بازدید 7758

تحولات کره قدرت ترامپ علیه ایران را افزایش می‎دهد!

کد خبر: ۷۹۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 28 April 2018

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی است تعهد برای عاری‎سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‎ای راهگشای رئیس جمهوری آمریکا برای بازمذاکره پیرامون برجام خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «اسرائیل کاتز» (Israel Katz) وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی است تعهد تاریخی رهبران ۲ کره به خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره، باید دست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برای بازمذاکره پیرامون توافق هسته‌ای ایران باز کند.

وی همچنین ادعا کرد که پیشرفت در مذاکرات ۲ کره باید در راستای تاثیرگذاری بر محدود کردن تهدید رقابت تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه پیش برود.

کاتز در ادامه ادعاهای خود افزود: اکنون ترامپ از قدرت بیشتری علیه ایران برخوردار است و حتی بهتر از گذشته می‌تواند اروپایی‌ها را مجاب کند که نباید نقش یک حلقه ضعیف را در ائتلاف ایفا کنند.

وی ادامه داد: خیلی خوب خواهد شد اگر کره شمالی توانمندی‌های هسته‌ای خود را رها کند (!) این مسئله برای منطقه ما هم خوب خواهد بود چراکه بین این دو ارتباط وجود دارد.

کورتز مدعی شد ایران و کره شمالی در حوزه فناوری موشکی با یکدیگر همکاری دارند و شواهد این ادعا در نزد صهیونیست‌ها موجود است!

ادعاهای وزیر صهیونیست درحالی انجام گرفت که طی هفته گذشته، رهبران فرانسه و آلمان برای متقاعد کردن ترامپ به ماندن در توافق هسته‌ای ایران، سفرهای جداگانه‌ای به واشنگتن انجام دادند حال‌آنکه ظاهراً صحبت‌ها به سمت حفظ برجام و رایزنی پیرامون توافق مکملی که عناصر جدیدی را در خود می‌گنجاند، پیش رفته است.

گفتنی است دیروز جمعه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با عبور از مرز حائل با کره جنوبی، با مون جائه این رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

وی نخستین رهبر کره شمالی است که از ۶۵ سال پیش به این سو که جنگ شبه‌جزیره کره پایان یافت؛ از منطقه حائل عبور کرده و پا به خاک کره جنوبی گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار