بازدید 4054
۴

جریمه برای تعقیب کنندگان خودروهای امدادی

کد خبر: ۷۹۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 23 April 2018

پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از جریمه 30 هزارتومانی برای تعقیب کنندگان خودروهای امدادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران در این باره اعلام کرد: یکی از تخلفاتی که علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات، جنبه غیراخلاقی نیز در آن مستتر است، راه ندادن و یا حرکت و تعقیب خودروهای امدادی به ویژه آمبولانس حین انجام ماموریت است؛ از زمانی که مصدوم و یا بیماری داخل آمبولانس باشد، امدادگران و راننده آمبولانس تلاش می کنند در آن ثانیه‌های طلایی از تمام ظرفیت‌ها و مهارت خود بهره برند تا مصدوم و یا بیمار را در کمترین زمان ممکن به بیمارستان برسانند.

این در حالی است که برخی رانندگان بی توجه به صدای آژیر و چراغ‌های گردان، مسیر را برای عبور آمبولانس باز نمی کنند و یا با سرعت و فاصله بسیار نزدیک ، پشت سر آن حرکت می کنند که با کوچکترین کاهش سرعتی از سوی آمبولانس(در حالی که خودروی پشت سری، کاملا در نقطه کور راننده قرار دارد) احتمال تصادف بسیار زیاد است و این زمانی است که آن لحظات طلایی به لحظاتی تلخ و تاریک تبدیل می شود.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، بر این اساس قانونگذار برای پیشگیری از چنین حوادثی این رفتار در رانندگی را تخلف محسوب کرده و مبلغ 30هزار تومان جریمه برای رانندگان تعقیب کننده خودروهای امدادی در نظر گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
شکر خدا کشورقانون زیاد داره !
مثل خیلی از موارد دیگه، سوال اصلی اینکه :
1- مجری این طرح کیه
2- نحوه اثبات جرم به چه شکله
3- فرق راننده عادی پشت امبولانس با راننده تعقیب کننده رو در دوخط توضیح دهید
که ماهم بدونیم یه موقع تعقیب کننده شناخته نشیم :)))

اینهمه قانون درست داریم اول اونا رو اجرا کنین
قانون جدید پیشکش
"جنبه ى غير اخلاقى در آن مستتر است"؟ كجا مستتر است، اين عين بى اخلاقى و سوء استفاده آشكار و روشن اين افراد كوته فكر و خودخواه است. در ضمن در كشورهاى ديگر پليس روش باز كردن راه براى خودروهاى امدادى را به شهروندان آموزش مى دهد. مثلاً در انگليس دو خط داخلى اتوبان هر كدام به منتها اليه سمت چپ و راست خطوط مى چسبند تا راه براى عبور خودروى امدادى از ميانه آنها باز شود. به نظر من در آموزش قوانين رانندگى كوتاهى بسيار تاسف بارى صورت گرفته. مثلاً به تحقيق فهميده ام كه حتا راننده هاى باسواد و با فرهنگ ايرانى هم قانون حق تقدم در ميدان و يا قانون زيپ در هنگام تنگ شدن مسير را اصلاً بلد نيستند! بايد به صورت همزمان هم آموزش داد و هم با قانونشكنان بى وجدان برخورد شديدى داشت.
به جای جریمه کردن خودروهایی که پشت ماشینهای امدادی را میگیرن و میرن، ابتدا پلیس باید متمرکز بشه روی واقعیت ماموریت خودروهای امدادی و این حقیقت را فرهنگ سازی کنه به این صورت که اگر خودروی امدادی آژیرکشان در حال تردد بود، پلیس بدون اینکه براش مزاحمت ایجاد کنه جلوی خودرو تا مقصد اسکورتش کنه که هم راه براش بسته نمونه و هم در انتها پلیس ببینه که واقعا خودروی امدادی در حال ماموریت بوده یا داشته از باور مردم سوء استفاده میکرده؟؟!!! و اگر آژیر کشیدن فقط یک ترفند بوده، پلیس خدمت اون راننده و اون ارگان برسه تا عبرت دیگران بشه. فقط در این حالته که مردم به این باور خواهند رسید که وقتی صدای آژیر را میشنوند به جای راه انداختن کاروان عروس دنبال خودروی امدادی، راهشو باز کنند که بتونه سریع به محل ماموریتش برسه.
اين که تشويقيه نه جريمه!! جريمه يعني 1500000 تومان و بيشتر تا ديگه جرات نکن که خلاف کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر