بازدید 6771
گزارش درخشش‌محض، ثبت هت تریک و رسیدن به 21گل در فصل؛

جهانبخش نخستین آقای گل آسیایی لیگ اروپایی شد

جهانبخش با آقای گلی در لیگ اردیویسه هلند، تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که در یک تیم اروپایی به این مهم دست پیدا می‌کند.جهانبخش با وجود اینکه آقای گلی خود را قطعی کرده بود، در دقیقه ۸۸ با شوت پشت 18قدم که این بار با پای راست زده شد، هت‌تریک کرد و گل ششم آلکمار را به ثمر رساند
کد خبر: ۷۹۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶ 06 May 2018

مهاجم ارزنده و حالا فوق ستاره ایرانی تیم آلکمار با درخششی خیره کننده و ثبت هت تریک در روز پایانی با رسیدن به مرز 21گل تاریخ جدیدی برای فوتبال کشورمان و قاره آسیا نوشت و برای نخستین بار آقای گل یکی از لیگ های معتبر اروپایی شد.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدارهای هفته سی و چهارم و نهایی فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ اردیویسه هلند غروب امروز با برگزاری هشت مسابقه همزمان به اتمام رسید که در یکی از حساس‌ترین آنها تیم آلکمار همانند تمام بازی‌های فصل علیرضا جهانبخش را در ترکیب داشت و در آفاس استادیوم مقابل زووله قرار گرفت.

علیرضا جهانبخش که تا پیش از بازی‌های این هفته با یک گل بیشتر نسبت به دو حریف دیگرش در صدر جدول گلزنان لیگ هلند بود، در دقیقه ۱۳ پس از دریافت پاس گوش تیل در پشت محوطه جریمه، سر توپ تماشایی به دو بازیکن زووله زد و با شوت پای چپ فوق‌العاده گل اول بازی را به ثمر رساند تا ۱۹ گله شود. نیمه اول با برتری یک بر صفر آلکمار به پایان رسید ولی دو گلی که بیورن یانسن، مهاجم دن هاگ در دیگر دیدار هفته پایانی مقابل رودا به ثمر رسانده بود، موجب شد تا ستاره ایرانی و او در ۱۹ گل زده و صدر جدول گلزنان برابر شوند.

اما نیمه دوم همانطور که تمام ایرانی‌ها و جهانبخش می‌خواستند پیش رفت؛ علیرضا که در دقایق ۳۴ و ۳۸ در گلزنی ناکام مانده بود، در دقیقه ۵۲ ارسال بدون نقص تئون کوپمینرس از جناح چپ زمین را با ضربه‌ای تمام کننده در مقابل دروازه زووله تبدیل به گل دوم خود و تیمش کرد. میسجو یک بار و ووت وقورست دو بار در دقایق ۶۲، ۷۶ و ۷۷ باز هم برای آلکمار گلزنی کردند تا این تیم در آستانه برد پُر گل قرار بگیرد ولی جهانبخش باز هم بیکار نماند و با وجود اینکه آقای گلی خود را قطعی کرده بود، در دقیقه ۸۸ بعد از گرفتن پاس تیجانی رئیندرس، با یک شوت فوق‌العاده دیگر پشت محوطه جریمه که این بار با پای راست زده شد، هت‌تریک کرد و گل ششم آلکمار را به ثمر رساند.

علیرضا جهانبش که به طور حتم فصل آینده راهی تیم بزرگ و لیگی معتبر خواهد شد، با نمایش بی‌نظیر و فوق‌العاده در آخرین بازی با پیراهن آلکمار ۳ گل به ثمر رساند و روی یک گل دیگر تیمش تاثیرگذار بود تا با این عملکرد فصل را با ۲۱ گل زده تمام کنند و با تفاضل دو گل بیشتر نسبت به بیورن یانسن، مهاجم دن هاگ آقای گل فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ اردیویسه هلند شود.

ضمن اینکه او با ۱۲ پاس گل در رده سوم برترین پاسورهای فصل لیگ اردیویسه جای گرفت تا به همراه ۲۱ گلی که به ثمر رسانده، روی ۳۳ گل از ۷۲ گل امسال آلکمار تاثیر مستقیم داشته باشد. یاران جهانبخش که با کسب هر نتیجه‌ای مقابل زووله جایگاه سوم جدول‌شان تغییر نمی‌کرد، با برتری ۶ بر صفر برابر این تیم به امتیاز ۷۱ رسیدند تا فصل آینده در مرحله گروهی لیگ اروپا حاضر باشند. جهانبخش با آقای گلی در لیگ اردیویسه هلند، تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که در یک تیم اروپایی به این مهم دست پیدا می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر