بازدید 28281
۳
آخرین تحولات خاورمیانه؛

سه پیشنهاد وسوسه‌انگیز به پوتین برای حمایت نکردن از اسد/ تهیه چهار سند برای همکاری با آمریکا جهت اصلاح برجام از سوی اروپایی ها/ آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حمص/هشدار جدی وزیر خارجه آلمان در مورد تبعات خاورمیانه بدون برجام

هشدار جدی وزیر خارجه آلمان در مورد تبعات خاورمیانه بدون برجام، سه پیشنهاد وسوسه‌انگیز به پوتین برای حمایت نکردن از اسد، آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حمص و نامه امیر قطر به همتای کویتی خود، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تهیه چهار سند برای همکاری با آمریکا جهت اصلاح برجام از سوی اروپایی ها نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 24 April 2018

هشدار جدی وزیر خارجه آلمان در مورد تبعات خاورمیانه بدون برجام، سه پیشنهاد وسوسه‌انگیز به پوتین برای حمایت نکردن از اسد، آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حمص و نامه امیر قطر به همتای کویتی خود، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تهیه چهار سند برای همکاری با آمریکا جهت اصلاح برجام از سوی اروپایی ها نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ آسوشیتدپرس گزارش داده، کشورهای اروپایی پس از مذاکرات با دیپلمات‌های آمریکایی برای آنچه «اصلاح برجام» خوانده می‌شود، چهار سند تدوین کرده‌اند که به شرح حوزه‌های همکاری طرفین می‌پردازد.

آخرین باری که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار رودررو داشته، مربوط به نشست سازمان ملل در ماه سپتامبر است. در آن دیدار رئیس جمهور فرانسه زمانی که دید ترامپ و هیأت همراهش هیچ برنامه‌ای و هیچ گونه متن و یادداشتی در اختیار ندارند، واقعاً گیج و سردرگم شده بود.

یک مقام فرانسوی درباره آن دیدار گفت: این نشست شبیه یک بحث خوب با یک رفیق بود. در پایان، شما واقعاً نمی‌دانید چه ‌معنایی دارد؛ ولی اکنون با گذشت مدت زمان بیشتری از دوره ریاست جمهوری ترامپ، شاید این روند تغییر کرده باشد.

ماکرون روز دوشنبه وارد واشنگتن شد. ایران مهمترین موضوع گفت وگوهای ترامپ و ماکرون خواهد بود و سایر موضوعات مثل تجارت، تغییرات آب‌وهوایی، روسیه و کره شمالی و مقابله با تروریسم نیز در این دیدار مطرح خواهد شد.

ضرب الاجل آمریکا برای توافق هسته‌ای ایران دوازده ماه می است. ناکامی آمریکا و متحدان اروپایی‌اش برای دستیابی به مصالحه برای زنده نگه داشتن برجام، می‌تواند منجر به مهمترین انفصال بین قدرت‌های غربی طی دهه‌های اخیر شود.

مقام‌های رسمی که در مذاکرات آمریکا و اروپا شرکت داشته‌اند، به آسوشیتدپرس گفته‌اند پیشرفت مهمی در خصوص برطرف کردن نگرانی‌های آمریکا در برخی از حیطه‌های خارج از چارچوب برجام حاصل شده است. مفاد موسوم به «بندهای زوال‌پذیر برجام»، قوانین راستی‌آزمایی آن، محدودیت بر آزمایش های موشک بالستیک ایران و توسعه آن و همین طور اتخاذ تدابیری برای مقابله با آنچه فعالیت های خرابکارانه تهران در سوریه و خاورمیانه عنوان شده است، حاصل گشته است. چهار سند به‌طور پیش‌نویس آماده شده که به‌اعتقاد آنها می‌تواند واکنشی به انتقادات ترامپ باشد.

سه پیشنهاد وسوسه‌انگیز به پوتین برای حمایت نکردن از اسد/ تهیه ۴ سند برای همکاری با آمریکا جهت اصلاح برجام از سوی اروپایی ها/ آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حمص/هشدار جدی وزیر خارجه آلمان در مورد تبعات خاورمیانه بدون برجام

یک بیانیه کلی به‌ همراه سه متن پیوست آماده شده که این پیش‌نویس‌ها درباره ممانعت ایران از توسعه تسلیحات هسته‌ای فراتر از محدودیت‌هایی است که پس از ده سال منقضی خواهد شد؛ تحت فشار قرار دادن آژانس بین المللی انرژی اتمی برای گسترش نظارت‌ها و وعده دادن برای اعمال تحریم‌های شدیدتر در صورتی که ایران به ‌سوی توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما حرکت کند.

نه ماکرون و نه کاخ سفید انتظار ندارند که ترامپ در جریان دیدار با رئیس جمهور فرانسه تصمیم نهایی را بگیرد. این مطلب را مقام‌های هر دو کشور اعلام کرده‌اند. اروپایی‌ها به‌نوبه خود نگران آن هستند که رئیس جمهور آمریکا در نهایت تصمیم بگیرد، توافق هسته‌ای را از بین ببرد حتی اگر وزارت خارجه‌اش توصیه دیگری را داشته باشد.

خاورمیانه بدون «برجام» خطرناک است

وزیر خارجه آلمان در نشست جی-۷ در کانادا اعلام کرد: اوضاع خاورمیانه بدون برجام بسیار خطرناک تر خواهد شد؛ بنابراین، گروه-۷ به طور مشترک به دنبال راه حل هایی برای محافظت از برجام است.

وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه در پیام هایی توئیتری به نقل از «هایکو ماس» وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: باید تمام تلاش خود را برای آغاز یک فرایند سیاسی با هدف برقراری صلح در سوریه به کار ببندیم. در زمان بحران به همکاری بیشتر و گفتگو نیاز داریم

سه پیشنهاد وسوسه‌انگیز به پوتین برای حمایت نکردن از اسد/ تهیه ۴ سند برای همکاری با آمریکا جهت اصلاح برجام از سوی اروپایی ها/ آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حمص/هشدار جدی وزیر خارجه آلمان در مورد تبعات خاورمیانه بدون برجام

وزیر خارجه آلمان در نشست هفت کشور صنعتی موسوم به گروه-۷ در تورنتو کانادا در این خصوص اعلام کرد: در این راستا گفت وگو با روسیه امری لازم است.

«هایکو ماس» ادامه داد: اوضاع خاورمیانه بدون برجام بسیار خطرناک تر خواهد شد؛ بنابراین، گروه-۷ به طور مشترک به دنبال راه حل هایی برای محافظت از برجام است.

سه پیشنهاد وسوسه‌انگیز به پوتین برای حمایت نکردن از اسد

روزنامه فرانکفورتر آلگمانیه نوشت، آمریکا، آلمان و اروپا سه پیشنهاد به رئیس‌جمهوری روسیه برای حمایت نکردنش از بشار اسد داده‌اند.

روزنامه فرانکفورتر آلگمانیه تسایتونگ به نقل از منابع با نفوذ در سیاست خارجی دولت آلمان نوشت: ارتباط غرب با روسیه درباره توقف حمایت این کشور از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بر پایه قاعده «داد و ستد» است.

این مسئولان می‌گویند، پیشنهادهای غرب شامل تضمین ابقای روسیه در پایگاه‌های نظامی‌اش در سواحل سوریه و حمایت مالی و اذعان غرب به این مسأله است که روسیه قدرتی است که بدون آن حل هیچ مشکلی در جهان ممکن نیست.

تضمین و به رسمیت شناختن

فراکفورتر نوشت: همگان در برلین اهمیت دو پایگاه نظامی روسیه در بندر طرطوس و فرودگاه لاذقیه را می‌دانند که به منزله همه چیز برای روسیه در جنوب تنگه بسفر است، چون بدون این دو پایگاه دریای مدیترانه کاملا در اختیار ناتو قرار می‌گیرد و نقش این دو پایگاه سنگ بنای تنظیم رفت‌وآمد و عملیات زیردریایی و ناوهای هواپیمابر روسیه در منطقه بین تنگه داردانل و کانال سوئز و تنگه جبل طارق است.

سه پیشنهاد وسوسه‌انگیز به پوتین برای حمایت نکردن از اسد/ تهیه ۴ سند برای همکاری با آمریکا جهت اصلاح برجام از سوی اروپایی ها/ آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حمص/هشدار جدی وزیر خارجه آلمان در مورد تبعات خاورمیانه بدون برجام

این روزنامه به نقل از دو نماینده حزب دموکرات مسیحی در کمیته روابط خارجه پارلمان آلمان نوشت: ابقای بشار اسد در قدرت ادامه حضور روسیه در این دو پایگاه را تضمین می‌کند.

نماینده‌های آلمانی گفتند: نگرانی روسیه درباره احتمال تردید هر دولت سوری دموکراتی نسبت به مشروعیت این حضور اولویت را به تمرکز غرب بر موضوع این دو پایگاه و دادن تضمین به روس‌ها برای ماندن در آن بعد از برکناری اسد از طریق توافق صلح می‌دهد.

به اعتقاد این دو سیاستمدار آلمانی، از این روی باید پوتین را در حمایت از راه حل سیاسی و مذاکرات صلح واقعی در سوریه مجاب کرد.

فرانکفورتر به نقل از کارشناسان سیاست خارجه آلمان درباره پیشنهاد دوم مربوط به پول نوشت: سوریه یک کشور شکست‌خورده است و روسیه در این کشور سربازان و پول‌هایش را صرف می‌کند. این بعد ورودی برای غرب جهت ترغیب روس‌ها به حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه با نظارت سازمان ملل و تضمین پرداخت میلیاردها دلار از سوی غرب و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای بازسازی است.

نفوذ بین‌المللی

این روزنامه آلمانی نوشت: پیشنهاد سوم مهم‌ترین پیشنهاد غرب است. بر اساس این پیشنهاد نفوذ جهانی مسکو تضمین شده و یک ابرقدرت به حساب خواهد آمد.

یکی از سیاستمداران وزارت خارجه آلمان می‌گوید: روش آلمان و هم‌پیمانانش برای پایان جنگ سوریه متأسفانه کامل از طریق دادن نفوذ جهانی به روسیه انجام می‌شود. این پیشنهاد غرب اذعان به واقعیت است، نه تسلیم و اینکه جایگزین‌های دیگری برای پایان بحران سوریه به دلیل حمایت روسیه از بشار اسد وجود ندارد.

آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حمص

ارتش سوریه، روز دوشنبه عملیات زمینی جدیدی را در مناطق تحت تسلط تروریست ها در شمال استان حمص آغاز کرد.

 منابع میدانی اعلام کردند که این عملیات پس از خودداری نمایندگان تروریست ها از شرکت در نشست با طرف روس در معبر «دار الکبیره» آغاز شد.

این عملیات بر دو محور الحمرات و سلیم در استان حمص متمرکز است و ارتش سوریه که از شب گذشته از پشتیبانی هوایی نیز برخوردار شده است، تلاش می کند در این دو محور پیشروی کند.

بالگردهای ارتش سوریه در روزهای گذشته با ریختن اطلاعیه هایی در این مناطق از غیرنظامیان شمال استان های حمص و جنوب حماه خواسته است مناطق تحت تسلط تروریست ها را ترک کنند.

نمایندگان تروریست های شمال حمص روز یکشنبه از حضور در معبر دارالکبیره برای نشست با طرف روسی خودداری کردند و خواستار برگزاری این نشست در مناطق تحت کنترل خود شدند.

نامه امیر قطر به همتای کویتی خود

«صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت روز دوشنبه پیام مکتوبی از «تمیم بن حمد آل ثانی» همتای قطری خود دریافت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر امروز در سفری به کویت با امیر این کشور دیدار و پیام مکتوب امیر قطر را تقدیم وی کرد.

بنا بر این گزارش، امیر قطر در نامه خود علاوه بر روابط برادرانه دو کشور و افق‌های توسعه همکاری دوجانبه به مسائل و اوضاع منطقه پرداخته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۳
با توجه به به رسمیت شناختن برجام توسط طرف های غربی ایا دیگر کشوری به انان اعتماد خواهد کرد؟اگر اعتماد کند سیاستمدار عاقلی نیست.
همچین سوریه رومی فروشه این پوتین به قیمت خوب ، ما هم باس بشینیم نگاه کنیم
بنده یکماه حقوقم رو می دم به این رهبران غربی ها تا دست از سر خاورمیانه بردارند، بخدا پول خوشبختی نمی آره.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی