بازدید 10953

توهین ترامپ به ولیعهد سعودی

کد خبر: ۷۹۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 26 April 2018

رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از دیدار با ولیعهد عربستان سعودی، به اعضای کارکنان کاخ سفید گفت که ممکن است این رهبران جوان شپش داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری العهد، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از دیدار با ماه گذشته میلادی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، به اعضای کارکنان کاخ سفید گفت که ممکن است بن سلمان شپش داشته باشد.

به گزارش این پایگاه خبری، ترامپ در دیدار با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، خواسته‌هایش از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را بار دیگر تکرار کرد و گفت:‌ «ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده‌ایم و هنوز هیچ دستاوردی نداشته‌ایم. این کشورها بسیار ثروتمندند. باید کاری کنیم که آن‌ها نیروهایشان را به سوریه بفرستند تا ما بتوانیم نیروهای‌مان را به خانه بیاوریم.»

ترامپ به‌خوبی می‌داند که بن سلمان تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد او گذاشته است و چاره‌ای جز راضی نگه داشتن او ندارد و بنابراین از توهین به او ترسی ندارد. او بارها در رسانه‌ها از واژه «دوشیدن» در مورد عربستان سعودی استفاده کرده است و این کشور را با گاو مقایسه کرده است.

به گفته منابع کاخ سفید، پس از دیدار بن سلمان در ماه گذشته میلادی، ترامپ از کارکنان خود خواسته که صندلی‌ها یا دیگر جاهایی را که بن سلمان روی آن نشسته یا به آن دست زده را برای پیدا کردن شپش بررسی کنند و به‌درستی تمیزش کنند.

ترامپ این حرف را درباره کسی زده است که هنگام دیدار دو طرف، وی را «دوست» خود نامیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان