بازدید 18189
اسپوتنیک به نقل از یک روزنامه آلمانی مدعی شد؛

توافق سه کشور اروپایی با آمریکا برای حفظ برجام با پذیرش شروط ترامپ

گزارش ها حاکی از آن است که توافقات اولیه ای میان ترامپ و مکرون در مورد برجام حاصل شده است. در این رابطه، یک روزنامه آلمانی از توافق انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر سر شروطی جدید خبر داد که بنا بر آن واشنگتن در توافق هسته‌ای با ایران باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۷۹۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 24 April 2018

سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس، مذاکرات فشرده ای با دونالد ترامپ برای ماندن در توافق هسته ای و حفظ برجام آغاز کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در این میان، روز گذشته، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به آمریکا سفر و مذاکرات فشرده ای را با ترامپ برای متقاعد کردن وی جهت ماندن آمریکا در برجام آغاز کرده است.

در همین راستا، گزارش ها حاکی از آن است که توافقات اولیه ای میان ترامپ و مکرون در مورد برجام حاصل شده است.

در این رابطه، یک روزنامه آلمانی از توافق انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر سر شروطی جدید خبر داد که بر اساس آن واشنگتن در توافق هسته‌ای با ایران باقی خواهد ماند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دویچه زایتونگ چاپ آلمان گزارش داد، طرف‌های اروپایی برجام و آمریکا تحت توافقات جدید خود تصمیم گرفته‌اند، ایران را به دلیل آزمایش‌های موشکی و سیاست‌های منطقه‌ایش با تحریم جدید تهدید کنند اما در عین حال توافق هسته‌ای حفظ خواهد شد.

این روزنامه آلمانی با اعلام این خبر به نقل از منابع دیپلماتیک، نوشت: مذاکرات بر سر این شروط جدید هنوز تمام نشده است.

توافق سه کشور اروپایی با آمریکا برای حفظ برجام با پذیرش شروط ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که بارها توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را ـ که در 2015 حاصل شد ـ‌ مورد انتقاد قرار داده است، به تازگی اعلام کرده اگر اروپایی‌ها آن‌چه وی نقاط ضعف این توافق می‌داند، اصلاح نکنند، واشنگتن دیگر به تعلیق تحریم‌های ایران ادامه نخواهد داد.

مکرون روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: من هیچ طرح جایگزینی برای توافق هسته‌ای ایران ندارم.

ترامپ پیشتر اعلام کرد، در صورتی که کشورهای اروپایی به توافقی با کاخ سفید در مورد برجام دست نیابند، ترامپ آمریکا را از آن خارج می‌کند.

طی ماه‌های اخیر، دیپلمات‌های اروپایی همه تلاش خود را انجام داده‌اند تا راهی برای رفع نگرانی ترامپ در مورد برنامه موشکی ایران و حمایت از برخی گروه‌ها در خاورمیانه ـ که ارتباطی با برجام ندارند ـ پیدا کنند.

مکرون و مرکل در تلاش نهایی خود سعی می‌کنند تا ترامپ را به ماندن در برجام قانع کنند. در این میان اما شانس مکرون برای قانع کردن ترامپ بنا به دلیل روابط شخصی بهتر با او بیشتر است.

به نظر می رسد، در صورتی که چنین توافقی میان سه کشور اروپایی و ترامپ حاصل شده باشد، بیش از هر چیز بر سر محدود کردن فعالیت های موشکی ایران و همچنین حضور ایران در سوریه خواهد بود.

بنابراین، باید در صورت چنین توافقی، شاهد اجماع آمریکا و متحدان اروپایی برای فشار فزاینده بر ایران باشیم؛ فشاری که بیشتر در زمینه موشک های ایران و حضور تهران در سوریه بروز خواهد یافت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۶
عرضه خارج شدن از برجام را ندارین دارین بامبول درمیارین ما به این بازی ها دیگه عادت کرده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
ترامپ چاره ای ندارد به جز اینکه از برجام خارج شود چون این خواست نتانیاهو است. بعد از خروج حتمی امریکا بزرگترید اشتباه استراتژیک تحلیلگران ایرانی این خواهد بود که تصور کنند جنس تهدیدات ترامپ در مورد ایران از جنس تهدیدات و لفاظی های معمولی است و بخواهند به طرف غنی سازی حرکت کنند. الان ترامپ و تاریخش و خانواده اش و همه زندگی شخصی و سیاسی او گروگان نتانیاهو است و کیست که نداند نتانیاهو به دنبال حداکثر فشار به ایران تا حد در گیر کردن امریکا با ایران است و ترامپ همه مستقیما همین تهدید را کرده. دلسوزان میهن باید بسیار هشیار باشند. در سه سال باقیمانده از دور اول ترامپ هیج ماموریتی برای ترامپ وجود ندارد الا فشار به ایران. و برای این منظور باید اماده بدترین سناریو ها باشیم. در زمان خطرات عظیم برای کیان میهن هستیم و نیاز به تصمیم گیریهای بسیار عظیم تر داریم که لزوما مطابق میل و سابقه ما نیست ولی برای مصلحت بزرگتر غیر قابل اجتناب است . هر تحلیلگر و مسئول سیاسی که واقعا اعتقاد داشته باشد حرف و عمل ترامپ در مورد ایران هارت و پورت است هیچ شناختی از روابط بین الملل و ساختار سیاسی امریکا ندارد.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
از اول هم قرار نبود که خارج بشه دوست عزیز..این بازی تجارت گونه آمریکا وخود ترامپ بود که با نقش آفرینی سه کشور اروپایی داره خوب هم جواب میده..مرحله اول بی خاصیت کردن برجام برای ایران وعدم مبادله وسرمایه گذاری در ایران..مرحله دوم نقش پلیس خوب اروپا وسه کشور اروپایی..مرحله سوم هم پیشنهاد توافق مکمل یا اصلاحیه برجام توسط اروپا برای اعمال تحریم وتهدید ایران برای ماندن آمریکا دربرجام..ومرحله اخرهم تایید مجددبرجام وادامه این تهدید برای دفعات بعدی ..حالا 6ماه دیگه-1سال دیگه اونو دیگه گذشت زمان مشخص میکنه..
دلار 5800تومانی از مزایای توافق هستش چی از برجام به ملت رسیده جزء گرونی و...
پاسخ ها
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
نابودی اقتصاد حد و مرزی نداره
شاید برجام نبود شما باید الان 58000 تومان دلار رو میخریدی
بابا بشينين در رابطه با كل مسائل گفتگو كنيد و آنها را حل كنيد بالاخره بده بستان است و اينقدر براي مردم استرس درست نكنيد.
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
آنچه امریکا و اروپای غربی از ایران و دیگر کشورها میخواهند تسلیم شدن محض و در انحصار گرفتن منابع انرژی در جهان است .ما در ملی کردن صنعت نفت و شکستن انحصار نقت یکبار که نه بارها طعم تحریم ها و لطماتی که به ایران وارد کرده اند چشیده ایم موشک و سوریه و هر چیزی که مطرح می کنند دروغ بزرگ است .
تا حالا منافعی که ایران از برجام به دست آورده بود تقریبا هیچ بود و از این به بعد تحقیقا و دقیقا هیچ خواهد بود.از دولت مدعی تدبیر ناامیدی حاصل شد و نهایت بی تدبیری.آقای روحانی و دلدادگان غرب اینم از کدخداتون.اول گفتید باید با کدخدا بست،بعد گفتید آمریکا با اعتبار بین المللی خودش بازی نمیکنه ی روز امضای جان کری ضمانتتون بود،بعد گفتید اروپا مارو به آمریکا نمیفروشه بعدش گفتید بین غربیها شکاف ایجاد کردید.حالا دیگه چی میخاید بگید. غربیا با برجام هر امتیازی که میتونستن گرفتن و الان با حفظ این پوسته ظاهری اجازه برگشت ایران به شرایط قبل از برجامو نمیدند و الان به بهانه های دیگه امتیازاتی که میخاستن و با برجام نتونستن بدست بیارنو از ایران میگیرن.امریکا عملا هیچ تعهد برجامیشو عمل نکرده و حالا بجای اینکه باتدبیرای ما از آمریکا طلبکار باشن و ما آمریکارو تهدید به خروج کنیم راه افتادن رفتن اروپا و آمربکا تا ناز امریکارو بکشن که از برجام خارج نشه.اگه تو مملکت ما تدبیر یعنی این پس حماقت دیگه چیه.عشاق امریکا زحمت بکشن و شروع کنن به ماله کشی،ضمنا درکنارش یادتون نره به خائن بودن روسیه هم ی اشاره ای بکنید بالاخره این کارای امروز عشقتون در برابر خیانتای۲۰۰سال پیش روسیه ی جور محبته.من که در حد کیکو ساندیسم نوشتم شمام مک دونالد و کوکاکولاتونو جبران کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
شرایط قبل از برجام که شما از آن حرف می زنید چیه؟
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
با کدخدا یا تمام و کمال باشید
یا نباشید و به راه خود بروید

نمبشه هم بگیم مرگ بر امریکا و هم بگیم توافقمون چی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
منافعی که به مردم ایران رسیده هیچ بوده همانند دلار 6 تومنی، گرونی و ...
اما منافعی که به مسئولین و آقازاده هاشون رسیده بسیار زیاد بوده!
دست روحانی درد نکنه
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
گر تو بهتر می‌زنی بستان بزن
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
رییس جمهور در ایران هیچ کارست
ای خدا.....
ایران و امریکا هههههههههههه
فقط دردوحالت برجام حفظ خواهدشد یاماکوتاه بیاییم یاترامپ !
پنج ساله کیهان داره فریاد میکشه، اما هر روز بهش فحش دادید و دلواپس خوندیدش. حالا معلوم شده تیتر «صبح بدون تحریم» روزنامه های زنجیره ای درسته یا تیتر «هسته ای رفت و تحریمها ماند» کیهان؟
خوب سوریه رو بی خیال بشید ملت ایران باید تحریم بشن
چی میگی تابی همین ١ ساعت پیش ترامپ بهس برجام کلی بدوببراه گفت. دیگه تمومه
یه ضرب المثل هست که میگه الانتظار اشد من الموت. همیشه منتظر نوبت بعدی هستیم تا ببینیم ترامپ چه تصمیمی برای ایران می گیره. وای بر کسانی که این قرارداد رو امضا کردن و ملت رو به اسم عزت پاسپورت ملی، خار و خفیف کردن. فقط جیبوتی علیه ما حرف نمی زد که اونم زد.
اخبار جهان که داره چیز دیگه ای میگه
ترامپ داره میگه توافق احمقانه ای بوده
حالا چرا این تیتر بی خود که امید بی خود میده زدین!!!!؟؟
مکرون بخاطر پژو و رنو و توتال داره زور میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
دقیقا. ترامپ هم به دنبال سهم خودش از این بازاره
خودشون می برن و می دوزن
با بچه که طرف نیستید
ترامپ به هيچ وجه از برجام خارج نمي‌شود چون تعهدات و محدوديتهاي خوبي (از نگاه امريكا) براي ايران ايجاد كرده و هيچ تعهدي براي امريكا ندارد.
اين سر و صداها هم براي اين است كه مبادا ايران از آن خارج شود و مشتاق حفظ آن باقي و راضي بماند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر