بازدید 6555

بیانیه کاخ سفید در تأیید نمایش مضحک نتانیاهو

کد خبر: ۷۹۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶ 01 May 2018

کاخ سفید در بیانیه ای با تایید نمایش مضحک نتانیاهو با اسناد بی پایه، گفت: این شواهد با آنچه ایالات متحده از مدت ها پیش می دانست، منطبق است.

به گزارش ایرنا، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در واکنش به نمایش دوشنبه شب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در بیانیه ای گفت: ایالات متحده از اطلاعاتی که اسرائیل منتشر کرده آگاه است و به بررسی دقیق آن ها ادامه خواهد داد.

بیانیه کاخ سفید افزود: این اطلاعات جزئیاتی جدید و متقاعد کننده از تلاش ایران برای تولید تسلیحات هسته ای قابل حمل با موشک به دست می دهد.

کاخ سفید همچنین در این بیانیه که با اظهارات همه نهادهای بین المللی در تضاد است، ادعا کرد که ایران برنامه ای مخفی برای تسلیحات هسته ای دارد.

آژنس بین المللی انرژی هسته ای که تنها مرجع صالح شناسایی شده در برجام برای راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران است، تاکنون در همه 10 گزارش فصلی خود پایبندی ایران به این توافق را تایید کرده است.

همچنین مقام های ارشد آمریکا و وزیران کابینه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها بر نبود هیچ گونه شواهدی مبنی بر نقض برجام از سوی ایران اذعان کرده اند.

مایک پمپئو که پیشتر رئیس سازمان سیا بوده و به تازگی به مقام وزارت خارجه آمریکا منصوب شده است، در جلسه استماع کنگره این کشور اذعان کرد که هیچگونه شواهدی در دست نیست که نشان دهنده نقض توافق هسته ای از سوی ایران باشد.

بیانیه کاخ سفید در تایید نمایش مضحکی از سوی نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس است که طی آن نتانیاهو مدعی شد اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد ایران پیش از برجام برای رسیدن به تسلیحات هسته ای تلاش کرده و پس از این توافق، آن فعالیت ها را به صورت مخفیانه ادامه می دهد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این ادعاهای نتانیاهو گفت: برجام بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر واقعیت ها استوار است و آژانس 10 بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.

اظهارات تکراری نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به‌عنوان بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران، استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام شرعی اعلام کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و ایران به تعهداتش در خصوص برجام عمل کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است 22 اردیبهشت درباره تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری و خروج یا ماندن کشورش در برجام را اعلام کند. او هشدار داده که چنانچه برجام اصلاح نشود از این توافق خارج خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان