بازدید 2323

سند نیروی انسانی علوم پزشکی تدوین می شود

کد خبر: ۷۹۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 26 April 2018

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تهیه سند محاسبات نیروی انسانی در گروه علوم پزشکی برای ۵ تا ۱۰ سال آینده در تمام دوره های تخصصی، فوق تخصصی و دکتری حرفه ای خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر باقر لاریجانی در نشست خبری به مناسبت هفته آموزش در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تهیه این سند افزود: ما به زودی مصوبه شورای گسترش دانشگاه ها را برای رشته های مختلف و موافقت اصولی برای این رشته ها در ۵ سال آینده را نهایی خواهیم کرد.

وی افزود: به این منظور دانشگاه های علوم پزشکی برای گسترش رشته محل های خود بر اساس این سند برنامه ریزی می کنند.

معاون وزارت بهداشت با اشاره به هفته آموزش پزشکی یادآور شد: هشتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه هفته آموزش پزشکی است و در روزهای ۱۰ تا ۱۲ سمینار آموزش پزشکی با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر از اساتید و دانشجویان برگزار می شود.

وی افزود: حدود هزار عضو هیات علمی، ۵۰۰ دانشجو و ۸۰۰ عضو غیر هیات علمی، ۸۰۰ مقاله ارائه داده اند که ۱۵۰ مقاله به صورت سخنرانی کوتاه و پوستر ارائه می شود.

لاریجانی از حضور برخی میهمانان خارجی و روسای انجمن های آموزش پزشکی بین المللی در این سمینار خبر داد و گفت: آموزش و دانشجو، آموزش و سیاست گذاری، آموزش و پاسخگویی اجتماعی، آموزش و نوآوری، آموزش و زیرساخت ها از محورهای این سمینار هستند.

وی با اشاره به چند فعالیت عمده دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۹۷ گفت: دانشگاه های علوم پزشکی برنامه توسعه ۵ ساله خود را در سال ۹۷ در رشته های تخصصی و عمومی نهایی خواهند کرد.

وی از تعیین ماموریت های جدید برای دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: در همین هفته غیر از فعالیت های عمومی که خواهند داشت ماموریت های جدیدی را به دانشگاه ها ابلاغ خواهیم کرد.

معاون وزیر بهداشت از اعمال اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی و رفع نقایص این مراکز خبر داد و گفت: این هفته این اعتباربخشی اعمال می شود و مراکزی که پیش از این اخطار گرفته اند مورد بررسی مجدد به منظور رفع نقایص قرار می گیرند.

لاریجانی همچنین از ارائه دروس تئوری تمامی دانشگاه های علوم پزشکی به صورت مجازی در مهر ماه خبر داد و گفت: به این ترتیب تمام دروس تئوری دانشگاه ها در سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی بارگذاری می شود و دانشجویان از سراسر کشور می توانند به این دروس تئوری دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی آموزش پزشکی حدود هزار پروژه تحقیقاتی دارد و از تمام کسانی که در این زمینه حرف تازه و ایده نوینی دارند حمایت می کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از فراهم شدن زیرساخت پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: توقع این است که دانشگاه ها تعداد دانشجویان خارجی خود را در مهر ماه افزایش دهند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به مصوبه مجلس به منظور کمک به زیرساخت های آموزشی با حمایت بانک ها یادآور شد: این فرصت مناسبی است که دانشگاه ها در حوزه های علوم پایه و تجهیزات آزمایشگاهی خود را ارتقا دهند.

لاریجانی در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص الکترونیکی شدن آزمون های علوم پزشکی و به ویژه آزمون دستیاری گفت: حرکت ما در حوزه آزمون ها به سمت الکترونیکی شدن است و یکی از کارهای مهمی که در این زمینه انجام دادیم الکترونیکی کردن تمام فرآیندهای آموزشی، اداری، نمرات، ثبت نام ها و یکپارچه سازی این فرآیندهاست.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی الکترونیکی شده اند هزینه ها به شدت کاهش یافته و ما امیدواریم مراکز آزمون که به همین منظور ایجاد شده اند به سمتی حرکت کنند که آزمون های بین المللی را نیز به صورت الکترونیک برگزار کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام اساتیدی که برای ما سوال طرح می کنند کارنامه دارند و سیستم الکترونیک و استفاده از بانک سوال را به صورت ویژه پیگیری می کنیم.

معاون وزیر بهداشت در مورد تبادلات دانشجویی بین المللی نیز یادآور شد: بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی قراردادهای بین المللی تدوین کرده اند و از نظر ما تبادلات بین المللی دانشجویی هم ارتقا دانشگاه را در پی دارد و هم به تاثیرگذاری فرهنگ خودمان در میان آن کشورها می انجامد. به تازگی برای آموزش ۵۰۰ دانشجو با افغانستان قرارداد بسته ایم و در حال حاضر هم ۳ هزار دانشجوی خارجی از ۴۰ کشور که بیشتر کشورهای همسایه هستند در گروه علوم پزشکی تحصیل می کنند.

لاریجانی افزود: شعبه دانشگاه های ایرانی در کشورهای همسایه و همکاری بین المللی دانشگاه های خارجی با دانشگاه های ما در داخل ایران از مهمترین برنامه های تبادل بین المللی دانشجویی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل