بازدید 2138
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

طرح افزایش اختیارات شوراها را دنبال می‌کنیم

نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادکه شوراها باید به پارلمان‌های محلی تبدیل شوند.
کد خبر: ۷۹۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰ 25 April 2018

نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادکه شوراها باید به پارلمان‌های محلی تبدیل شوند.

حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به دنبال این هستیم که طرحی تهیه شود تا اختیارات شوراها بیشتر و آن‌ها را تبدیل به پارلمان‌های محلی کنیم. شوراها باید اختیاراتی داشته باشند تا براساس مطالبات مردم پیگیری و مصوباتی را داشته باشند که بخشی توسط فرمانداران و استانداران اجرایی و بخشی هم در مجلس تصویب شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: در کمیسیون منتظر بودیم دولت لایحه‌ای برای اصلاح قانون انتخابات یا قانون جامع انتخابات (شوراها، مجلس و ریاست جمهوری) ارائه دهد؛ همچنین منتظر ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام رهبری بودیم و این مهم ابلاغ شد که از سوی کمیسیون به دولت تأکید کردیم لایحه را به مجلس ارائه دهد.

وی با بیان این‌که «با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغ شده، همدلی بین مجلس و دولت ایجاد شده است»، در عین حال افزود: در حال حاضر بین وظایف دولت و نمایندگان از طرف مردم خلط موضوع به وجود آمده است. نیازهایی که مردم از حوزه اجرا دارند به نمایندگان انعکاس داده می‌شود؛ زیرا در این حوزه به نتیجه نمی‌رسند مجبورند به حلقه واسط خودشان و حاکمیت متوسل شوند. باید دستگاه‎های اجرایی چابک‌تر و پاسخگوتر شوند و با تکریم با مردم رفتار شود تا آنان برای حل مشکلات خود به سمت نمایندگان مراجعات مکرر نکنند.

وی درباره استانی کردن انتخابات مجلس گفت: در دو سه مرحله دولت مکلف شد که لایحه را تقدیم مجلس کند و طرح‌ها را در کمیسیون نگه داشته‌ایم تا لایحه بیاید و آن‌ها را باهم تلفیق کنیم.

نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که «در کشور این نیاز احساس می‌شود که قانون انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری اصلاح و نقص‌ها رفع شود»، بیان کرد: این مهم را وظیفه اصلی کمیسیون قرار دادیم.

وی با تأکید بر این‌که «درصورتی‌که انتخابات را استانی کنیم حلقه‌های واسط بین مردم در مناطق کوچک و شهرستان‌ها کم‌رنگ‌تر و آن‌ها با مشکل روبرو می‌شوند»، خاطرنشان کرد: از طرفی اگر بخواهیم مجلسی توانمندتر، اتاق فکری قوی‌تر جهت برنامه‌ریزی و نظارت کشور داشته باشیم، یقیناً باید این موضوعات کوچک را از مجلس کنار بگذاریم. زمانی نماینده مردم فراتر از منطقه نگاه کند یعنی قانون‌گذار قانون‌گذاری کند و دقت خود را صرف حوزه‌های کارشناسی برای قانونی مترقی‌تر با اشکالات کمتر بگذارد. چنانچه اگر فرصتی نماینده پیدا ‌کند می‌تواند به مواردی که در قانون دیده شده در بعد نظارت مجلس بپردازد، مشکلات مردم کمتر می‌شود و آنان برای پیگیری مطالبات شخصی خود کمتر به سمت نمایندگان می‎آیند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جایگاه قانون شورا، مجلس و ریاست جمهوری مشخص شده تا مردم مستقیم به نمایندگان مجلس، نمایندگان محلی و ریاست جمهوری رأی دهند و این یکی از دستاوردهای نظام است. سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران این است که توسط مردم نظارت بر دستگاه‎های دولتی و حاکمیتی انجام شود تا به بهترین شکل ممکن مردم خدمت‌رسانی شود.

وی یادآور شد: در بحث اصلاح قانون انتخابات، نواقصی که در قوانین فعلی انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری وجود داشت در دستور کمیسیون قرار دادیم تا اصلاحاتی انجام و اشکالات برطرف شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر