بازدید 5159

کاهش قیمت نفت علیرغم نزدیکی به اعلام موضع آمریکا در خصوص برجام

روز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه کاهش یافت و به ۶۷.۹۱ دلار رسید. قیمت نفت در روز جاری در حالی کاهش یافته است که با فرا رسیدن ضرب العجل آمریکا برای اعلام موضع در خصوص برجام احتمال اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران وجود دارد.
کد خبر: ۷۹۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 27 April 2018

کاهش قیمت نفت علیرغم نزدیکی به اعلام موضع آمریکا در خصوص برجامروز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه کاهش یافت و به ۶۷.۹۱ دلار رسید. قیمت نفت در روز جاری در حالی کاهش یافته است که با فرا رسیدن ضرب العجل آمریکا برای اعلام موضع در خصوص برجام احتمال اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران وجود دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه با کاهشی ۲۹ سنتی (۰.۴ درصد) بشکه ای ۷۴.۴۵ دلار در بازار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت کاهش (۰.۵ درصد) بشکه ای ۶۷.۹۱ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که دیروز قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب ۱ و ۰.۵ درصد افزایش یافته بود. انتظار می رود که در هفته ی آتی قیمت نفت برنت برای سومین هفته ی متوالی ۰.۵ درصد افزایش داشته باشد. 

به گفته ی ویندرا چاوهان یکی از تحلیلگران اقتصادی در سنگاپور بازار نفت وضعیت بازار نفت ایران را با نگرانی دنبال گرده و احتمال می دهد که با اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران میزان عرضه ی نفت در بازار این محصول کاهش یابد. در این خصوص، بر اساس ضرب العجل تعیین شده، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز ۱۲ می در رابطه با خروج یا عدم خروج از توافق هسته ای با ایران تصمیم خواهد گرفت.

در صورت خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران، احتمال می رود که میزان عرضه ی نفت این کشور در بازار کاهش یابد. از اوایل ماه جاری تا کنون قیمت نفت برنت به دلیل پیش بینی بازار در مورد اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران ۵.۹ درصد افزایش یافته است. 

افزون بر این، یکی دیگر از عوامل کاهش عرضه ی نفت در بازار بحرانی بودن اوضاع سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا بوده که باعث شده میزان صادرات نفت در بازار در دو سال اخیر ۴۰ درصد کاهش یابد. 

علیرغم خطرات ژئوپلیتیک در بازار نفت، افزایش میزان فعالیت استخراجی دکل های نفتی و تولید نفت شل توسط آمریکا باعث کاهش قیمت نفت در روز جاری شده است. بنابر گزارش های رسمی، در هفته ی گذشته میزان تولید نفت توسط آمریکا به ۱۰.۵۹ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و این کشور را پس از روسیه به دومین تولید کننده ی بزرگ نفت دنیا تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که عربستان سعودی پس از آمریکا سومین تولید کننده ی بزرگ نفت در دنیا است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار