بازدید 2744
۱

پذیرش ۳ هزار نفر در آزمون دستیاری سال ۹۷

کد خبر: ۷۹۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 27 April 2018

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی از ظرفیت ۳ هزار نفری پذیرش دوره های تخصصی خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر باقر لاریجانی در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر در چهل و پنجمین دوره آزمون دستیاری شرکت کرده اند. این امتحان در ۲۳ حوزه امتحانی و ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است.

وی افزود: تمهیداتی از چند ماه قبل در این زمینه به منظور تامین سلامت آزمون دیده شده است و بانک سئوالات آزمون ساماندهی و چندین دفترچه به منظور استخراج سئوالات تهیه شد و در نهایت از میان آنها سئوالات آزمون انتخاب شدند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: پذیرش در دوره های تخصصی در ۲۸ رشته تخصصی و ۴۴ دانشگاه علو پزشکی صورت می گیرد. در واقع ۴۷۸ رشته محل در دستیاری تخصصی داریم که در سال ۹۷، ۲۰ رشته محل به آنها اضافه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری افزود: بیش از ۳ هزار نفر در این دوره پذیرفته می شوند و امیدواریم با توجه به علائق افراد انتخاب رشته صورت گیرد.

لاریجانی ادامه داد: البته ظرفیت های پذیرش دستیار در دانشگاههای علوم پزشکی محدود است اما با این وجود ما در منطقه بیشترین میزان آموزش تخصصی و فوق تخصصی را در گروه علوم پزشکی ارائه می کنیم زیرا بسیاری از کشورهای منطقه با وجود تعداد زیاد دانشجویان خارجی نتوانسته اند حتی یک دوره تخصصی ایجاد کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فقط اعدام
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر