بازدید 41999
آخرین تحولات خاورمیانه؛

اختیار کامل پارلمان اسرائیل به نتانیاهو برای راه اندازی جنگ/اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بر سر یک توافق هسته ای جدید با ایران/حضور یگان‌های نظامی عربستان در ترکیه

حضور یگان‌های نظامی عربستان در ترکیه، اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بر سر یک توافق هسته ای جدید با ایران، حمایت سران روسیه و فرانسه از حفظ توافق هسته‌ای با ایران و واکنش موگرینی به نمایش نتانیاهو علیه ایران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اختیار کامل پارلمان اسرائیل به نتانیاهو برای راه اندازی جنگ نیز به عنوان یک تحول مهم اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 01 May 2018

حضور یگان‌های نظامی عربستان در ترکیه، اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بر سر یک توافق هسته ای جدید با ایران، حمایت سران روسیه و فرانسه از حفظ توافق هسته‌ای با ایران و واکنش موگرینی به نمایش نتانیاهو علیه ایران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اختیار کامل پارلمان اسرائیل به نتانیاهو برای راه اندازی جنگ نیز به عنوان یک تحول مهم اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم می‌توانند به تنهایی در شرایط اضطراری اعلام جنگ کنند.

اختیار کامل پارلمان اسرائیل به نتانیاهو برای راه اندازی جنگ/اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بر سر یک توافق هسته ای جدید با ایران/حضور یگان‌های نظامی عربستان در ترکیه

به گزارش پایگاه النشره، کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی قانونی تصویب کرد که به موجب آن، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و اویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم به تنهایی می‌توانند در شرایط اضطراری اعلام جنگ کنند.

طبق قانون قبلی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید برای اعلام جنگ یا اقدام نظامی موافقت اکثریت کابینه را به دست می آورد.

حضور یگان‌های نظامی عربستان در ترکیه

عربستان برای مشارکت در رزمایش "EFES ۲۰۱۸" یگان‌های نظامی خود را به شهر ازمیر در غرب ترکیه اعزام کرد.

 نیروهای نظامی شرکت کننده در این رزمایش مورد استقبال دریادار خالد بن حسین عساف، وابسته نظامی عربستان در سفارت این کشور در آنکارا و عبدالله محمد الدریبی، ژنرال ارتش عربستان قرار گرفتند.

عساف گفت: رزمایش "EFES ۲۰۱۸" یکی از بزرگترین مانورهای نظامی از لحاظ تعداد نیروهای شرکت کننده، تنوع طبیعت محل برگزاری و میادین آن است.

این مقام سعودی افزود: تعدادی از کشورها در این رزمایش شرکت می‌کنند و نیروهای دریایی، زمینی و هوایی ارتش عربستان نیز در آن حضور دارند.

الدریبی هم گفت: هدف از این رزمایش تبادل مهارت‌های نظامی میان کشورهای مشارکت کننده، آموزش برنامه‌ریزی و هماهنگی عملیات مشترک در محیط‌های مختلف، افزایش پتانسیل نظامی و تحکیم همکاری نظامی است.

قرار است، رزمایش مذکور هفتم ماه می آغاز و تا یازدهم همین ماه ادامه داشته باشد.

اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بر سر یک توافق هسته ای جدید با ایران

روز دوشنبه «دونالد ترامپ» با ادعای اینکه خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران بر مذاکرات هسته ای آمریکا ـ کره شمالی تأثیر منفی نخواهد داشت، گفت: امکان مذاکره بر سر یک توافق جدید هسته ای با تهران را رد نمی کند.

وی در جریان یک کنفرانس خبری و در پاسخ به این پرسش که آیا خروج واشنگتن از توافق هسته ای ایران پیامی غلط به پیونگ یانگ ارسال خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: «این اقدام واشنگتن حامل پیامی درست [به کره شمالی] خواهد بود».

ترامپ در ادامه با اشاره به انقضای توافق هسته ای ایران در هفت سال آینده، مدعی شد که «تهران پس از این دوره زمانی آزاد و مختار است که با پیشبرد برنامه خود به تولید تسلیحات هسته ای بپردازد».

اختیار کامل پارلمان اسرائیل به نتانیاهو برای راه اندازی جنگ/اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بر سر یک توافق هسته ای جدید با ایران/حضور یگان‌های نظامی عربستان در ترکیه

با این حال ترامپ با امتناع از اظهارنظر قطعی در مورد خروج آمریکا از برجام پیش از ضرب الاجل دوازدهم ماه می (۲۲ اردیبهشت ماه) گفت: «ببینیم چه روی خواهد داد».

رئیس جمهور آمریکا با بیان مجدد نارضایتی خود از این توافق، ادعا کرد: «این وضعیت قابل قبول نیست. آنها [ایران] بیکار ننشسته اند و در حال ساخت و راه اندازی موشک ها هستند».

با این حال، دونالد ترامپ در ادامه تأکید کرد: «این وضعیت بدان معنا نیست که ما [با ایران] بر سر یک توافق راستین (!) گفت وگو نخواهیم کرد».

حمایت سران روسیه و فرانسه از حفظ توافق هسته‌ای با ایران

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از حفظ توافق هسته‌ای با ایران حمایت کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه‌ای که کرملین صادر کرده آمده است: پوتین و ماکرون در جریان گفت‌وگوی تلفنی ضمن حمایت از حفظ توافق هسته‌ای با ایران بر اجرای کامل آن تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است، ماکرون درباره سفرش به آمریکا و صحبت‌هایی که با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای داشته است، اطلاعاتی در اختیار پوتین گذاشت.

سران فرانسه و روسیه علاوه بر موضوع هسته‌ای ایران، درباره دیگر مسائل دو طرفه و جهانی به تبادل‌نظر پرداختند.

 موضع‌گیری مقامات فرانسوی و روس در شرایطی صورت می‌گیرد که روز گذشته «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در گفت‌وگوی تلفنی با ماکرون تأکید کرده بود، توافق هسته‌ای با ایران قابل مذاکره مجدد نیست.

واکنش موگرینی به نمایش نتانیاهو علیه ایران

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب در واکنش به نمایش تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت: تل‌آویو هیچ مدرکی که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده، ارائه نکرده است.

موگرینی که در نشستی به میزبانی اتحادیه عرب صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات نتانیاهو گفت: «پیش از هر چیز باید بگویم این یک واکنش اولیه است، چون روشن است که ما باید جزئیات بیانیه نخست‌وزیر نتانیاهو را ارزیابی کنیم و اسناد را بررسی کنیم و اولا و مهمتر از هرچیز ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این مورد را دریافت کنیم، چراکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تنها سازمان بی‌طرف و بین‌المللی‌ای است که وظیفه نظارت بر تعهدات هسته‌ای ایران را بر عهده دارد.»

وی افزود: «آنچه من در گزارش‌های اولیه دیدم، این است که نخست‌وزیر نتانیاهو پایبندی ایران به تعهداتش در برجام، یعنی تعهدات این کشور پس از سال ۲۰۱۵ را زیر سؤال نبرده است. برجام، یا همان توافق هسته‌ای، بر اساس فرض حسن نیت یا اعتماد شکل نگرفته، بلکه بر اساس تعهدات محکم، ساز و کارهای راستی‌آزمایی و نظارت بسیار دقیق واقعیات است، که این کار توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ده گزارش منتشر و تأیید کرده که ایران کامل تعهداتش را رعایت کرده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «در هر حال، اگر هر طرفی، هر کشوری، اطلاعاتی از عدم پایبندی، هر نوعی که باشد، در اختیار دارد، می‌تواند و باید این اطلاعات را به ساز و کارهای مناسب، قانونی و رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کمیسیون مشترک نظارت بر توافق هسته‌ای که من ریاست آن را بر عهده دارم و همین دو ماه پیش جلسه آن را برگزار کردم، ارجاع دهد. ما ساز و کارهایی برای پاسخ به نگرانی‌ها داریم.»

وی در پایان گفت: «من تا این لحظه ندیده‌ام که نخست‌وزیر نتانیاهو استدلال کند که عدم پایبندی‌، یعنی نقض تعهدات هسته‌ای ذیل برجام از سوی ایران صورت گرفته است و مجددا [می‌گویم]، این توافق شکل گرفت، دقیقا به این دلیل که هیچ اعتمادی بین طرفین وجود نداشت، در غیر این صورت نیازی به رسیدن به توافق هسته‌ای نبود.»

دوشنبه شب پس از ساعت‌‌ها جنجال رسانه‌های صهیونیست درباره احتمال افشاگری بزرگ نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری مدعی شد که تل‌آویو به اسناد تازه‌ای درباره ایران دست یافته که نشان می‌دهد تهران به دنبال ساخت بمب اتم بوده است. ساعتی پس از این نشست مشخص شد این اسناد پیش از این هم در اختیار آژانس قرار داشته و در پرونده موسوم به ابعاد احتمالی نظامی بررسی و مختومه شده است.

نشست خبری پر سر و صدا اما فاقد محتوای نتانیاهو در حالی برگزار شد که دولت آمریکا باید دو هفته دیگر درباره ماندن در برجام یا خروج از این توافق تصمیم‌گیری کند. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به نمایش نتانیاهو، گفت: استفاده مجدد از اسناد اطلاعاتی ادعایی قدیمی، با هدف بهانه‌تراشی برای خروج آمریکا از برجام صورت گرفته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹۲
انتشار یافته: ۶۵
ما یک باز گزیده شدیم تلخ و خسارت بار
و اگر مقاومت فعلی در برابر مذاکرات مجدد بشکند فاجعه بدتر از برجام رخ خواهد داد
لذا این جبهه یکپارچه داخلی علیه بازی مشترک اروپا آمریکا باید حفظ شود
قطعا شرایط حداقل بدتر نخواهد شد
ایران باید آماده باش باشه ممکنه مانور عربستان و ترکیه بو دار باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
ادرس غلط نده ترکیه هیچوقت علیه ایران اقدامی نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
وهمینطور اختیار اعلام جنگ پارلمان اسراییل به دولتشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
جو نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
چشم بسته غیب گفتی! ایران از زمان قطعنامه 598 همیشه در حالت آماده باش بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
سه شنبه 11 اردیبشت97 :
یورو 72170
پوند82100
دلار آمریکا ؟؟؟
دلار کانادا 46620
سکه 19150000
نتانیاهو نگفت ایران برجام را نقض کرده ، تابناک معلومه دقت نمیکنی ویا دنبال چیز دیگری هستی ، او گفت ایران از ابتدا برمبنای دروغ جلو امده و قبل از 2003 بدنبال ساخت بمب اتمی بوده ، انهم در پرژه ای بنام عماد که بعدا منحل گردیده ودر وزارت دفاع به زیر مجموعه سپند همان پرسنل درحال کارهستند، همچنین ادعا کردکه ایران دلیل ساخت فردو در دل کوه وزیر زمین بخاطر این بوده که بدنبال مخفی کردن فعالیتهای خود میبوده ودرحال حاضر برنامه موشکی ایران جهت تقویت برد ان واینکه در اینده بتواند کلاهک اتمی بر ان سوار نماید واز این قبیل موضوعات، اینکه ایران بدنبال بمب اتمی بوده واز لحاظ دینی نمیخواهد دنیال ان برود همه میدانند که دروغی بزرگ است ،چرا که ارم سپاه نشاندهنده ایه قران میباشد مبنی بر وعده لهم مستطعتم من قوه و این موضوع باتوجه به سیاست ایران بدست اوردن اخرین تکنولوژی روز است ، موضوع اینجاست که اسراییل هم بمب اتمی دارد ولی بطور علنی ادعا نمیکند که بدنبال محو کشوری از روی زمین است ویا اینکه مخالفان خود را ترور میکند ولی جار وجنجال نمیکند،
اسراییل با ان همه زرادخانه و به عنوان یک کشور جعلی و عدم عضویت در ان پی تی و بی توجه به ضوابط بین المللی کجای این موضوع قرار دارد که اظهار نظر کند. نتانیاهوی نادان از ترامپ دیوانه استفاده می کند و این اطلاعات و آدرس های غلط دقیقا برای انحراف است. ایران نباید منفعلانه برخورد کند و منتظر باشد تا آنها حرفی بزنند و اینها جواب بدهند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
هممه ی اینهایی که گفتی درسته ولی اونها کاملا هوشمندانه و دیپلماتیک عمل میکنن و میدونن که نباید کشوری رو علنا تهدید به حمله ی با این تسلیحات کنن و جامعه جهانی هم میبینه که هیچ نوع تهدیدی از اینا صادر نمیشه چون فقط رییس کشور یا نخست وزیر مصاحبه و سخنرانی میکنن اما ایران تحدید میکنه جهان هم این تهدید هارو میبینه و حق رو به کشوری میده که همه جانبا برای نابودی از طرف یک دشمن خارجی مورد تهدید های فزاینده قرار گرفته . این بزرگترین خطای ما هستش ...... در رسانا ها تهدید به نابودی میکنن درسته دنیا هرکی هرکی شده ولی این جور سخنان رو برجسته میکنن و با مظلوم نمایی میگن ما برای دفاع در برابر اینها که قصد نابودی مارو دارن به این تسلیحات نیاز داریم نه برای حمله به کشورهای دیگر
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
منفی هارو ببین. ایول.جواب مردم رو شنیدی؟
پس متن خبر اختیار کامل پارلمان اسراییل کو؟
ترامپ که از اولم میگفت بیاید مذاکره .... حالا دیگه الان وقت شعار دادن نیست وقته تصمیه باید دید میخوایم بریم مذاکره یا مقاومت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
‍ پ
آخرین تحولات خاورمیانه:
اختیار کامل پارلمان اسرائیل به نتانیاهو برای راه اندازی جنگ/اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بر سر یک توافق هسته ای جدید با ایران/حضور یگان‌های نظامی عربستان در ترکیه ____آفرین به بچه های تابناک مسائل مورد نیاز کشور را مطرح ودر حد مقدورات آزادی بیان را پاس میدارید 1 اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد چون از طرف لبنان وسوریه باچندین هزار موشک وحاج قاسم محاصره شده اند درثانی موشکهای ایرانی هم به راحتی به آنجا میرسند برفرض هزار تا موشک را رهگیری کنند با بقیه ونیروی زمینی حزب اله و حقد و کینه مسلمانان محروم چه میکنند 2 در صورت استفاده از بمب اتمی اولا دنیا این اجازه را نمیدهد ثانیا ایران سریعا مسلح میشود و این یعنی جنگ جهانی سوم و بابودی بشریت پس این هم بلوف است پارلمان آمریکا وانگلیس و اسرائیل مرتبا از این حرفا میزنند وماهم عادت کردیم اهمیتی به این حرفها ندهیم اما ترامپ وسیاستمداران غربی اعتقادی به اهمیت ایستادن پشت حرفشان را ندارند ازسر سیاست حساب شده حرفی میزنند واگر نفعشان در چیز دیگری بود راحت برمی گردند ودر داخل هم سرزنش نمیشوند
اگر امریکا میتواند غلطی بکند پس برویم سریع مذاکره کنیم و این قدر با روان ملت هم بازی نکنیم
تركيه كجاى اين معادله است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
ترکیه جبر می باشد
فرانسه و اروپا باید هم مخالف نقض برجام باشند چون کارخانه های ماشین فرانسه و تجهیزات آلمان و ایتالیا به گفته ی خود ایران پیش از این بیکار! شده بود. پس پول در برابر حفظ برجام
یعنی واقعا فکر میکنید این وضعیت مشکل بزرگی هست!!!! نه بابا ، الان تلگرام مشکل این مملکت بود که با فیلترشدنش شرایط رو به خوبی خواهد رفت!!!!
توافق جدید بی توافق جدید. اگه توافق جدید هم امضا کنید بعد یه مدت دوباره یه بهونه جدید میارند. فوقش اینه میزنند زیر برجام و نهایتش میرند سراغ جنگ. دیگی که برا من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه. اگه قراره کشور ما داغون بشه باید اسراییل هم خاکستر بشه تاسیسات نفتی و نظامی عربستان نابود بشه و ناوهای هواپیمابر آمریکا برند کف اقیانوس تموم پایگاههای آمریکا تو منطقه هم به آتش کشیده بشند. جنگ عراق چند تریلیون دلار خرج رو دستشون گذاشت و بحران اقتصادی که درست کرد کلی آمریکایی رو فقیرتر کرد. وقتی اقتصادشون ترکید آمریکاییهای گرسنه سرانشون رو میزارند تو دیگ زنده زنده میپزند بجای غذا میخورند. لعنتیا نمیگذارند مردم راحت زندگیشونو بکنند هر روز جنگ هر روز تحریم کمتر از یه قرن میلیون میلیون آدمو به کشتن دادند برا حرص و طمعشون دست بردار هم نیستند
نتانیاهو عقل خود را ازدست داده است ویاوه سرایی بیهوده می کند.
اگه ایران بعد از لغو برجام شروع به غنی سازی 20 درصد بکنه، بلاشک جنگ میشه.
برادران برای جنگ آماده باشید ملت ایران برای چنین روزی به شما امیدوارند
بعد از تلگرام میخواد وعده اصلی یعنی رفع سایه جنگ رو عملی کنه.
ملت ایران بیدار است ازنتانیاهو وترامپ بیزار است
ملت ایران بیدار است ازنتانیاهو وترامپ بیزار است
سایه جنگ رو که دور کردن و دریاچه ارومیه هم پر شد و اقتصادم عالی هست. علی باریک الله. فقط نشاطو باید درست کنند که اونم درست میشه
ترامپ هرچی میخواد با غربیها مذاکره کنه ایران دیگه در هیج مذاکره ای شرکت نمیکنه همون برجام هم ترششون کرده
متاسفانه اینگونه اخبار پالسهای بدی انتشار میکنه و با توجه با اجازه پارلمان اسراییل به نخست وزیر امکان هر رخداد بدی وجود داره
پس چرا ملت ایران گرسنه هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
فعلا ملتو با فیلتر کردن تلگرام مشغول کردن
ازابتدای سال97بورس درحدود 6000 واحد سقوط کرده وروندنزولی آن همچنان ادامه دارد بااینحال روزنامه بشدت حامی بورس یعنی دنیای اقتصاد درمدت یادشده هیچ واکنشی به این موضوع مهم نداشته البته تیترصفحه اول روزنامه امروزش (سه شنبه11اردیبهشت) را به بورس اختصاص داده اما بورس ونزوئلا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نيروهايى كه به نيابت ازغرب واسرائيل درسوريه ميجنگند به سرعت از صحنه دارندمحو ميشوند قبل ازاينكه ضعيفتر ازاين شوند ميخواهند جنگ مستقيمى راه بيندازند تا اخرين برگ خودرا بازىكرده باشند همانطور كه بهتر است انسان درمقابل يك لات جاقو خورده كه درحال خون ريزى است قرار نگيردچون به زودى برزمين خواهد افتاد جبهه مقاومت به جنك مستقيم تن ندهد
به نظر من ایران باید یکی دوسال با ترامپ مذاکره کنه ضمن اینکه از مواضع اصولی خودش کوتاه نیاد .
نتانیاهو باید هنر پیشه میشد ودر نقش دلقک ها بهترین بازیگر بود البته بکوری چشم نتانیاهو و دشمنان خارجی وداخلی ایران باید قدرت دفاعی قوی مورد ادعای نتایاهو وترامپ را داشته باشد.ولی نتانیاهو در دروغ گویی آن هم شاخدارش وغیر واقعی شهره دارد به همان دلیل کشورها به اظهارات پوچ وواهی ایشان توجه نمیکنند
نتا نیاهو با این کارش توجه همه را از زدن سه پایگاه نظامی سوریه پرت کرد.
گر راحت جهان طلبی برو قوی شو که ضعیف پایمال است!
اگر طرز کار ترامپ، ترزامی و مکرون(بازی پاندولی مکرون و اردواغان که اولی منیر و دومی مستنیر است را کنار میگذاریم) ازطرفی و چین و روسیه و اتحادیه اروپا در باره کره شمالی و ایران در سال گذشته را مورد دقت قرار دهیم، از یک شیوه راهبردی بسیار شفاف برخوردار بوده است.
اگر تجاوزات بر کشور کره شمالی در ۵۰ سال گذشته را باز هم مورد دقت قرار دهیم می بینیم که یک تشابه عملی (پراکتیکی) که هیچ خالقی در جهان کنونی را نیروی فرار از آن نیست با راهبردهای کنونی شباهتی برجسته دارد.
آمریکا ابتدا در همان ۳ سالِ پسا جنگی ۵۰٪ از ساکنان پایتخت کشور کره شمالی را نابود و سوزانید. که بدتراز هیروشیما بنظر میرسید ولی پس از دست یابی حکومت شوروی به بمب اتمی(اکنون بعبارتی ۷ کشور جهان) تا کنون مهره های کاخ سفید که توسط بانکهای خصوصی در ام.آمریکا کاشته میشوند، در عملیات بعدی خود فقط تا اندازه ای جلو میروند که مسئله کامبوج و ویتنام تکرار نگردد(حتی با همکاری نسبی شوروی‌هابا آمریکایی ها در مبارزات خلقهای هندوچینی). زیرا در این عملیات به همه نیروهای تادندان مسلح چه اتمی و چه سلاح های مخرب معمولی که اکنون دست کمی از بمب های اتمی ندارند(انفجار بمب بزرگ در افغانستان) فهمانده شد که نیروی تعیین کننده تنها و تنها انسان‌ها و چگونگی تفکرات آنان میباشد. بدین خاطر هم «وال استریت» میلیارد ها دلار برای آمادگی این افکار خرج میکند و اکنون نیمی از این وظیفه را اروپا عهده دار گردیده است. هالیوود و کمیته تبلیغاتی مک کارتی و عناصر حرفه‌ای گردانندگان آن «برژینسکی» و «کیسینجر» هم مرده و یا فسیلی متحرک هستند و نتوانسته اند جز ترامپ و متخصصین وی مهره های بهتری برای جایگزینی آنان بیابند.
در ایران رهبری بخوبی دریافت که فقط تکیه بر زحمتکشان ایران و بالاخص کارگران است که کلید نجات ایران را در دست داشته و با نفرت عمیقی که همه مردم معمولی ایران از استعمار انگلیس صغیر وذلیل شده و کودتاچیان ۲۸ مرداد یعنی آمریکا دارند فقط قادرند کشور ایران را محفوظ نگاه دارند و بدرستی بمناسبت روز کارگر و روز معلمبزرگان فرمودند «دست کارگران را باید بوسید». آری اینجاست بمب های اتمی میلیونی که کشوری را توان و نیرو میدهند و تا کنون توانسته اند بنام نامی «مدافعان حرم زینب» با قدمهای راهبردی صحیحِ فرماندهان میدانی به پیروزی های درخشانی دست یابند و همانطور هم که آقای «ولایتی» ساعتی پسا آزادی غوطه شرقی، در محل حضور پیدا کرد و گفت «اینجا میتوانست ایران باشد»؛ این حرم زینبی ها توانسته اند و میتوانند جنگ را از ایران بدور دارند.
سخن کوتاه: «نابرده رنج گنج میسر نمیشود»! خلقی را که خواب بَرد، هستی‌اش را آب می‌برد و نباید گول نمایش عظلات آمریکا و دست دراز شده اش در منطقه را خورد، «ام.آمریکا و نماینده وی در منطقه اسراییل» از هم‌اکنون از سرنوشت آینده خود از ترس به تلاشی مذبوهانه افتاده اند(بقرض های ۱۸ رقمی ارباب نگاه کنید که دوشیدن های سران عرب(تریلیون دلاری) وی را حتی کمک کمی هم نمیتواند بنماید).
قرآن در آیات متعددی متذکر شده که بنی اسراییل را بر جهانیان برتری داده
به نظر می رسد این قوم یک قوم کلیدی است
حالا چطور می خواهند این قوم را حذف کنند؟

يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ
سوره بقره47

ای بنی اسرائیل نعمتم را که برتان اِنعام کردم یاد کنید و که من بر جهانیان برتریتان دادم

يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ
سوره بقره122

قَالَ أَغَيْرَ اللّهِ أَبْغِيكُمْ إِلَهًا وَهُوَ فَضَّلَكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ
سوره اعراف140

وَلَقَدْ آتَيْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ
سوره جاثیه16
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
برتری داد ولی پیامبر کشی کردند و وحشی گری پس در جایی دیگر می فرماید هر کجا این قوم را دیدید بکشید
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
در قرآن لقب حضرت یعقوب "اسرائیل" است و به فرزندان حضرت یعقوب قرآن بنی اسرائیل می گوید. بنابراین ترجمه "قوم" غلط است. از طرفی این اسرائیل فعلی را خیلی از یهودیان جهان قبول ندارند و آنها اصطلاح صهیونیست را بکار میبرند. بنابراین خداوند فرزندان حضرت یعقوب را بر جهانیان برتری داد. صهیونیست ها آبروی فرزندان حضرت یعقوب را با استفاده غیر مجاز از لقب حضرت یعقوب و انجام کارهای ضد تعالیم حضرت یعقوب بردند
من مطمئنم ایران از هیاهوی جدیدی که استکبار با کمک ستون پنجم و عربستان و روش کج دار و مریض ترکیه و با بازی کشورهای اروپایی به راه انداخته موفق وسربلند بیرون می آید . ورو سیاهی برای زغال می ماند .
برجام یک تنفس بود باید اروپا بداند توافق به نفع طرفین نباشد ایران زیر بار نمیرود بی شرف تراز غرب اسرائیل است مسئولین باید دعوای قدرت رو کنار بزارن وگرنه خیلی زود دیر میشه . اصلاح ساختار قوانین به نفع مردم لازمه کار استمسولین دست از کوچک سازی بردارد و مردم راتامین معیشتی کند تا همه حمایت کنیم
لطفا در ارسال اخبار دقت کنید! حداقل لینک خبر مربوط به اسرائیل را جستجو کنید و در وب قرار دهید. خبر مربوط به اسرائیل هیچ جا رسما اعلام نشده.
هشدار :

اگر خلاف منافع ملی کسی نظر می گذارد احتمال اینکه از طرف مزدوران عربستانی باشد زیاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
آره فقط تو و امثال تو خوبید
اگه جنگی رخ بدهد مدیران و مسئولین زحمتکش ما در صفهای اول و مقدم جبهه خواهند بود....
اونایی که دوس دارن شهید بشن دعا کنن زودتر جنگ بشه
بخصوص عزیزانی که معتقد به ارزش ها هستند ...
بنده به برحام اعتراض دارم. معتقدم راه رفته به اتمام نرسید. اگر ایران این همه هزینه برای علوم هسته ای کرد، چرا به این بمب اتمی لعنتی دست پیدا نکرد و امتیت کشور رو تضمین ننمود. ایران به طور مستقیم از طرف روسیه و اسرائیل و پاکستان مورد تهدید اتمیه و از طرف هند و انگلیس و آمریکا به طور غیر مستقیم، بگذریم از این که انگلیس و فرانسه هم با داشتن زیر دریائی های اتمی، در صورت بهم خوردن تعادل قوا وارد معرکه خواهند شد، اگر ایران به کار خودش می رسید و به منافع ملی خودش می اندیشید، هیچگاه وضعیت به این مرحله نمی رسید، مگر همین پاکستان و هندوستان به بمب اتم نرسیدند. جرا همه چشم ها به سوی ایران خیره شد. مسئله همینه. و مرتب شعار مرگ بر اسرائیل می گید
نیتانیاهو تو باعث شدی همه مردم دنیا از این به بعد به جای استفاده از کلمه ابله از نیتانیاهو استفاده کنند. مثلا به جای ترامپ ابله باید گفت ترامپ نیتانیا
ازابتدای سال97بورس درحدود 6000 واحد سقوط کرده وروندنزولی آن همچنان ادامه دارد بااینحال روزنامه بشدت حامی بورس یعنی دنیای اقتصاد درمدت یادشده هیچ واکنشی به این موضوع مهم نداشته البته تیترصفحه اول روزنامه امروزش (سه شنبه11اردیبهشت) را به بورس اختصاص داده اما بورس ونزوئلا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ترامپ دیوانه نیست و می داند دارد چگار می کند. ما هم باید بدانیم چکار می خواهیم بکنیم
اتفاقا ایران از برجام تاکنون نفعی نبرده و باید دنبال قردادهای محکم و شفاف جدید باشد. ایران باید طلبکار باشد...
بهتر است ايران از اين فرصت براي مذاكره استفاده كند.
باید عربستان و اسراییل را با خاک یکسان کنیم
شک نکنید اگه لجاجت ادامه داشته باشد جنگی تمام عیار منطقه را فرا خواهد گرفت ، و تمام زیر ساختهای کشور نابود خواهد شد و مانند جنگ ۸ ساله ایران صد سال دیگه به عقب برمیگردد ؟؟
دولت او اما بارها دست پیش برد که با ایران از در سازش و آشتی دراید اما متأسفانه نظام به امید پشتیبانی روسیه این دست را باز زد اینک ما مانده ایم و تهدید هر روزه ایران از هر کس و ناکسی
آقایونی که هر کاری تونستید کردید که جنگ راه بندازین، بنده نمیرم جنگ، لطفاً خودتون و آقازادهاتون و نوه زاده هاتون تشریف ببرید جنگ
اسرایل وآمریکا خیلی موزی هستند. میخاهند ما را ضعیف کنند بعد فشار نظامی بیاورند.ما قبل از اینکه آنها به خاسته شان برسند باید یک ضرب شصت وعامل باز دارنده به آنها نشان دهیم. مثلا 200 هزار نیرو در سوریه وارد کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
شما اول املاتو درست کن بعد میگیم از طرف شما یک میلیون نیرو بفرستن
اين حرفا چيه
سلام بر همه دوستان عزيز سخن از جنك و مقابله كار درستي نيست مخالفان خارجي ايران در حال بازي سياسي هستند و ايران را به تقابل سياسي و نظامي دعوت مي كنند سياست شل كن و سفت كن تا حالا براي رييس جمهور امريكا جواب داده كره شمالي را نكاه كنيد موضع خود را 180 درجه عوض كرد بايد سياسيون ما جدا از هر حساسيت بصورت علمي با انها برخورد كنند البته به نظر من ترامب بهترين رييس جمهور براي امريكا هست و كلا امريكايي ها همين هستند از ديدن اوباما نبايد شاد شد و از ديدن ترامب خيلي ناراحت انها دنبال منافع خود هستند و از همه دنيا براي رسيدن به منافع خود كمك مي كيرند منافع كشور اقتضا مي كند كه ما هم دنبال منافع خود در دنيا با كمترين هزينه باشيم نبايد ملت هزينه هاي اشتباه سياسيون را بدهند ملت بايد داراي حداقل رفاه اجتماعي باشند صداي مردم را هم بايد شنيد. ارامش بهترين روش تعامل در دنيا مي باشد خواهش مي كنيم هر مديري در كشور اظهار نظر سياسي نكند بايد اهل فن صحبت كنند شايد شرايط باعث واكنش خاصي شود به افراد بايد اعتماد كرد.
با سلام

اگه اینها همش ما را با جنگ تهدید میکنن خوب بابا منتظر چی هستین بیاین تا تکلیفمون را باهاتون یک سره کنیم

چندین ساله هی میگن جنگ بالا سرتونه
سایه جنگ دلار رو به ۶۵۰۰ تومان رسونده ؟؟! کمتر از ۶ ماه قدرت خرید ۵۰ درصد کاهش یافته ؟؟! بعد دم از امید میزنن،
انها میدانند با مهار ایران همه کشور های منطقه را مهار خواهند کرد حتی روسیه را
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر