بازدید 2705

دستگیری زوج کلاهبردار با ۷۶ شاكي

کد خبر: ۷۹۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 25 April 2018

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی از دستگیری زوجی کلاهبردار با هفت‌ونيم ميليارد ريال كلاهبرداري در پوشش صندوق خانگي در شهرستان نیشابور خبر داد.

به گزارش آرمان، سردار قادر کریمی در گفت‌وگو با پايگاه خبري پليس، گفت: در پي چند فقره شكايت شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان نیشابور مبنی بر کلاهبرداری موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباختگان این پرونده مشخص شد، فردی شیاد كه اهل یکی از استان‌های جنوبی کشور است با كمك و همدستي همسرش كه اهل شهرستان نیشابور است پس از اعتمادسازي با تشكيل چهار صندوق قرض‌الحسنه براي همسايگان و تعدادي از بستگان اقدام به عضوگيري و دريافت مبالغ متفاوتي با عنوان پس‌انداز برای انجام قرعه‌كشي و پرداخت وام داشته است.

در ادامه تحقيقات میدانی كارآگاهان دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي شهرستان نیشابور مشخص شد این زوج کلاهبردار پس از دريافت مبالغی از اعضا با طرح اين ادعا كه شما هنوز برنده نشده‌ايد و همچنين برخي ادعاهاي واهي ديگر با وجوه به‌دست آمده اقدام به خريد ملك کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از یک سری تحقیقات میدانی گسترده و استفاده از شیوه‌های نوین علمی مخفیگاه متهمان را شناسایی و در يك اقدام غافلگيرانه و ضربتي آنان را دستگیرکردند.

متهمان در مواجهه با مالباختگان و ادله و مستندات پليس به کلاهبرداری از 76 نفر به مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف کردند.

سردار کریمی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی خاطرنشان کرد: شايد بتوان تطميع قربانيان پس از اعتمادسازي در كنار ضعف آگاهي آنان را از متداول‌ترين روش كلاهبرداران براي رسيدن به مقصودشان دانست لذا از شهروندان محترم تقاضا داريم با عمل به هشدارهاي پليس فرصت ارتكاب جرم را از مجرمان سلب و آنان را در رسيدن به اهداف مجرمانه‌شان ناكام گذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار