بازدید 42772
تأملی بر پرونده شکنجه سه کودک؛

درد کودکان شکنجه شده ماهشهری لاعلاج بوده و لاعلاج خواهد ماند!

شکنجه‌هایی که حتی زدودن آثار آن از جسمشان نیز به نوعی غیرممکن است؛ آثار ضربات سنگین چکش که خدا می‌داند با هر بار فرود آن، چه بر سر این کودکان می‌آمد و چه‌ها در درونشان خرد می‌شد. دنیایی تاریک که والدین این کودکان برایشان رقم زده بودند و هنوز مشخص نیست چگونه پایان یافت!
کد خبر: ۷۹۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 25 April 2018
شکنجه دردناک سه کودک توسط چکش و میله داغ؛ این خبری است که در ساعات اخیر، قلب بسیاری از هموطنانمان را فشرده و چشمشان را‌ تر کرده؛ اما ظاهرا هیچ راهی برای بستن راه تکرار آن وجود ندارد!

به گزارش «تابناک»؛ کودک آزاری‌های دردناک که در چند سال اخیر بار‌ها شاهد وقوعش در نقاط مختلف کشورمان بوده‌ایم، به رغم آنکه تصور می‌شد پایان یافته، بار دیگر با پرونده‌ای دردناک در توجه عموم قرار گرفته است؛ پرونده‌ای که این بار در ماهشهر گشوده شده و حتی خواندن جزئیاتش زجرآور است.

آن گونه که روایت می‌شود، در شهرک طالقانی این شهر، سه کودک 12، 8 و 5 ساله به شکلی فجیع توسط پدر و نامادری شان شکنجه شده‌اند. قصه زندگی فاطمه، ام‌البنین و علی‌اکبر که سهم جسمشان از زندگی کنار والدین، چکش و میله داغ بوده و زخم‌های روحشان هم که غیرقابل شمارش است؛ کودکان معصومی که بهتر است درباره تأثیر شکنجه‌های متحمل شده در آینده شان فکر نکنیم!

 

شکنجه‌هایی که حتی زدودن آثار آن از جسمشان نیز به نوعی غیرممکن است؛ آثار ضربات سنگین چکش که خدا می‌داند با هر بار فرود آن، چه بر سر این کودکان می‌آمد و چه‌ها در درونشان خرد می‌شد. دنیایی تاریک که والدین این کودکان برایشان رقم زده بودند و هنوز مشخص نیست، چگونه پایان یافت!

آنچه تاکنون از این پرونده رسانه‌ای شده، خبر دستگیری پدر و نامادری سه کودک، آزاد شدن نامادری به قید وثیقه و این توضیح است که عموی بچه‌ها تأکید کرده که «والدین» این بلا را بر سر کودکان آورده اند. کودکانی که به گفته معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان، اکنون با حکم دادستانی ماهشهر تحت سرپرستی عموی خود هستند و تا تعیین تکلیف نهایی این پرونده کودک‌آزاری در منزل وی سکونت خواهند داشت.

همه این‌ها در حالی است که مدرک و مستنداتی دال بر ابتلای والدین به اعتیاد یا بیماری روانی در دست نیست و نمی‌توان این اتفاقات را ناشی از تأثیر مخدر یا بیماری خواند، اما همان گونه که فرماندار ماهشهر هم تأکید کرده، مگر می‌شود این بلا را بر سر بچه‌ها آورد و سالم بود؟ اما مگر فرقی هم دارد که عامل شکنجه سالم بوده یا خیر؟

 
تجمع روز گذشته شماری از شهروندان ماهشهر در اعتراض به کودک آزاری در این شهرستان در مقابل دادگستری
تجمع روز گذشته شماری از شهروندان ماهشهر در اعتراض به کودک آزاری در این شهرستان در مقابل دادگستری

پاسخ به این پرسش، بر خلاف آنچه تصور می‌شود، منفی است. به این معنا که والدین، ولو هر عیب و اشکالی داشته باشند، والدین هستند و قیمومیت کودکان را عهده دارند؛ موضوعی که در مقاطعی کوشیده شده، نگاه قانونی به آن تغییر کند و «بدسرپرست» اصلاحی ساخته شده در راستای همین تلاش هاست؛ یعنی تدارک راهی قانونی برای آنکه ثابت کنیم، برخی والدین شایستگی نگهداری از فرزندانشان را ندارند و به این وسیله، سرپرستی کودکان را از ایشان گرفته و به امثال بهزیستی واگذار کنیم.

راهکاری که هنوز نهایی نشده و نشانه آن را می‌شود در پشت چراغ‌های قرمز یا معابر برخی شهر‌های پرجمعیت دید که بچه‌های بدسرپرست در آن‌ها مشغول کارند. کودکان کار که بر اساس قوانین فعلی نمی‌شود، سرپرستی شان را از والدینشان گرفت و مانع از تداوم آزار هر روزه شان شد. درست مثل این سه کودک ماهشهری که قیم قانونی شان، پدرشان است.

این در حالی است که تکرار پرشمار کودک آزاری در سال‌های اخیر و اخبار به شدت دردناکی که درباره آن مخابره شده، همواره با طرح یک پرسش همراه بوده است؛ اینکه چرا لایحه حمایت از کودکان که از سال 1390 در دولت و مجلس مطرح است، هنوز به سرانجام نرسیده است؟ آیا نمایندگان هم با کوتاهی خود، در اتفاق روی داده برای سه کودک ماهشهری نقش (ولو اندک) ایفا کرده‌اند؟ اصلا آیا این لایحه با تبدیل به قانون می‌تواند چاره ساز امثال فاطمه باشد؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۹۷
فاطمه، ام‌البنین و علی‌اکبر
البته به نظر می رسد خانواده مذهبی هم می باشند و از نامگذاری فرزندانشان مشخص است!
امیدوارم قوه قضاییه موضع گیری محکمی درقبال اینگونه موارد داشته باشه و همچنین نمایندگان مجلس نیز لایحه مربوط به کودک آزاری را که سالهاست خاک میخورد را به نتیجه برسانند.
منتظر حکم دادگاه خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
نمايندگان دغدغشون چيزه متوجه هستيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
نباید اینا رو به نمایندگان نشون بدن اون یکی ها رو باید نشون بدن
صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
در کشورهای پیشرفته برای حیوانات هم حقوق قائل هستند ولی تو ایران می گویند زنش و یا بچه اش هست داره میزنه ایراد نداره آخه کی ما می خواهیم این موارد را درک کنیم
کاش قوانین مناسب و ابزار نظارتی درستی داشته باشیم تا با پایش رفتار والدین با کودکان ، والدین بدرفتار را کنترل و در موارد این چنینی سرپرستی کودک را از آنان سلب نماید.
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
ای خدا مرگوم.منظورتان اینه که خدای نکرده سند۲۰۳۰تو کشور ما پیاده بشه
.ها بخداای خدا مرگوم.قوانین خودمان کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
اين پايشو كي ميخواد انجام بده؟
چون لایحه حمایت از کودکان نونی توش نیست اینم دلیل برای نویسنده عزیزفقط یه سوال چرا نامادری که با چکش در دندانهای بچه زده باید آزاد بشه ولو با وثیقه ؟
پاسخ ها
مهدی
| Australia |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
خدا پدرت رو بیامرزه. احسنت داری با این کامنت.
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
این فرد حتی از قاتلین هم خطرناکتر میتونه باشه و ازادیش یعنی ناکارامدی سیستم قضایی
زخم زدند برتنش در وطن نه از داعش که از آشنا
البته یک نکته غافل مانده است که اصطلاح "تکرار پرشمار کودک آزاری" صحیح نیست. اتفاقاً کودک ازاری در گذشته خیلی بیشتر بوده است اما به علت فقر فرهنگی، ترس از آبرو، آگاه نبودن به حقوق کودک و همچنین نبود گردش اطلاعات در این وسعت کسی از آنها با خبر نمی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
این همه ملت که فقیرن (چه ایران چه هر جای دنیا) باید بچه هاشونو بگیرن اینجور کنن؟
وقتی اقتصاد یک کشور نابود بشه محبت عاطفه رحم ومروت هم ازبین خواهد رفت..این سه کودک روز قیامت جلوی تمام مسولین این کشور را خواهن گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
این همه ملت که فقیرن (چه ایران چه هر جای دنیا) باید بچه هاشونو بگیرن اینجوری کنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
خوشم مياد همه چيزو زود سياسي ميكنيد
مسئولين بي كفايت كه پس از چندين سال هنوز نتوانسته اند راه كاري براي حمايت از كودكان بد سرپرست ارائه و اجرا كنند.
نوشتن اینا فایده ای دارد فقط کمی احساس مردم را جریحه دار میکند و بعد از مدتی فزاموش می شود چرا نمایندگان مجلس قانونی را تصویب نمی کنن که برای این موارد اشد مجازات رو تعیین نمی کنن آخه تا کی هزاران هزار اتفاق میفتتد قسمت کمی از آن رسانه ای می شود چرا و به چه علت کودکان باید قربانی شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
نماينده ها تو فكر سلفي با دختر خوشگلا هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
با اشد مجازات مشکلی حل نمیشه بلکه باعث میشه همون همسایه ها هم در شرایطی زنگ نزنن باید امکان نجات کودک فراهم بشه نه مجازات والدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
نمایندگان مجلس به فکر دائم العمر کردن حقوق خودشون هستن به فکرمسائل دیگه نیستن
مردم بیمار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
بيمار كسيه كه از ديدگاه بيمارش همه مردمو بيمار ميبينه،انصافا چه ميزان از اين دست جنايتا تو كشور داريم كه اينطور همه مردمو بيمار تصور كردي؟
کوتاهی ولو اندک نمایندگان؟ ولو اندک یعنی چه؟ کوتاهی بسیار وحشتناک.
ولو اندک!!!!!!!!
خیلی از قوانین در کشور ما ضعیف و ناقص هستند بی کفایتی دستگاههاذیزبط چنین آثاری هم دارد
بقيه ا... خير لكم ان كنتم مؤمنين.
چطور چنين چيزي ممكن است! پروردگار مي فرمايد اگر كسي صداي استغاثه كسي را بشنود و كاري نكند مسلمان نيست! مگر نامسلماني پيشه شده! بفرماييد پيشه چه كسي شده! قانون و قوانيني كه گره از مشكلات خلقي باز نكند! يا باعث مرگ و ضرر ايشان شود صد در صد اشتباه است! اصول تقيه در شيعه چيست؟! يا اينكه درك مسئله اي كه قوانين اسلامي بنا بر زمان قابل انعطاف است چگونه است!
كسي كه پروردگار كعبه را با كفر و ناسپاسي و بي احترامي پاسخ مي گويد! تبعيت از آن ديگر چه صيغه اي است! كدام عالم بي دردي جلوتر از دين دويده و كدامي ديني جلوتر از پروردگارش قرار دارد و معنا دارد!‌
اين تنها بد فهمي از دين و نشناختن اسلام است كه كسي بر درد و رنج مردم و كودكان با تعصب جاهلانه پاي بكوبد!
مسلماني ز سر گيريد!
ديگر تكرار نخواهيم كرد.
مسلماني ز سر گيريد!
دشمن ما امریکا ست یا شما .بی توجهه به حقوق مردم حتی کودکان و زنان هستید ...حتما ان مرد را هم تبریه میکنید چون مرد است حق دارد هرغلطی که می خواهد بکند.... چشممان اب نمی خورد این قوانین یکروزی عوض شودبا این مردم جاهل
مسخره ترین نوع تفکر، اینه که انسان با نگاه شی گرا دیده بشه
یعنی فرزند جسم یا شیئی است که پدر مالک اونه
زن جسمی یا شیئی است که شوهر مالکشه
این نوع نگاه باعث فجایع این چنینی میشه و خلاء قانونی در برخود با آن، واقعا تأسف باره. زشته که در مملکتی که ادعای تمدن و قانون داره، این اتفاقات زیر نگاه قانون بیفته و مسئولین بشینند نگاه کنند و بگن بچه متعلق به پدرشه! حتی می تونهاون بچه رو بکشه و فقط از جنبه عمومی محاکمه بشه و حداکثر 5 سال بره زندان!!!!

اینطوری ادعا می کنید که کامل ترین دین رو داریم؟ چطور احکام ثانویه در این موارد کاربرد نداره؟ نمیشه حکم ثانویه ای باشه که قاتل رو ولو اینکه بچه خودشو کشته باشه قصاص کرد؟ نمیشه حکم ثانویه ای باشه که بچه رو از دست شکنجه گری که مثلا اسمش پدره نجات داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
احسنت بانو
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
احسنت با این تفکرات ناقص انتظار دارن که مردم بچه دار بشند آفرین به این نسل که آگاه هستند و درک میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
شما اول تشريف ببريد فرق معني ولي و مالك رو ياد بگيريد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
درو بر شما دقیقا ریشه مشکل را به درستی شناسایی کردید
كودك ازاري همين بس كه شما به عنوان سايت خبري با در دست داشتن اطلاعات زياد در مورد اين جرم فقط به اطلاع رساني مواردي مي پردازين كه معمولا مردم ازش با خبر ميشن و شما وارد قضيه ميشيد . مي خواين متفاوت باشيد و مردم به شما اعتماد كنن و يا قبولتون داشته باشن نظرات مردم وسيعتر و گسترده زير خبرهاتون نشون بديد . مردم خودشون با شروع فهميدن واقعيت به خودشون ميان و از نوجواني و جواني و ميان سالي خودشون رو براي شرايط ايندشون كه يك مورد داشتن فرزند و سختي تربيت كردن و ساماندهي كردن زندگي اماده ميكنن . يادتون باشه به هر چيزي فكر كني در اينده ميشه جز رفتارت ، و اگر به مبارزه با كودك ازاري فكر بشه رفتار هم درست ميشه
مراقب نامادری ها و ناپدری های بیرحم باشید. عقده های شکست هایشان را بر سر کودکان خالی میکنند. اگر معتاد باشند دیگه فاجعه است.
قلب انسان آتش می گیرد. غیرقابل تصوره که شخصی با جگرگوشه اش چنین کند. متاسفانه در دنیای امروز روز به روز کودک کشی و کودک آزاری بیشتر می شود. واقعا آدم باید خیلی شقی و بی رحم باشه که کودک و طفل معصومی رو آزار بدهد.
حالا جالبتر اینه که افراد باشرف و غیرتمندی که تجمع کردند جلوی دادگستری ، چهره هاشون رو پوشوندن!!!!! درود بر شرف و غیرت این انسان های شریف
حال بد ما را بدتر کرد
متاسفم
انسانم آرزوست
به خدا باید این پدر و نامادری رو تیکه تیکه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
كمتر احساساتي بشيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
به این کامنت منفی دادم چون خود این پدر و مادر هم قربانی هستند قربانی فقر اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی قربانی نادانی قربانی قوانین نادرست و قربانی سیاستهای نادرست کشور
شهرک طالقانی ماهشهر از فقر فرهنگی و مالی رنج میبره.متاسفانه اکثر ساکنان انجا به حال خود رها شده اند و خودشان هم تلاشی برای بهبود شرایط و نجات از زندگی قبیله ای نمیکنن.سطح سواد و فرهنگ مردم انجا به دلیل قومیت گرایی که عرب زبان هستند به شدت پایینه..و مردم انجا مخصوصا کودکان و نوجوانان بشدت اسیب پذیرند.
اینها لیاقت بچه ندارند خاک بر اون سر بی شعور شان بکنند هزاران نفر آرزوی داشتن اولاد را دارند. کاش سیستمی وجود داشت این بچه ها را در همان سنین پایین پیدا میکرد و به کسانی که شایسته مادری هستند میرساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
اين سيستمو كي ميخواست اداره كنه؟
چقدر در بعضی موضوعات بی تفاوت و بی خاصیت شده ایم
قطعا آه این کودکان و امثال آنها، دامان شکنجه گر و کسانی که باید پاسخگو باشند را خواهد گرفت
و شاید این ظلم به زودی سراغ من و شما هم که ساکت هستیم بیاید
به نظرم انتشار گسترده ی تصاویر و فیلم های این کودکان کار درستی نیست و در آینده ی آنها تاثیر میگذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
مگه آینده ای هم دارند؟
سلام.
برای چندمین بار و به بهانه شکنجه این سه طفل معصوم این متن را مینویسم. شاید فایده ای داشته باشد.
حدودا پنج سال در خرم آباد، محله پاچنار، پدری بی رحم با همدستی پسرش، دخترش را دقیقا به 52 تکه تقسیم کرد. در ماه مبارک رمضان. به گواه همسایه ها آن دختر معصوم روزه بوده. جرمش هم خرید مخفیانه گوشی تلفن همراه بود. پدر چون ولی دم بود هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. در آن سالها هر چه سر و صدا کردیم صدایمان به گوش هیچکس نرسید. حتی سایتها و روزنامه های محلی لرستان و نیز صدا و سیما از انتشار این خبر خودداری کردند. شاید اگر خبرش پخش میشد این جنایت صورت جدی تری برای رسیدگی پیدا میکرد. اما دریغ. برای همین تابناک عزیز هم آن زمان نوشتم. اما بی فایده بود. به فاصله سه چهار ماه، پدری دیگر در همان شهر، دختر خود را در خیابان و به جرم آنکه او را با مردی غریبه دیده بود، جلوی چشم مغازه دارها و سایر مردم، در جا ، به قتل رساند.
تا زمانی که پدرها ولی دم حساب میشوند همین آش و همین کاسه باقی خواهد بود. مسوولان قضا خود دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
شمرده بودی تعداد قطعات را؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
تو روستای ما هم پدری با حرف عموی بچه هاش به خانومش شک کرده بود و چهار فرزند خود رو سر برید.البته زنش قسر در رفت . از دختربچه چن ماهه تا دختر 9 ساله !! کلا براش 12 سال زندان بریدن الانم آزاد شده و راست راست میگردد برای خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
بله قوانین ما پاسخگوی نیازهای امروز نیست. چند سال قبل ماجرای پدری رو میخوندم که دختربچه 7 ساله ش رو به خاطر اختلاف با همسر به طرز فجیعی به قتل رسوده بود. یا اون پدری که سه دختر خودش رو با اسلحه کشت...
دو سال پیش و با مشاهده کودک آزاری مداومی که از سوی پدر دو طفل معصوم انجام می شد با اورژانس اجتماعی بهزیستی تماس گرفتم و از اونها خواستم موضوع رو بررسی کنند اما جواب شنیدم که چون پدرشان هست به ما ربطی نداره. برای من این سوال پیش آمد که پس اساسا نقش اورژانس اجتماعی چیه و چرا باید چنین دستگاهی وجود داشته باشد که هزینه های کارکنان و دیگر مصارفش بر دوش بیت المال باشه. و چرا جامعه ما هنوز به این باور نرسیده که کودک آزاری بستر جرائم بی شماری در آینده خواهد بود. قربانی بی پناه و بی حامی ممکنه در آینده دیگران را قربانی چرا از مواردی مثل بیجه درس عبرت نمی گیریم
قوانین حمایتی از کودکان بسیار قدیمی و ناکارآمد و ناقص است
سوال من این است واقعا این پدر پدر بوده یا جلاد که پاره های تن خودش را اینطور شکنجه کرده است و واقعا این زن که خود فرزند دارد بویی از عاطفه و انسانیت برده است؟!!!!!
جامعه ما به کدام سمت می رود
وامصیبتا
خواهشا جوگیر نشوید کشور جهان سوم هستیم فرقی با عراق پاکستان نداریم مگر در سایر مسایل فرقی داریم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
تصمیم به درست شدن نداری؟
بی شک همه خوانندگان با چشمان اشک بار این خبر را خواندن . گریه و ماتم ما نسبت به اینگونه حوادث درد ناک، فایده ای ندارد .باید مسئولین اجتماعی با ارائه طرح به مجلس و تصویب قوانین قوی و تاثیر گذار حامی کودکان عزیزمان باشند . امید است این اتفاق مهم هر چه سریعتر به وقوع بپیوندد .
جدا کودکان ما در معرض تهدیدات مختلف هستند و ما باید مسئولان با اینگونه موارد برخورد کنیم و نگذاریم دچار مرور زمان بشود و فراموش کنیم تا حادث بعدی دوباره پیگیر آن باشیم .
بهتر است بهزیستی با تامین بودجه لازم مسئولیت بیشتر نسبت به برخورد با اینگونه حوادث داشته باشد و قوه قضائیه نیز سخت تر از اینها با مخاطیان برخورد نماید .
بیخود با شرع مقدس اسلام در نیافتید. طبق شرع پدر ولی کودک است و حق دارد هرکاری بکند. لایحه کودک ازاری یک چیز غربی است که غربی ها برای ما مثل سند 20 30 درست کرده اند.
حالم از همه چی بهم می خوره . اف بر این زندگی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
خودكشي كن هم خودتو راحت كن هم دنيارو
اگر تارمويي عيان مي شد و يا مطلبي در مورد اسلام نقد مي شد انواع و اقسام سازمانها و افراد ورود پيدا مي كردند اما در اين جور مسائل كسي كاري ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
ميفرماييد چكار بايد كنن؟بيانيه بدن بخاطر عمل فردي يك رواني؟تظاهرات راه بندازن؟تمام بچه ها رو از پدرمادراشون بگيرن بدن دست پدر مادراي جديدشون؟لطفا قبل از كامنت گذاشتن كمي فكر كنيد
این کارها برای کودکان سرزمینم اتفاق میفتد ولی برخی مسولین برای گرسنگان سومالی گریه میکنند
با سلام
مرد 50ساله با خانواده اش در منزل پدر مهمان بودوبرادرته تغاری او که حالا 40ساله بود نیز هم.نامادری از پا افتاده بر روی تخت نشسته بود وخانواده دور هم جمع بودند وگپ وگفتی داشتند.حرف از دوران گذشته بود وخاطرات آن ،که برادر کوچکتر به یاد خاطره ای افتاد وگفت:آنموقع که جایم را خیس میکردم (3یا4سالگی)مامان(نامادری حاضر)یک روز آمد دستم را گاز گرفت ومن از ترس دستم را عقب کشیدم که یکهو دندانهای مامان افتاد ومن تازه فهمیدم که مامان دندانهایش مصنوعی است.وهمه خندیدندخصوصآ برادر ته تغاری،امابرادر بزرگتر که در آن زمان تنها حامی برادرکوچک به شمار میرفت به فکر فرورفت که عجب آنزمان چه ها برسر برادر کوچکش رفته ولی از ترس نامادری دم نزده،واو حالا از نامادری مکدرشده و...اما جه فایده،ایکاش میشد چشمها را بست وبا بعضیها مثل خودشان رفتار کرد.ولی انسانیت کجا ست که ما مثل او شویم.ای کاش...
این قسمتی از زندگی من است .در آن سالها همیشه چشم به راه یک حامی بودم و...
اگر این نمایندگان بی عرضه ما که درد بی مادری را ندیده اند ونچشیده اند کاری نمیکنند،پس شما خبر نگاران چه کاره اید که هر روز مطلبی در این باره نمی نویسید تا شاید لایحه ی حمایت از کودکان را از لابه لای پرونده ها بیرون بکشند وشاید کاری کنند.
مگر شما نمیدانید نمایندگان ما آنقدر مشغولیت دارند که به این کارها نمیرسند وباید یاد آوری شود تا بلکه ...
نمایندگان ما دلمشغول آن زن بی حجابی هستند که با مامور نیروی انتظامی در گیر شده ،به او حتاکی کرده ،قانون حجاب را زیر پا له کرده وانگشت او راشکسته است....بله درست است نمایندگان ما باید حق اورا از هر جا که بتوانند بگیرند وتقدیمش کنند ولو در توئیت های شخصی وهر روز تکرار کنند تا مسئولین کشوری ولشگری به فکر استیفای حق نداشته ی یک زن بی حجاب باشند اگر چه حکم اسلام را زیر پا گذارندوشما خبرنگاران هم هر روز در بوق وکرنا کنید که فلان نماینده اینجوری گفت وفلان نماینده آنجوری کردودر مجلس وقت بگذارند وشور کنند که چه برسر آن مامور بیاورند تا مابقی را دلسرد کنند تا جامعه را بی حجابی که هیچ فحشا فرا بگیرد و...اما لایحه حمایت از کودکان خاک بخورد و...
ترا به خدا کمی انسانیت داشته باشید واین مطلب را رها نکنید تا شاید به جایی برسد.
فرض کنید این مشگل که نه ،این بلا خدای ناکرده در غیاب شما (دور از جانتان)برسر فرزندان شما نازل شود.چه انتظاری از خبرنگاران دارید.همان را انجام دهید که شما هم مانند نمایندگان مسئولید.ترا به خدا کمی انصاف داشته باشید.
خدایا کمکم کن تا انصاف داشته باشم .چون کسی که انصاف ندارد شرف ندارد.
دکتر مصطفی چمران
این پدر و نامادری حیوان باید یا اعدام شوند یا به حبس های طولانی مدت محکوم شوند (حداقل 20 سال)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
باید ریشه ها رایافت و چاره اندیشی کرد دوست عزیز
این زن مادر نبوده... آخه حیوون هم که نبوده.... چطور دلش آمده؟
مجلس ؟! کدام مجلس ؟ شما را رجوع می دهم به خبر تیتر یک چند روز پیشتان درباره " خوشگل ها" . درد این بچه ها تنها نیست که لاعلاج است، درد همه مردم ایران است.
بميرم برای اين طفلهای معصوم به خدا در گوشه گوشه کشورمان بچه هايي هستند به مراتب از بچه های فلسطين و يمن و سوريه مظلومتر ،چراکه در مورد اونها صدا وسيما پوشش خبری ميده،ولی بچه های مظلوم سرزمين من در غربت ودر سکوت خبری ذره ذره ذوب ميشن اگه اين چندتا سايت هم نبودن ايا صدا وسيما خبری از ظلمی که به اين بچه ها ميره منتشر ميکرد؟؟!! ظلمی که دراون مسئولين بی تفاوت وبی خيال هم شريک هستند.چند بچه ديگه بايد شقه شقه بشن تا مسئولين يه تکونی به خودشون بدن،يه اصلاحی تو قوانين بکنن.سايت تابناک دلم خونه ،مديونی اگه منتشر نکنی.
همه اینها فقطو فقط اصلاح در قوه قضائیه ....
شکایت دارم از همسایه طبقه پایئنم که مشکل حادو اختلال روانی داره ... جالبه میگن توی اموزشو پرورشم کا رمیکنه ... فرض کنید من شکایت کردم پیروز شدم یا نه خونهام رو جابجا کردم.. آیا قوه قضائیه ودستگاه قضا ما به ادمهای دارای اختلال مزمن روانی اصولا توجه ی داره؟
من بزرگسالم میدونم ، مشاورم میدونم این خانم اختلال رفتاری شدید داره ، آیا بچه هاش میدونند؟ آیا بچه مردم زیر دستش مشکل پیدا نمیکنند؟ به فرض من به نیریو انتظامی مراجعه کنم جایی راهی برای معرفی و درمان این خانم وجود داره؟
دستگاه قضا در این مقطع فوران نیروی انسانی که دانش اموختگان خوب و زیاد نخبه در حقوق داریم باید به سرعت اصلاح بشه . وگرنه عواقب وخیمی در انتظار همه ماست.
مگه اختلاس ها میذاره که نگاهی و فکری به هزاران گرفتاری این ملت کرد
آزاد شدن نامادری به قید وثیقه
چرا همچین داعشی رو به قید وثیقه آزاد کردند
وای خدای من... حالم بد شد مثل همیشه

چند وقت پیش دیدم یک کودک زیر آفتاب تیز تابستان در پیاده رو روبه روی پمپ بنزین ولنجک افتاده (پیاده رو کم تردد اجلاس سران) از موتور پیاده شدم که اگه حالش بده کمکش کنم... هرچی صداش زدم و تکونش دادم بیدار نشد! اما یک لحظه چشماشو باز کرد که فهمیدم زندس از دهنش کف اومده بود بیرون شاید سنش حدود 12 تا 15 بود... زنگ زدم اورژانس اجتماعی و جریانو تعریف کردم گفت به ما ربطی نداره زنگ بزنید اورژانس اونا بیان اگه لازم بود به ما اطلاع میدن!!! زنگ زدم اورژانس گفت چه علایمی داره براشون گفتم که چشماشو باز میکنه اما چشماش خونه از دهنشم کف میاد... گفت احتمالا آوردوز کرده به ما ربطی نداره این وظیفه اورژانس اجتماعیه، دوباره زنگ زدم اورژانس اجتماعی باز طفره رفتن... منم عصبانی شدم داد و بیداد کردم تا گفت باشه آقا میگم بیان ببرنش!! خلاصه یه نفر دیگه اومد من چون عجله داشتم رفتم. یارو گفت من وایمیسم تا بیان...

منکه ندیدم اورژانس اجتماعی کار مثبتی بکنه وگرنه این همه کودک خیابانی با صورت هایی که غم ازشون می باره... کجاش اورژانس؟؟؟؟
بهزیستی در شرایط فعلی هم نمیتونه خودش رو جمع کنه . واقعا این همه مشکل روانی تو کشور داریم و هر روز از یک جا خبر های بد در همین مورد بشنویم تروخدا فکری برای تعدیل روانی جامعه کنید
وقتی نامادری را بلافاصله آزاد کردند یعنی هیچ کاری با اونها نخواهند کرد وگرنه یک مجرم جانی را این گونه وسط شهر رها نمی کردند کاش بازجویی از اینها دست من بود با همان چکش به جانشان می افتادم
اینها تمامش از فقر است
اینا رو باید در ملأ عام اعدام کرد.
زنه خلاف کاره این کارها فقط از خلافکارها برمیاد این کارها رو میکنن که دیگران ازشون حساب ببرن یکی از همسایه های ما زن خلاف کار گرفته یک گوش شوهرو بریده گفته اگه طلافم بدی برادرام میان سرتو میبرن
ای خدا لعنتشون کنه هزاران بار،من همیشه فکر می کردم این خبرا ماله استانهای دیگه است اما نمی دونستم در همسایگی شهر خودمم خون آشام هست
شما الان خودت زنگ بزن 110 و 123 و بگو یکنفر داره کودک آزاری می کنه. ببین چی میگن.
لطفا به حیوانات توهین نکنید خیلی از حیوانات از نوزاد انسان نگهداری هم می کنند ماجرا گربه ای که جان نوزاد سر راهی را در روسیه نجات داد مربوط به چند سال قبل است اینها یک عده پست فطرت هستند ولی چرا قانونی برای حمایت از کودکان نداریم چرا نماینده بهزیستی هر سال حداقل 4 بار بچه های خانواده عادی و هر هفته بچه های طلاق و ازدواج مجدد را چک نمی کند چرا همسایه های محترم گزارش چنین جنایت‌هایی را سریع نمی دهند چرا قضات سرپرستی اینها را به بهزیستی نمی سپارند البته در بهزیستی هم گاهی بچه ها مورد آزار قرار می گیرند اما نه به این وحشتناکی . خداوند صبرشان دهد
خدا ازش نگذره. من یک دختر هشت ساله و یک پسر سه ساله دارم. تا به حال یک بار هم اونها رو نزدم. خدا هیچ بچه ای رو بی مادر نکنه. بی مادری خیلی سخته. ان شالله در آینده خوشبخت بشن و روی خوش زندگی رو ببینند.
غصه رو غصه میاد وای دیگه دل جانداره ......
مطمئن باشید که امنیت کشور در آینده خانواده های مان را به خطر انداخته با تربیت نسل آینده
خدای من!!! خیلی وحشتناکه اونا ضمن درمان جسمی باید تحت شدیدترین برنامه های روانپزشکی هم قرار بگیرند خواهش میکنم به دادشون برسید.
بشکنه اون دستایی که بچه هارو کتک میزنن
۱۵ساله درپتروشیمی ماهشهر مشغولم.هروقت ازین منطقه ردمیشوم تاسف میخورم چرا مردمانی باید بیخ گوش ثروت اینگونه فقیر و بیچیز زندگی کنند.سهم این مردم از زندگی فقط زنده بودن است وبس‌.کوخهایشان هرروزویرانه ترمیشود تا کاخهای برخی ها ابادترگردد.
الان تنها مساله مهم ما کودکان بینوای غزه و سوریه هستن
توی گفتگو با یک فعال آگاه در زمینه کار کودکان، متوجه شدم که خیلی از رفتارهای ما با بچه ها به نوعی خشونت علیه اونهاست. بچه ای که کار میکنه، طبیعتاً توی یک نظام متکی به قدرت جسمی، جنسی، مادی و طبقه ای، محکوم به آزار، اذیت و خشونت هست؛ پس، ماجرا خیلی نزدیکتر از اینهاست
۹۰درصد مسولین مقصره با وضعیت اجتماعی که درست کردن
مردم دیگه بریدن از بی پولی کیه که بفهمه
از این دختر خوشگلا بهشون (نماینده ها)نشون بدین .
متاسفانه در قوانین حاکم حتی اگر پدری فرزندش رو بهر دلیلی به قتل برساند قصاص نمیشود تا چه برسد که برای آزار کودک خودش محاکه شود این قانون برگرفته از طبیعت عربهاییست که کودکان خود را در بدو تولد زنده بگور میکردند و ...
شاید نیم نگاهی به قوانین کشور های سوئد و نروژ در این مساله بد نباشد .
حیون هم با بچش اینکارو نمیکنه این مردک رو.باد بگیرن دارش بزنن بچه ها نباید به خونه برگردن خاک تو سر ما بشه که مسولین توانایی گرفتن این کودکان و مراقبت از اون ها رو نداره
سلام
ضمن تشکر از چاپ کامنتها ،خواهش میکنم این مطلب را رها نکنید وهر روز در باره آن مطلبی در ابهاد حقوقی ،انسانی،اسلامی و...منتشر کنید .میشود گاهی هم کنایه هایی به مسئولین زد تا مجبور به پاسخ گویی شوند. آنها را باید به چالش کشید تا بخ میدان بیایند.
بدین به این پرد و نا مادر رزل رو من عدالتو نشونشون میدم .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی