بازدید 5051
آیت الله جوادی آملی:

مردم، اختلاس و بی‌عرضگی را تحمل نمی‌کنند

کد خبر: ۷۹۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 27 April 2018

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: مردم دشواری های اوایل انقلاب و جنگ هشت ساله و بمباران شهرها را تحمل کردند، اما همین مردم، اختلاس، نجومی و بی عرضگی را تحمل نمی کنند؛ باید این غده های بدخیم را بفهمیم و در جهت رفع آنها درست عمل کنیم.

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن بزرگداشت هفته کارگر عنوان کرد: رهبری انسان را عقل، درایت و هوش او به عهده دارد، لذا تاکید اسلام این است که بیماری بدخیم جامعه، همان فقر فرهنگی است.

وی تاکید کرد: پیامبر(ص) دست کارگر را بوسید، کارگر کسی است که برای خود کار می کند، اسلام می خواهد ما فقر فرهنگی نداشته باشیم، از این رو دستور داده است که هر کس باید نتیجه کار و دسترنج خود را در اختیار داشته باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: اگر حیثیت انسانی و اجتماعی انسان محفوظ باشد، فقر و سختی را تحمل می کند، مانند آنکه مردم دشواری های اوایل انقلاب و جنگ هشت ساله و بمباران شهرها را تحمل کردند، اما همین مردم، اختلاس، نجومی و بی عرضگی را تحمل نمی کنند؛ باید این غده‌های بدخیم را بفهمیم و در جهت رفع آنها درست عمل کنیم.

دانشگاه‌های ما باید کارگر متخصص به جامعه تحویل دهد

معظم له با تاکید بر پرورش نیروی کار متخصص در کشور گفت: نباید دانشگاه ما پشت میزنشین تربیت کند، این روند، مشکل جامعه ما را حل نمی‌کند، ما نیاز به نیروی کار متخصص داریم، باید کار ما، پشتوانه پول ما باشد، لذا دانشگاه‌های ما باید کارگر متخصص به جامعه تحویل دهد.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اگر ما با داشتن قرآن و عترت نتوانیم خود را اداره کنیم خسارتی از این بالاتر نخواهد بود؛ بیان حضرت امیر(ع) این است که ملتی که آب و خاک دارد اما با این وجود دستش در مقابل بیگانه دراز است، از رحمت خدا دور است.

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید ملتی که جیبش خالی است اهل املاق و چاپلوسی است. همچنین قرآن از ملت بی‌سرمایه به فقیر یاد می کند؛ فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است و قدرت قیام ندارد، چنین شخصی از دین نیز زود سست می‌شود، لذا پیامبر(ص) فرمود خدایا بین مردم و نان آنها فاصله نیانداز، ملتی که نان ندارد دیندار بودنش سخت است.

آیت‌الله جوادی آملی درپایان رفع معضل بانک های ربوی، تلاش در جهت کاهش فاصله طبقاتی و تغییر فرهنگ مردم به استفاده از کالاهای داخلی را از اولویت‌های کشور دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی