بازدید 14506
«ایهود اولمرت» بیان کرد؛

ناتوانی اسرائیل در حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران / صلح با فلسطین به معنی صلح با ده کشور عربی است

در حالی‌ که تعداد حملات گاه‌وبیگاه رژیم اسرائیل به خاک سوریه و پایگاه‌های نظامی این کشور طی یک سال گذشته افزایش بسیاری داشته است، بسیاری این حملات را نشانه‌هایی از آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران در صورت لزوم می‌دانند؛ اما «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل به ناتوانی اسرائیل در حمله هوایی و موشکی به ایران اعتراف کرده است.
کد خبر: ۷۹۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 30 April 2018

در حالی‌ که تعداد حملات گاه‌وبیگاه رژیم اسرائیل به خاک سوریه و پایگاه‌های نظامی این کشور طی یک سال گذشته افزایش بسیاری داشته است، بسیاری این حملات را نشانه‌هایی از آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران در صورت لزوم می‌دانند؛ اما «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل به ناتوانی اسرائیل در حمله هوایی و موشکی به ایران اعتراف کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ شب گذشته در آخرین نمونه از حملات هوایی اسرائیل به خاک سوریه، یک پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی شهر «سلحب» که تیپ 47 در آن قرار داشته، مورد هجوم واقع شد که بنا به ادعای منابع خبری وابسته به معارضان، مقر اصلی شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سوریه است.

هنوز آمار دقیقی از تلفات این حملات گزارش نشده و منابع مختلف، اعدادی از 40 تا 60 و برخی 100 کشته و زخمی را در این خصوص ذکر کرده‌اند.

برخی تحلیلگران تعدد حملات اخیر رژیم اسرائیل به خاک سوریه را صرف‌نظر از هراس این رژیم از ایجاد پایگاه توسط ایران در خاک سوریه، نشانه‌هایی از آزمون‌وخطای رژیم اسرائیل برای حملات ضروری و احتمالی آینده به ایران می‌دانند؛ شایعه‌ای که چندی پیش از پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران منتشر شده بود، نیز به نظر این دست از تحلیلگران در راستای همین موضوع است.

اما «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل که روز گذشته در کنفرانس «جروزالم پست» در نیویورک سخنرانی می‌کرد، به موضوع حمله اسرائیل به رآکتور هسته‌ای سوریه در سال 2008 زمانی خود در پست نخست‌وزیری بود نیز اشاره کرد.

ناتوانی اسرائیل در حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران / صلح با فلسطین به معنی صلح با ده کشور عربی است

وی به راحتی بیان کرد: نمی‌توانیم آنچه ما با سوریه انجام دادیم، در مورد ایران نیز انجام دهیم. سوریه تقریباً به ما نزدیک است، یک زیرساخت هسته‌ای و یک رآکتور هسته‌ای داشت و همه‌ چیز به همین خلاصه می‌شد. وقتی این رآکتور از میان رفت همه توان هسته‌ای آن‌ها از بین رفت تا آنکه آن‌ها تصمیمی به ساخت یک رآکتور دیگر گرفتند که چندین سال به طول انجامید.

وی ادامه داد: در ایران وضعیت به‌کل متفاوت است. اول این‌که فاصله بسیار طولانی‌تر است. دوم زیرساخت‌ها در مکان‌های متفاوتی پراکنده هستند، به ‌ویژه در زیرزمین. توان اسرائیل برای از بین بردن قدرت هسته‌ای ایران بسیار پایین‌تر است و نیازمند ظرفیت‌های متفاوتی برای این کار هستیم.

وی بیان کرد: وقتی من نخست‌وزیر بودم اسرائیل بسیاری از کارهای غیرمتعارف ازنظر هر استانداردی را انجام می‌داد تا زیر تهدید یک ایران هسته‌ای نباشد؛ کارهایی که شما تا سال‌های سال از آن‌ها نخواهید شنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع صلح اسرائیل و فلسطین بیان کرد: اگر بین اسرائیل و دولت خودگردان فلسطین صلح برقرار شود، میان اسرائیل و ده کشور عربی دیگر صلح خواهد بود و تل آویو پایتخت خاورمیانه می‌شود و همه سرمایه‌ها در منطقه به سمت تل آویو خواهد آمد.

اولمرت گفته: بسیاری از اعراب ظرفیت و قدرت اسرائیل را می‌بینند و می‌خواهند بخشی از خاورمیانه‌ای باشند که اسرائیل آن را رهبری می‌کند؛ اما برای این کار منتظر صلحی میان اسرائیل و فلسطین هستند. بدون توافق صلح حاضر به روابط آشکار با اسرائیل نیستند، در نتیجه صلح با فلسطین نه‌ تنها برای ثبات و امنیت در مرزهای ما و همسایگان بلکه برای توسعه اقتصادی و سیاسی ضرورت فراوان دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۸
واقعا اسراییل ترسو است
دفعه قبل هم فقط ۱۵ نفر تز نفرات ایران را در سوریه شهید کرد
ایندفعه هم فقط ۱۰۰ نفر
ما خیلی قوی هستیم
ان شائ الله ماه دیگه ابن حمله بزدلانه را محکوم می کنیم
این چیزا چیه مینویسید چند دفعه است تو سوریه زده ایرانیها رو شهید کرده
چه آرزوهای برآورده نشده ای داره، کور خواندی ابله!
آخه " اولمرت"؟
حرف این بابا دوزار توی خود اسرائیل اعتبار نداره. به اتهام اختلاس محکوم به زندانه. هیچکارس.
ناتوانی اسرائیل در حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران / صلح با فلسطین به معنی صلح با ده کشور عربی است اسرائیل هرچند از ریشه غصبی است وبدترین سیئه استعمار پیر است ولی در درون خود یک دمکراسی پیشرفته حاکم کرده است اما از زمان تاسیس آب خوش از گلویشان پائین نرفت و نمیرود برعکس ما در ایران از اینکه حامی هیچ ظالمی نیستیم وبیش از حد به مستضعفین کمک میکنیم هرچند اخیرا فریاد وانفسای ملت بلند شده از اینکه ظالم نیستیم لذت میبریم درضمن اگر به سایت صدای آمریکا سری بزنید میبینید دمکراسی را زیر پا گذاشته ومرتب از آدمای مزخرف مثل ترامپ وپمپئو نتانیاهو و الجبیر وحمله به ایران صحبت میکنند ما ملت جنگ دیده و جنگ و دفاع قسمتی از جیره روزانه ماست کشور ی پهناور از دریای مدیترانه گرفته تا یمن وعراق ولبنان قلبها وپایگاههای نظامی زیر زمینی دراختیار ماست خوب همون حزب اله لبنان وبچه های سردارسلیمانی برای نابودی اسرائیل یک وجبی کافیست میماند حکومت شیوخ که الان سالهاست در مورد سه تا جزیره نشست وبرخاست دارند و خودشان میدانند با کوچکترین اشتباه حکومتشان ساقط است اما برخی مدیران ما بایستی از بی عدالتی داخلی بترسیم از اینکه برخی در شهرک هزاردشت آبعلی شهرک ساخته وویلاهای چندهزارمتری وچند میلیاردی ساخته اند تابی جون یک نفر بفرستید یک روز ببینه این ویلاهای چند هزارمتری در بهترین آب و هوای نزدیک به پایتخت متعلق به چه کسانی است تابی دوکامنت صد در صد متعهدانه منو غیر قابل انتشار دانستی آخر عزیزم من خودم هیچ خلاف شرع وخلاف امنیت کشور نمینویسم از شما انتظار نداشتم
دوشنبه 10 اردیبهشت 97 :
یورو 69340
پوند 79370
دلارکانادا 45760
دلار آمریکا ؟؟؟
سکه 18450000
من پیش بینی می کنم امروز ایران به اسرائیل حمله نماید.
دلمون رو به این گفته خوش نکنیم اسراییل داره کارش رو انجام می ده حملاتش رو گاه و بیگاه به سوریه انجام می ده و پس از حمله هم میگه ما با ایران جنگ نداریم تا زورمون بهش نمی رسه و ما هم داریم با این حرفا حال می کنیم جالبه واقعا جالبه
نیروگاه اتمی دیمونا و.....محو اسراييل.
با حفظ انسجام و وحدت داخلی و حذف افراد بی تدبیر از همه کشورهای منطقه قوی تر هستیم
جنگهاى اسرائيل با اعراب بخصوص جنگ هفت روزه با مصر سوريه واردن وپيروزى اسرائيل بر انها جنگ نبود بلكه اجراى يك نمايشنامه بود فرماندهان نظامى اين كشور ها قبلا خريدارىشده بودند وان شو را اسرائيل انجام داد ارتش اسرائيل ظرفيت وقدرت نظامى را كه تبليغ ميكند ندارد جنگ لبنان وشكست اسرائيل مؤيد اين امر است با برداشته شدن حمايت همه جانبه كشورهاى غربى از اسرائيل كه زمينه هاى درحال فراهم شدن است جايى براى ماندن اسرائيل درمنطقه باقى نمى ماند وبايستى به امريكا مهاجرت كنند
مسئولین به هیچ عنوان نباید اسراییل را دست کم بگیرند. این صحبت ها شاید برای افکار عمومی کمی آرامش داشته باشد ولی فرماندهان نظامی نباید اصلا چنین چیزی را باور کنند. خطر همیشه وجود دارد.
باشه
یک سئوال دارم وقتی اسرائیل ازاسمان کشوردیگری اقدام به شلیک موشک می کند ضد هوایی سوریه قانونا می تواند مقابله کند یا باید هواپیماها دراسمان سوریه باشند ؟ چون اینجوری که نمیشه .
اگر مشکلات ملت ایران با جنگ با اسراییل حل می شود. بسم الله. ولی اینبار مسولین محترم با آقازاده ها جلو بیافتند. ما هم حمایتشان می کنیم
ما ایرانیها از ایتکه هندونه زیر بغلمان بذارند بشدت استقبال میکنیم
!چه اهمیتی داره که ترامپ تایید بکنه یا نه.این برجام ضررش بیشتر بوده.
نگران اقتصاد کشور هم نباشید!اگر اموال پولدارهارو بگیریم میشه 20 سال کشور رو با بریز و بپاش اداره کرد!
ایران باید حمله کنه.دفعه قبل واکنش نشون ندادیم این شد نتیجه.یا اعلام جنگ علیه کشوری نکنید یا واقعا بهش عمل کنید.
من تحمل ندارم ایرانی کشته شود و واکنشی نبینم.همین!
با سلام اسراییل توانایی دارد ولی میترسد واین بدان معناست که در صورت خطر حمله خواهد کرد . تاسیسات ضد موشکی ما باید قوی باشد برای دفاع . الان هم دارن ایران رو تحریک میکنند که حرکتی انجام دهند تا اجماع جهانی برای حمله به ایران شکل بگیرد .و این به درایت ایران بستگی دارد . بلاخره گاو رو دوشیدن باید یه حرکتی برای بیشتر دوشیدن وهابیها انجام بدن که یه مرحله از آن رو با دسیسه حمله شیمیای انجام دادن.....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی