بازدید 9132
۸

دیدار تاریخی رهبران دو کره در منطقه غیرنظامی

کد خبر: ۷۹۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 27 April 2018

رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز جمعه در منطقه غیرنظامی شده بین دو کره دیدار کردند و نشست صبحگاهی آنها به پایان رسید. امید می‌رود نشست آنها به کاهش تنش‌ها و اجرای خلع سلاح کامل هسته‌ای در شبه‌ جزیره کره بینجامد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز دیداری تاریخی در مرز دو کره داشتند و اکنون برنامه صبحگاهی آنها تکمیل شده است و طرفین برای صرف نهار جدا می‌شوند. کیم جونگ اون و هیات همراهش به سمت مرز کره‌شمالی ‌می‌روند و سپس باز می‌گردند.

پس از یک سال پر تنش، اولین نشست بین دو کره با گذشت بیش از یک دهه با دست دادن رهبران دو کره در صبح امروز به وقت محلی آغاز شد. رهبر کره‌شمالی در میان محافظان پر تعداد و سایر اعضای هیاتش از ساختمانی بزرگ در طرف شمالی مرز در دهکده صلح پانمونجوم خارج شد و با اعتماد به نفس به سمت رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی حرکت کرد تا دیداری تاریخی را رقم بزند.

رهبران دو کره خندان احوالپرسی کردند و برای مدتی طولانی دست دادند و ظاهر آنها از دور شبیه دو دوست قدیمی بود. مون در "ساختمان آزادی" که در طرف جنوبی منطقه خلع سلاح است منتظر رهبر کره‌شمالی مانده بود. دست دادن آنها در مکانی بسیار سمبلیک رخ داد چرا که هر کدام از این مقام‌ها در طرف خطی ایستاده بودند که دو کره را از هم جدا می‌کند و سپس رهبر سئول، کیم جونگ اون را برای اولین بار به خاک کشورش دعوت کرد و رهبر کره‌شمالی هم اقدام متقابلی انجام داد. در نهایت دو طرف دست در دست وارد خاک کره‌جنوبی شدند.

رهبران دو کره سپس وارد سالن نشست شدند و کیم جونگ اون دفتر یادبود را امضا کرد. همه جزئیات نشست امروز، از دست دادن رهبران تا فضای گفت‌وگوها از پیش تعیین شده بود. مقام‌های دو کره سه روز گفت‌وگو داشتند تا تمام جزئیات حرکات رهبرانشان را برنامه‌ریزی کنند. کیم یو یونگ، خواهر جوان رهبر کره‌شمالی هم امروز او را همراهی کرده است. اخبار مربوط به دیدار رهبران دو کره امروز در صدر اخبار است و تصاویر آن در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
این شد یک خبر خوب
بارک الله.....
قابل توجه مسئولین تصمیم ساز ایران
کلا دیدار کردن باعث خورده شدن آدم توسط دیگری نمی شود همچنین غرور آدم لگد مال نمی شود آرمان هاش له نمی شود اهداف انقلابیش پلاسیده نمی شود و تازه برای ملتش هم کلی خوشحالی میاره
واقع بيني هم چيز خوبيه
خدا کنه یک روز هم ایران و آمریکا با هم دست دوستی بدهند و خصومتها را کنار گذاشته و دو طرف به خاطر رفاه و آرامش مردم ارتباط دوستانه بر قرار کنند . تا آخر دنیا نمی شود دشمن ماند
آفرین بهشون که واسه صلح تلاش میکنن
خدا رو شکر من همیشه فکر می کردم آیا روزی خواهد رسید که مردم کره شمالی هم ثروتمند بشوند و از گرسنگی و لختی و داشتن موشک اتمی که به هیچ دردشان هم نخواهد خورد نجات پیدا خواهند کرد ؟!
چه کار عاقلانه ای. ماهی هر وقت از آب بگیری تازه است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار