بازدید 8722

ترامپ دوباره مقابل اتحادیه اروپا عقب نشینی کرد

کد خبر: ۷۹۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵ 01 May 2018

کاخ سفید اعلام کرد که اعمال تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیوم درباره اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا برای 30 روز دیگر تعلیق شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در عقب نشینی مجدد مقابل اتحادیه اروپا، اعمال تعرفه های جدید واردات را 30 روز دیگر تعلیق کرد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، اعمال تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا به مدت 30 روز دیگر تعلیق شد.

ماه گذشته و پس از تهدید اتحادیه اروپا برای مقابله به مثل و اعمال تعرفه بر واردات برخی محصولات از آمریکا، ترامپ اعمال این تعرفه ها را به مدت یک ماه تعلیق کرد.

تعلیق ماه گذشته همچنین شامل کانادا، مکزیک، استرالیا، آرژانتین، برزیل و کره جنوبی نیز می شد، اما یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن با آرژانتین، استرالیا و برزیل به توافقی اصولی دست یافته و کره جنوبی را برای همیشه از این تعرفه ها معاف کرده است.

هفته گذشته اتحادیه اروپا و مکزیک در ادامه تلاش ها برای مقابله با سیاست های حمایت گرایانه ترامپ، توافقی برای گسترش تجارت آزاد و حذف تعرفه های تجاری امضا کردند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هفته گذشته در سفرهای جداگانه به واشنگتن، پیرامون مسائل مختلف از جمله روابط تجاری با ترامپ گفت و گو کردند.

با این حال، هنوز اختلاف میان واشنگتن و بروکسل بر سر تعرفه های تجاری حل نشده و کاخ سفید در حال مذاکره با اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا برای توافقی در این باره است.

ترامپ سال پیش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب به 25 و 10 درصد افزایش داد که اعتراض بسیاری از کشورها را در پی داشت.

اتحادیه اروپا و کره جنوبی با وعده اقدام متقابل برابر واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان