بازدید 19555

شهردار بعدی تهران یکی از این هفت نفر خواهد بود +سوابق

افرادی که یکی از ایشان شهردار بعدی تهران خواهد شد و آن گونه که رئیس شورای شهر تهران تاکید کرده، در انتخاب و معرفی شان ملاک‌هایی مانند کارایی و اینکه مسئولان نظام نسبت به ایشان نظر منفی نداشته باشند، لحاظ شده است. ملاک‌هایی که ظاهرا محصول نشست هم اندیشی اعضای شورا در این خصوص است.
کد خبر: ۷۹۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 24 April 2018
اعضای شورای شهر تهران در نشستی ویژه، از میان گزینه‌های معرفی شده برای تصدی پست شهردار تهران، هفت گزینه نهایی را انتخاب کردند.

به گزارش «تابناک»، شهرداری تهران که پیش از نجفی، به مدت 12 سال یک سکاندار را به خود دیده بود، مدتی است که حال و روز چندان خوشایندی ندارد؛ نجفی که پس از طی فرایندی طولانی به این عنوان برگزیده شده بود، به تازگی از این سمت استعفا داد و با مخالفت اعضا، ابقا شد تا بلافاصله برای بار دوم استعفا داده و شورا را مجبور به انتخاب سرپرست کند.

سرپرستی که دست کم تا دو هفته آینده در این سمت خواهد ماند. این را رئیس شورای شهر تهران خبر می‌دهد که درباره فرایند انتخاب شهردار تهران می‌گوید: از میان بیست و چند گزینه تصدی شهرداری تهران، امروز اعضا هفت نفر را در رای گیری برگزیدند که این هفت نفر فرصت دارند برنامه‌های خود را تدارک دیده و به شورا ارائه دهند.

محسن هاشمی افزود: ایشان حدود دو هفته فرصت دارند تا برنامه‌های خود را تدارک ببینند و به شورا ارائه دهند و پس از آن در رای گیری دیگری، دو تن از ایشان انتخاب می‌شوند تا با اعضا در جلسات هم اندیشی و کمیسیون‌ها شرکت کنند. دو روز پس از آن باز هم رای گیری خواهد شد تا شهردار برگزیده شود.

ماراتنی که امروز با رای گیری از اعضای شورا آغاز شد و طی آن این هفت نفر به عنوان گزینه‌های نهایی کاندیداتوری شهرداری تهران معرفی شدند: ۱- سیدمحمدعلی افشانی، ۲- محمدابراهیم انصاری‌لاری، ۳- محمود حجتی‌نجف‌آبادی، ۴- سیدمحمود حسینی، ۵- سمیع‌الله حسینی‌مکارم، ۶- پیروز حناچی 7- حجت‌الله میرزایی.

افرادی که یکی از ایشان شهردار بعدی تهران خواهد شد و آن گونه که رئیس شورای شهر تهران تاکید کرده، در انتخاب و معرفی شان ملاک‌هایی مانند کارایی و اینکه مسئولان نظام نسبت به ایشان نظر منفی نداشته باشند، لحاظ شده است. ملاک‌هایی که ظاهرا محصول نشست هم اندیشی اعضای شورا در این خصوص است.

آن گونه که علی اعطا، سخنگوی شورای شهر می‌گوید، این هفت کاندیدا دو هفته برای تنظیم برنامه عملیاتی خود فرصت دارند و در نهایت در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه برنامه خود را در صحن علنی ارائه می‌دهند. در ادامه، روز ۱۸ اردیبهشت شورا در رای گیری بعدی از این هفت نفر دو تن را به عنوان کاندیدای اصلی بر می‌گزینند و با ایشان جلساتی برگزار خواهند کرد تا در نهایت در روز یکشنبه، 23 اردیبهشت ماه، شهردار تهران انتخاب و معرفی شود.

این در حالی است که رای گیری امروز به صورت مخفیانه برگزار شده، اما برخی گمانه زنی‌هایی در خصوص آرای کاندیدا‌ها منتشر می‌شود که حکایت از شانس بالای برخی از ایشان در انتخاب کاندیدا‌های نهایی و شانس اندک دیگران برای تکیه زدن بر کرسی شهرداری تهران دارد. موضوعی که برخی بر پایه آن مدعی هستند شهردار از پیش تعیین شده و این فرایند‌ها تاثیری در فرجام امر ندارد.

در ادامه می‌توانید با سوابق هفت گزینه نهایی تصدی پست شهردار تهران (به ترتیب الفبا) آشنا شوید:

شهردار تهران یکی از این هفت نفر خواهد بود +سوابقسیدمحمدعلی افشانی، زاده استان کهگیلویه و بویراحمد، سیاستمدار اصلاح طلب که در دولت یازدهم استاندار فارس بود و اکنون معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است، پیشتر نیز به عنوان یکی از کاندیدا‌های شهرداری تهران مطرح بود، اما در نهایت بی آنکه به طرح برنامه برسد کنار گذاشته شد تا نجفی شهردار تهران شود. در کارنامه وی معاونت وزارت آموزش و پرورش هم دیده می‌شود.
 

شهردار تهران یکی از این هفت نفر خواهد بود +سوابقمحمدابراهیم انصاری‌لاری، زاده لار در استان فارس است که پیشتر استاندار بوشهر و فارس بوده و علاوه بر این‌ها در دولت خاتمی به ریاست سازمان ثبت احوال هم رسیده است. علاوه بر اینها، معاونت وزیر کشور و فعالیت رسانه‌ای در چندین نشریه (در جایگاه مدیرمسئول) و همکاری با وزارت ارشاد در سمت‌های مدیریتی، دیگر سوابق او را تشکیل می‌دهد. او از مهرماه سال گذشته با حکم رئیس جمهور مدیر عامل منطقه آزاد کیش است.
 

شهردار تهران یکی از این هفت نفر خواهد بود +سوابقمحمود حجتی نجف‌آبادی، زاده نجف‌آباد در استان اصفهان، سیاستمدار اصلاح طلبی است که شاید سرشناس‌ترین فرد در میان هفت گزینه شهرداری تهران باشد چراکه هم اکنون وزیر کشاورزی است و در کابینه دولت حضور دارد. جایگاهی که ترک آن برای رسیدن به شهرداری یک شهر عجیب است، اما نه وقتی پای شهرداری تهران در میان باشد. وی در دولت قبلی روحانی و حتی پیشتر، در دولت خاتمی نیز وزیر بوده و کارنامه قابل توجهی دارد.
 

شهردار تهران یکی از این هفت نفر خواهد بود +سوابقسیدمحمود حسینی، اده خوراسگان در استان اصفهان، سیاستمدار اصلاح طلب که در دولت خاتمی استانداری سیستان و بلوچستان و اصفهان را تجربه کرده است. علاوه بر اینها، همکاری با شرکت ملی گاز در چند پست، از دیگر سوابق این گزینه شهرداری تهران است که فیزیک خوانده و کارشناسی ارشد در این رشته دارد.
 

شهردار تهران یکی از این هفت نفر خواهد بود +سوابقسمیع‌الله حسینی‌مکارم، اقتصاددانی است که بخش عمده سوابق وی در آموزش و پرورش و سپس در شهرداری تهران رقم خورده است. فردی که معاون مالی نجفی بود و ظاهرا از اقبال خوبی میان اعضای شورای شهر تهران هم برخوردار است تا جایی که با استعفای نجفی، به عنوان سرپرست شهرداری تهران برگزیده شده و دست کم تا دو هفته آینده در این سمت حضور خواهد داشت.
 

شهردار تهران یکی از این هفت نفر خواهد بود +سوابقپیروز حناچی، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم که پیشتر نیز نام وی به عنوان گزینه شهرداری تهران برده شده و علاوه بر آن، در مقاطعی به عنوان گزینه وزارت نیز معرفی شده است. او که با شهردار شدن نجفی، به شهرداری تهران رفت و به سمت معاون فنی و عمرانی این نهاد برگزیده شد، اصلاح طلب است و معماری و مرمت شهری خوانده.
 

شهردار تهران یکی از این هفت نفر خواهد بود +سوابقحجت‌الله میرزایی، یکی دیگر از معاونان نجفی است که در میان گزینه‌های جانشینی وی قرار گرفته است. اقتصاددانی که معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران است و پیشتر، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۸
نیازی به دستهای پشت پرده نیست بلکه دستها همه رو هست و با وجود اینهمه موافق برای آقای محسن هاشمی ، ایشون رو انتخاب نکردند. خدا بیامرزدت آیته الله هاشمی
باسلام وسپاس آنچه اهمیت اساسی دارداین افرادهرکدام قابلیت وتوانایی خاص دارندآنچه مهم می باشد.انتخاب افراددرکناربرنامه ها تیم همکاران وحمایت سیستم ازشهرداروازهمه مهمترمشارکت عالمانه ومستمرشهروندان پایتخت برای پیشبرداهداف استراتژی شهردارمحترم می باشد زمان خودراباحاشیه هاپرنکنیم شهرخودرراهوشمندبسازیم بامشارکت آنلاین وبرخط وبادولت موبایلی شهری تهران راهم ردیف پاریس ولندن واتاوابرن وتوکیومادریدهوشمند بسازیم خیلی سپاسگزارم
بسیار بسیار ضعیف
آقایون با آبروی اصلاحات بازی نکنید! یک سال گذشته و هنوز دارید شهردار انتخاب می کنید؟
آنچه مهم می باشدبعدازمعرفی شهردارتوسط شورای شهروتاییدیه حکم شهردارتوسط وزیرمحترم کشوروتودیع ومعرفه شهردارجدیدباشهردارقبلی ومدیران جدیدانتخاب بشوندعملا سه ماه زمان اصلی میگذردبرای اینکه شهردارباشهروندان ونظام ارباط مستمرداشته باشدباشفافیت وقاطعیت ونواوری درروشهاوشیوه هامدرن امروزی ازجمله استارتاپ ودولت موبایلی هوشمندشهری برخط کردن قردادهاقطعاازحاشیه هادورمی شودتهران توانمندمیشودباسپاس
در این افراد فقط حجتی است که به علت سابقه فعالیت در قرار گاه خاتم و وزارت جهاد ممکن در تهران بتواند کار کند اما افسوس این گروه موسوم به اصلاح طلب تنها دغدغه انها قدرت سیاسی نه کار،حالا به هر قیمتی شده است اما نمی دانند که مردم از انها بعد از چند سال کار می خواهند. افسوس که این گروه ظرفیتهای تغییر مثبت را برای رسیدن سریع به قدرت انی نابود می کنند. و هر زمانی که انها در عرصه اجتماعی فعال باشند نتیجه ای جز انارشیسم نداشته است
در میان این هفت نفر تخصص ،آقای حناچی که معاونت شهرسازی را هم پشتوانهٔ تجربه خود دارد از همهٔ‌گزینه ها مناسب تر است ،اگر چه اصولا .اصلاح طلبها که عدم درک آنها از اصلاحات ،باعث عقب ماندگی ،وخسارات فراوانی به کشور شد ؟ اما اگر پذیرای تخصص باشند ،ومجموعهٔ‌کاشناسان شهرداری ،ودولت ،وحکومت حمایت کنند ،شاید آرامشی چند ساله به تهران که نماد کل ایران است بوجود آید ؟،،
حداقل یک زاده تران را هم کاندیدا می کردند آخ] این دوستان همه زاده شهرهای دیگه هستند یعنی تهران با این عظمت 4 نفر آدم به درد بخور برای شهردار شدن نداره؟
از میان گزینه ها دکتر انصاری لاری از مدیران موفق و با ثبات و خوش فکر هس که با روحیات پایتخت نشینان هم بسیار سازگاره امیدوارم با یه انتخاب درست دل مردم تهران و ایران رو شاد کنن
یکی از یکی بهتر و دلچسب تر ....
فقط انگار یادت رفته هیچ کدوم حتی اندکی هم سابقه مدیریتی در مورد شهر 12 میلیونی را ندارند؟؟؟؟
هیچکدام در حد آقای هاشمی نیستند.
یعنی فقط یک نفر از این هفت نفر در رشته های درتبط با مدیریت شهری تحصیل کردند!!
چرا در کشور ما ارتباط بین تخصص و مسئولیت انقدر کمرنگ است ؟
هیچکدام
حیف که اسم آقای کرباسچی توی این لیست نیست ...

جای اعضای شورا بودم ایشون رو شهردار میکردم.
اخي
من نمی گویم سمندر باش یا پروانه باش / گر برای سوختن آماده ای ، مردانه باش
همه ضعبفن. کدوم یکی از اینها توان اداره یه شهر بزرگو دارن؟ کدوم یکی دانش این کارو دارن. کدوم یکی در این حدو قواره هستن؟
اهمیتی نداره هرکی میخادباشه.ماکه توخوزستان بدبختی میکشیم وخاک میخوریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار