بازدید 2994

آغاز کنکور داوطلبان کارشناسی ارشد ناپیوسته

کد خبر: ۷۹۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 26 April 2018

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷ در ۶ گروه آموزشی و 33 کدرشته امتحانی صبح امروز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷ در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی و اولین مرحله بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی از صبح امروز (پنجشنبه) تا فردا (جمعه) در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۹۷ در ۷۴ شهر و ۱۷۷ حوزه امتحانی برگزار می شود.

برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷ در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۳۶۴ هزار و ۴۷۸ نفر زن و ۳۷۱ هزار و ۲۶۵ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 49.54 درصد داوطلبان زن و 50.46 درصد داوطلبان مرد هستند.

همچنین از تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ داوطلب ثبت نام کننده در ۱۳۲ کدرشته امتحانی، تعداد ۴۵۵ هزار و ۱۳۴ نفر در گروه علوم انسانی، ۳۷ هزار و ۸۴۳ نفر در گروه علوم پایه، ۱۶۰ هزار و ۹۷۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۲۱ هزار و ۵۵۷ نفر در گروه کشاورزی، ۵۸ هزار و ۴۸۴ نفر در گروه هنر و هزار و ۷۴۶ نفر در گروه دامپزشکی شرکت کرده‌اند.

بر اساس آمار گزارش شده، تعداد ۵۵ هزار و ۸۹۱ داوطلب از ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت نام کننده، نسبت به اعلام علاقه‌مندی در کدرشته امتحانی دوم (یکی از کدرشته‌های امتحانی شناور) نیز اقدام کرده‌اند.

تعداد داوطلبانی که علاوه بر کدرشته‌های امتحانی اصلی، علاقه‌مندی خود را در رشته‌های دوم نیز اعلام کرده‌اند شامل ۱۸ هزار و ۶۴۱ نفر در گروه علوم انسانی، چهار هزار و ۲۳۶ نفر در گروه علوم پایه، ۱۷ هزار و ۴۲۱ نفر در گروه فنی و مهندسی، یک هزار و ۳۳۹ نفر در گروه کشاورزی، ۱۲ هزار و ۵۳۰ نفر در گروه هنر و یک هزار و ۷۲۴ نفر در گروه دامپزشکی است.

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷ بعداز ظهر امروز (پنجشنبه) نیز با 64 کدرشته که در اصل رشته های شناور محسوب می شود و صبح فردا (جمعه) با 35 کدرشته برگزار خواهد شد.

نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه تمامی داوطلبان شرکت کننده در دهه دوم خردادماه ۹۷ منتشر می شود؛ هچنین مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می توانند نسبت به کدرشته های امتحانی مجاز اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان