بازدید 7298

سرنوشت شگفت انگیز مالک پاکستانی فولام

کد خبر: ۷۹۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 27 April 2018

شهید خان، مولتی میلیاردر پاکستانی که قصد دارد ورزشگاه ومبلی را بخرد با یک یورو دستمزد شروع کرد و اکنون صد و بیست و هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، شهید خان برای خرید ورزشگاه ومبلی به فدراسیون فوتبال انگلیس ۹۲۰ میلیون یورو پیشنهاد داده است. با این حال مولتی میلیاردر پاکستانی همیشه در چنین شرایطی نبوده است. داستان زندگی اش که توسط دیلی میل منتشر شد یک انعکاس کامل از "رویای آمریکایی" است.

شهید خان در یک خانواده فقیر در لاهور به دنیا آمد. مادرش معلم ریاضی و پدرش فروشنده بود. او نیز به فروش رادیو مشغول بود با این حال در ۱۶ سالگی تصمیم گرفت کشورش را ترک کند. او با ۵۰۰ دلار پول به آمریکا سفر کرد تا در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه ایلینوی به تحصیل بپردازد.

با این حال بی پول شد و برای اجاره هر شب اتاقش باید ۲ دلار پرداخت می کرد. او مجبور شد برای زنده ماندن به دنبال یک شغل باشد. در نهایت این اتفاق افتاد و برای هریک ساعت ظرف شستن یک دلار و 20 سنت یعنی یک یورو دریافت می کرد.

شهید خان کمی بعد توانست در شرکت Flex-N-Gate که سپر خودرو تولید می کرد مشغول به کار شود. او ۱۳ سال بعد توانست ۶۶۰ هزار یورو به دست آورد و شرکت را بخرد. شرکت شهید خان در حال حاضر تقریبا ۲.۹۰۰ میلیون یورو ارزش دارد و به نوشته فوربس او در رتبه ۱۲۷ ثروتمندترین افراد جهان است.

مولتی میلیاردر پاکستانی یک کشتی خصوصی به ارزش ۱۶۱ میلیون یورو دارد. شهید خان مالک تیم جکسونویل جگوارز ( در NFL) و تیم فوتبال فولام انگلیس است. او در مجموع ۸۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون یورو دارایی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار