بازدید 4445

گوترش خواستار تحقیق فوری درباره جنایت در حجه

کد خبر: ۷۹۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۸ 24 April 2018
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد سه شنبه در واکنش به جنایت شنبه شب جنگنده های سعودی به مراسم عروسی در حجه یمن که دستکم 33 کشته برجا گذاشت، خواستار تحقیق سریع و شفاف درخصوص این حادثه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه ای که استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل منتشر کرد، آمده است: همه طرف های درگیر در یمن باید در چارچوب قانون بین المللی حقوق بشر برای حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت ها متعهد باشند.
آنتونیو گوترش همچنین با خانواده های جان باختگان این جنایت ابراز همدردی کرده است.

جنگنده های متجاوز سعودی شنبه شب در دو حمله پیاپی به روستای 'الراقه' واقع در منطقه 'بنی قیس' در استان حجه در غرب یمن یک مراسم عروسی را به خاک و خون کشیدند.

شدت این حمله به حدی بود که بیمارستان «جمهوری» استان حجه حالت فوق العاده اعلام کرد و از شهروندان خواست با اهدای خون به یاری مجروحان بشتابند.

رئیس بیمارستان جمهوری اعلام کرد که 30 تن از افراد زخمی شده این جنایت، کودک هستند که حال 3 تن از آنها وخیم است.

جنگنده های عربستان پس از بمباران متعدد محل حادثه، مانع ورود گروه های امداد و نجات به روستای آسیب دیده و انتقال مجروحان به بیمارستان شدند.

این جنایت درحالی روی می دهد که 'ترکی المالکی' سخنگوی ائتلاف عربی چندی پیش تهدید کرده بود که حملات سنگین تر و بی رحمانه تری را علیه مردم یمن انجام خواهند داد.

عربستان 26 آذرماه 96 نیز با حمله به یک مراسم عروسی مشابه در استان 'مارب' در مرکز یمن، ده ها تن را به خاک و خون کشید.

بن سلمان ولیعهد عربستان طراح باتلاق خونین جنگ یمن، از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند؛ تجاوزی که تاکنون منجر به کشته شدن هزاران یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل