بازدید 3299

رهبر مخالفان ارمنستان به جای مذاکره خواستار راهپیمایی طی امروز شد/آمریکا خواهان مذاکرات سازنده

رهبر اپوزیسیون ارمنستان پس از لغو مذاکرات با حزب حاکم این کشور خواستار برگزاری راهپیمایی در امروز (چهارشنبه) شد. اما آمریکا طرف‌های بحران به مذاکرات سازنده دعوت کرد.
کد خبر: ۷۹۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 25 April 2018

رهبر اپوزیسیون ارمنستان پس از لغو مذاکرات با حزب حاکم این کشور خواستار برگزاری راهپیمایی در امروز (چهارشنبه) شد. اما آمریکا طرف‌های بحران به مذاکرات سازنده دعوت کرد.

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرژ سرکسیان، نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه و پس از دو هفته تظاهرات خیابانی و درخواست‌ها برای کناره‌گیری، از سمتش استعفا کرد.

نیکول پاشینیان، رهبر معترضان در پیامی ویدئویی در فیسبوکش گفت: حزب جمهوری‌خواه به دنبال نفع بردن از استعفای سرکسیان است و می‌خواهد در قدرت بماند. ما نمی‌توانیم با انتصاب شخصی از سوی این حزب به عنوان نخست وزیر موافقت کنیم و نمی‌توانیم اجازه دهیم که این سیستم فاسد به حیات ادامه دهد. از معترضان می‌خواهم تا به خیابان‌های ایروان بیایند و این انقلاب مخملی را به پایان برسانند.

قرار بود امروز پاشینیان با حزب حاکم مذاکراتی را آغاز کند اما این مذاکره لغو و وی خواستار برگزاری راهپیمایی شد.

کارن کاراپتیان، نخست وزیر موقت و متحد سرکسیان خواستار برگزاری یک نشست دیگر شده است که تمامی طرف‌های سیاسی در آن حضور داشته باشند.

این درگیری‌ها در حالی صورت گرفته که پاشینیان آماده به دست گرفتن سمت نخست وزیری است و اگر انتخاب شود، گفته که تلاش می‌کند تا توازن را در سیاست خارجی حفظ کند اما به چالش کشیدن حضور پایگاه‌های نظامی روسیه در ارمنستان یا عضویت کشورش در ائتلاف اقتصادی- نظامی تحت رهبری مسکو را رد کرد.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درباره تحولات ارمنستان اشاره کرد،‌ کشورش از تمامی طرف‌ها در ارمنستان می‌خواهد وارد مذاکراتی سازنده برای تضمین گذار سیاسی مسالمت‌آمیز شوند.

ناوئرت ادامه داد: روزهای آینده لحظاتی تاریخی برای ملت و رهبران منتخب‌شان خواهد بود چراکه روند تشکیل دولت جدید را شروع می‌کنند. ما از تمای طرف‌ها می‌خواهیم وارد مذاکراتی سازنده برای تضمین گذار مسالمت‌آمیز قدرت در چارچوب قانون اساسی این کشور شوند.

وی خاطرنشان کرد، آمریکا بی‌صبرانه منتظر آغاز همکاری و تلاش جدی با دولت جدید در زمینه‌های مشترک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان