بازدید 13914
۸

بیشترین پرداختی دولت در اولین ماه سال ۹۷ به کدام سازمان یا ارگان بوده است؟

روز شنبه مورخه یکم اردیبهشت ۱۳۹۷ بود که معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتشار پرداخت‌های خزانه داری کل کشور و در دسترس قرار گرفتن این اطلاعات برای عموم مردم خبر داد. این اتفاق برای اولین بار رخ داد و از این حرکت دولت می‌توان به عنوان گامی به سوی شفافیت یاد کرد.
کد خبر: ۷۹۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹ 25 April 2018

روز شنبه مورخه 1 اردیبهشت 1397 بود که معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتشار پرداخت های خزانه داری کل کشور و در دسترس قرار گرفتن این اطلاعات برای عموم مردم خبر داد. این اتفاق برای اولین بار رخ داد و از این حرکت دولت می توان به عنوان گامی به سوی شفافیت یاد کرد.روز شنبه مورخه یکم اردیبهشت 1397 بود که معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتشار پرداخت های خزانه داری کل کشور و در دسترس قرار گرفتن این اطلاعات برای عموم مردم خبر داد. این اتفاق برای اولین بار رخ داد و از این حرکت دولت می توان به عنوان گامی به سوی شفافیت یاد کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در یکم اردیبهشت 1397 بود که سید رحمت الله اکرمی، معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و خزانه داری کل کشور از انتشار پرداخت های خزانه داری کل کشور و در دسترس قرار گرفتن این اطلاعات برای عموم مردم خبر داد و گفت: بر اساس دستور شماره 129560 رئیس جمهور در خصوص تکریم حقوق شهروندی و ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه 1397، کلیه پرداخت های مرتبط به هزینه های عمومی دولت در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت. وی افزود: در ماه های اخیر زیرساخت ها و مقدمات این موضوع فراهم شده است.

بر این اساس در دوم اردیبهشت 1397 در تارنمای www.mefa.ir عنوانی با نام "گزارش پرداخت های خزانه داری کل کشور" افزوده شده است که از این طریق مخاطبان و عموم مردم می توانند از جزئیات پرداخت های دولت از محل بودجه عمومی کشور مطلع شوند.

این برای نخستین بار است که پرداختی های خزانه کل کشور در دسترس عموم مردم قرار می گیرد و اکنون مردم و رسانه ها نیز از جزئیات اطلاعات پرداخت های خزانه آگاهند.

روز شنبه مورخه 1 اردیبهشت 1397 بود که معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتشار پرداخت های خزانه داری کل کشور و در دسترس قرار گرفتن این اطلاعات برای عموم مردم خبر داد. این اتفاق برای اولین بار رخ داد و از این حرکت دولت می توان به عنوان گامی به سوی شفافیت یاد کرد.

گزارش فروردین ماه خزانه شامل مواردی چون، شماره سند پرداخت، تاریخ پرداخت، نوع پرداخت، شماره تراکنش، نام دستگاه اجرایی و مبلغ پرداختی به ریال می باشد. در فروردین ماه، 396 رکورد پرداخت به ثبت رسیده که عمدتاً این پرداخت ها در دو روز 29 و 30 فروردین ماه 97 انجام شده است. از 396 رکورد پرداخت، بعضاً برای یک دستگاه ها یا نهاد چندین پرداخت صورت گرفته است. نوع پرداخت ها در دو قالب انجام شده است: "حقوق و مزایای مستمر" و "سایر هزینه های اجتناب ناپذیر". از ردیف 1 تا 31 این گزارش، حقوق و مزایای مستمر به تفکیک استان ها ذکر شده است که مشخص می کند هر استان برای حقوق کارکنان دولتی خود در فروردین ماه چقدر از خزانه دریافت کرده است. استان خراسان رضوی با دریافت 27.1 میلیارد تومان در ماه اول سال، بیشترین حقوق را به کارکنان دولتی پرداخت نموده و استان قزوین با 8.3 میلیارد تومان کمترین دریافتی و پرداختی حقوق به کارکنان دولتی را داشته است. 

در بخش سایر هزینه های اجتناب ناپذیر، بیشترین پرداختی های دولت در فروردین ماه 97 به صندوق بازنشستگی کشور تعلق داشته است که مبلغ واریزی به حساب این صندوق 2400 میلیارد تومان بوده است. بعد از صندوق بازنشستگی کل کشور، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح قرار دارد که 2340 میلیارد تومان دریافتی از خزانه داشته است.   

در پایان باید از این حرکت دولت دوازدهم در افشای پرداختی های خزانه در ماه اول سال 1397، تقدیر کرد، چون این کار گامی به سوی شفافیت بیشتر است و به نوعی می تواند از فسادهای احتمالی جلوگیری کند و در آگاه سازی مردم و شریک کردن آن ها در اطلاعاتی که تاکنون از چشم آنها و تحلیلگران به دور بوده است، بسیار مفید و مؤثر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸
با سلام
بسیار عالی بعد از عمری خبر بد یک خبر خوب نیز رسید این آمار ها بعدا خیلی بکار میاد البته اگر میشد آمار هزینه هایی که سایر دستگاه های که به مردم و رئیس جمهوری تعلق ندارد مانند قوه قضاییه و صدا و سیما و ... و هزینه های کمک های خارجی را نیز به مردم میدادند عالی بود آنوقت هیچ کس رئیس جمهور ها توقع نداشت
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
داداش رئیس جمهورها خودشون موقع انتخابات هزاران وعده میدن بعد که مردم میگن چی شد میگن ما این احتیارات رو نداریم اگه خودشون وعده ندن ملت توقع پیدا نمی کنند
ضمن تشكر از اينگونه گزارشات مالي كاش ميشد بتفكيك و جداول مناسب آمار ارائه ميشد تا براي عوام قابل فهمتر باشد.
ارگانهائيكه بودجه هاي كلان دريافت كرده اند بايد در قبال مردم پاسخگو باشند و شرايط طوري برنامه ريزي شود كه هر ارگان بفهمد و درك كند كه زير ذره بين مردم است وتا ريال آخر بودجه دريافتي بايد پاسخگو باشد درآن صورت مطمئن باشيد شاهد حيف و ميل بودجه هاي مثل شرايط فعلي توسط ارگان ها نخواهيم بود .به اميد آن روز
بسیار عالی
در مرحله بعد چقدر خوب می شود که بازده سازمان ها و نهادها را در قبال دریافت این وجوه مشخص شود ...
اگر نجومی بگیران تیلیادر را اخراج یا از حقوق محروم کنند بسیار پسندیده ودر راستای منافع کشور خواهد بود
پولهای که داده شد یک گزارش کتبی ارایه شود که حالا این پولها را برداشتید چطوری خرج کردید تا حسابرسی شود وقتی بقول روحانی حسابرسی ندارد که درست نیست . یعنی فراتر از قانون عمل میکنند کجای دنیا چنین کاری میکنند پول از دولت بگیرند به دولت حساب پس ندهند کسی توضیحی دارد که قضیه چیست
بی زحمت یه نموداری ، داشبوردی ، چیزی بدهید. همچنین بودجه نهادهای فرهنگی که همه میدانند چقدر در سهم فرهنگی! مردم موثرند مثل جامعه مصطفی و حوزه های علمیه و ... بیان شود. حقوق که معلومه وضعیتش!
این دولت محترم فقط حراف خوبی است، اینها فقط برای فرا فکنی است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان