بازدید 2587

آنچه والدین برای موفقیت فرزندان خود باید بدانند

کد خبر: ۷۹۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 26 April 2018

یک روانشناس بالینی با بیان اینکه خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان خود به سمت کارآفرینی باید آنها را از افرادی منفعل به نسلی دقیق تبدیل کنند، گفت: مفهوم موفقیت در ده سال آینده در ایده‌پردازی و خلاقیت است.

به گزارش فارس، عبدالله مروارید، روانشناس بالینی در مور راهکار موفقیت کودکان و نوجوانان اظهار داشت: امروزه توجه بیش از اندازه به امیال و خواسته‌های فرزندان باعث شده تا برخی از آنها ذهن جستجوگر و دغدغه‌مندی نداشته باشند و تنها به مصرف گرایی توجه کنند درحالی که دنیای جدید برپایه رقابت و خلاقیت استوار شده است و افرادی می‌توانند در آینده موفق باشند که قابلیت شناسایی و درک عمیق نسبت به نیازها و کمبودهای محیط اطراف خود داشته باشد.

وی تصریح کرد: توجه بیش از اندازه به فرزندان از جانب خانواده‌ها باعث شده، اغلب کودکان و نوجوانان قادر به حس کردن مشکلات و نواقص زندگی نباشند و در واقع بدون اینکه به مسائل ریز دقت کنند، سرگرم اتفاقات روزمره شوند؛ این دست از نوجوانان و کودکان حتی وقتی مشکل یا مساله‌ای آزارشان می دهد به دلیل اینکه از دقت و مشاهده قدرتمندی برخوردار نیستند، نمی‌توانند عامل این مشکل یا نقصان آزاردهنده را تشخیص داده و شناسایی کنند و همواره حل مشکلات را به اولیای خود می‌سپارند.

این روانشناس ادامه داد: واقعیت این است که وقتی نوجوان و یا جوانی مشکلات را نمی‌بیند، انگیزه‌ای نیز برای تغییر و طراحی ایده‌های جدید و کارآمد ندارد، افرادی که به شرایط خود عادت کرده، درحالی که یک دانش آموز و یا حتی دانشجو باید خودش در جهت رفع مشکلات زندگیش اقدام و پیوسته درحال بهبود کیفیت زندگی خود باشد و تنها به والدین تکیه نکند.

وی ابراز کرد: نسل جدید به عنوان نیروی محرک و سرنوشت ساز آینده به شکل چشم گیری دچار مصرف گرایی و تقلید شده و زمان آن رسیده تا خانواده ها از یک سو و مدارس از سوی دیگر به طور جدی درصدد تغییر نگرش آنها باشند، چراکه مفهوم موفقیت در ده سال آینده دیگر قبولی در کنکور و نمره عالی در دانشگاه نیست بلکه ارزش در ایده پردازی و خلاقیت است.

مروارید خاطر نشان کرد: باید این باور را در فرزندان تزریق کرد که آنها در برابر نیازهای جامعه مسئول هستند و باید برای رفع نواقص تلاش کنند، نگرشی که این روزها تنها بر عهده نخبگان است و این ادبیات جدید باید در جامعه نهادینه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان