بازدید 7429
گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

نرخ نقدی سکه بازهم افزایش یافت

در اولین روز کاری هفته جاری، شاهد ادامه رشد قیمت انواع سکه در بازار آزاد بودیم. این در حالیست که پنج شنبه گذشته پس از چهار روز ریزش نرخ سکه، شاهد توقف افت قیمت انواع سکه بودیم. همچنین در بازار جهانی، بسیاری از سرمایه گذاران تاکید می کنند که سطح مقاومتی مهم و سخت طلا در هفته های آینده 1360 دلار خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲ 28 April 2018

سکهدر اولین روز کاری هفته جاری، شاهد ادامه رشد قیمت انواع سکه در بازار آزاد بودیم. این در حالیست که پنج شنبه گذشته پس از چهار روز ریزش نرخ سکه، شاهد توقف افت قیمت انواع سکه بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، در معاملات امروز، هر سکه تمام بهار آزادی 16 هزار و 500 افزایش نسبت به روز پنج شنبه، به رقم یک میلیون و 740 هزار تومان رسیده است. همچنین هر سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز، یک میلیون و 800 هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به پایان هفته قبل، 33 هزار تومان گران تر می باشد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز در حال حاضر با رشد 20 هزار تومان مواجه شده و به قیمت نقدی 885 هزار تومان فروخته می شود و هر ربع سکه بهار آزادی 542 هزار و تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به آخرین قیمت در هفته قبل، 8 هزار و 500 افزایش داشته است. همچنین هر سکه یک گرمی در بازار امروز تهران، با 2 هزار تومان افزایش، به قیمت 350 هزار تومان رسیده است. 

از بازار جهانی طلا چه خبر؟

با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی فلزات گران بها در شب گذشته، آخرین قیمت های چهار فلز گران بها در پایان فعالیت بازار در هفته گذشته، بنابر اعلام اتحادیه طلا به شرح زیر می باشد:

هر اونس طلا در بازار جهانی با 73 سنت کاهش به سطح 1323 دلار و 58 سنت رسیده است. هر اونس نقره نیز با یک سنت کاهش به رقم 16 دلار و 47 سنت و هر اونس پلاتین در بازار جهانی با 90 سنت افت به قیمت 916 دلار و 80 سنت رسیده است. همچنین هر اونس پالادیوم در بازار فلزات گران بها، با یک دلار و 55 سنت کاهش قیمت به رقم 963 دلار و 5 سنت رسید. در این میان حساسیت نسبت به آینده نرخ جهانی طلا بیشتر از دیگر فلزات می باشدف به طوریکه برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مهمترین سطح مقاومتی قیمت طلا در میان مدت 1360 دلار در هر اونس خواهد بود. به گزارش کیتکو نیوز، گروهی از تحلیلگران بازارهای بین المللی معتقدند که در صورت کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی، قیمت طلامی تواند در میان مدت سطح مقاومتی حساس و مهم 1360 دلاری را بشکند. بر اساس این گزارش بسیاری از سرمایه گذاران تاکید می کنند که سطح مقاومتی مهم و سخت طلا در هفته های آینده 1360 دلار خواهد بود. طلا طی هفته های گذشته چندین بار سعی کرده است تا این سطح مقاومتی را بشکند ولی موفق نبوده است. بیل باروش تحلیلگر برجسته موسسه بلولاین فیوچرز تاکید کرد: طلا باید طی 4 تا 6 هفته آینده سطح مقاومتی 1360 دلاری را بشکند. من پیش بینی می کنم که این اتفاق تا قبل از اوت رخ خواهد داد. اگر به تنش های سیاسی و تجاری و کاهش ارزش دلار و نوسانات شاخص سهام نگاه کنید، این مساله اتفاق خواهد افتاد. البته برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که برای افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا نیاز به تنش های سیاسی و تجاری شدیدتر و افت بیشتر ارزش دلار خواهد بود. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا قرار خواهد داشت.

رشد نرخ ۱۷ ارز بانکی در کنار دلار ۴۲۰۰ تومان

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه هشتم اردیبهشت ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. 

سکه

همچنین هر پوند انگلیس با ۷۱۵ ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۵۷ هزار و ۸۶۱ ریال و هر یورو نیز با ۱۸۸ ریال افت در مدت مشابه ۵۰ هزار و ۹۵۶ ریال ارزشگذاری شد.

سکه

سکه

براین اساس هر فرانک سوییس ۴۲ هزار و ۵۳۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۴۴ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۷۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۳۸ ریال، روپیه هند ۶۳۱ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۵۱۴ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۳۳۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۵۱۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۳ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۶ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۷۳۷ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۴۰۸ ریال، لیر ترکیه ۱۰ هزار و ۳۸۸ ریال، روبل روسیه ۶۷۸ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۸۴۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۷۳۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۶۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۲۳۴ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۰ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۳۶۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۳۳ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳هزار و ۲۳۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۱۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۳۷۱ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۳ هزار و ۸۳۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱هزار و ۰۰۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۲۲ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزشگذاری شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان