانداره
چرا در دنیا با ایران اینهمه خصومت وجود داره؟ علتش چیه؟ آیا شعارهای همیشگی مرگ بر اینجا و اونجا باعث شدند؟ آیا به آتش کشیدن مدام پرچم ها باعث این بی اعتمادی ها شده ؟ آیا حمله به سفارتخانه ها باعث ایجاد این تقابل ها شده
به عنوان یک قاضی هر روز با اقشار مختلف جامعه سرو کار دارم، نگاهی به پرونده ها نشان از افت اصول اخلاقی، ارزش های انسانی، رواج دروغگویی، ریا، حرامخواری وفقر و اعتیاد در جامعه هست اگر اقدام ضربتی و فوری انجام نشه روزهای سختی در پیش است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار