بازدید 3806

تغییر در مدل برگزاری کنکور

کد خبر: ۷۹۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 26 April 2018

وزیر علوم از پابرجا بودن کنکور به شکل کنونی تا سال 98 خبر داد و گفت: در نهایت شکل برگزاری کنکور تغییر خواهد کرد و کنکور حذف نمی­ شود.

به گزارش آنا، دکتر منصور غلامی درباره حذف کنکور گفت: حذف کنکور به این معنا نیست که برای انتخاب دانشجو دیگر هیچ آزمونی برگزار نشود بلکه تغییر مدل کنکور را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش کارهای کارشناسی دراین زمینه را انجام داده‌­اند باید منتظر توافق نهایی این دو مجموعه باشیم.

وزیر علوم تاکید کرد: داوطلبان باید بدانند که آزمون در رشته‌­های پرطرفدار و همین­طور دانشگاه­‌های پر متقاضی همچنان برگزار می­شود. همچنین باید در مدارس و در مقطع دبیرستان دانشجویان به شکلی استاندارد ارزیابی شوند تا توانایی آنها برای ورود به دانشگاه به صورت واقعی مشخص شود.

غلامی ادامه داد: در نهایت تلفیق همه اینها به عنوان مدل نهایی کنکور ارائه خواهد شد. البته بعید می­دانم این مدل به کنکور سال 98 برسد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا درباره آزمون دکتری و حذف آن گفت: اکنون بخشی از جذب دانشجوی دوره دکتری برعهده دانشگاه­‌ها است البته این آزمون سراسری باید تغییر کند تا همه بتوانند پس از برگزاری آزمون عمومی بر اساس تصمیم دانشگاه­‌ها وارد مرحله گزینش و مصاحبه شوند.

در ادامه همچنین دکترابراهیم خدایی در پاسخ به سوال آنا درباره حذف کنکور دکتری گفت: یک سال قبل از مصوبه مجلس مبنی ­بر برگزاری آزمون سراسری در مقطع دکتری ما آزمون غربالگری برگزار کردیم ولی متاسفانه با تصمیم مجلس ناگزیر به تغییر آن شدیم البته برای اینکه باز هم به شرایط قبلی برگردیم باید قانون اصلاح شود.

وی تاکید کرد: در اصلاح این قانون در مقطع دکتری به دنبال این هستیم که پس از آزمون غربالگری دیگر موضوع قبولی یا عدم قبولی مطرح نباشد و پس از کسب نمره در آن آزمون غربالگری دانشگاه­‌ها برای پذیرش دانشجویان تصمیم بگیرند و پس از آن دانشجویان وارد مرحله گزینش و مصاحبه شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل