بازدید 42196
واکنش‌ها به یک قیاس نابجا؛

آیا رئیس‌جمهور به بهانه دفاع از «ارتش»، «سپاه» را تخریب کرد؟!

در شرایطی که بسیاری از معاندان جمهوری اسلامی تلاش دارند تا بخشی از اهداف خود را از طریق ایجاد تفرقه و اختلاف به ویژه در بین مسئولان و نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی پیش ببرند، تلاش برای خنثی سازی این اقدامات، توطئه ها و گسترده کردن چتر وحدت بین قوا، مسئولان، نیروهای مسلح و گروه های سیاسی باید در رأس سخنان، اقدامات و نظرات مقامات عالی کشور قرار گیرد؛ بنابراین، انتظار می رود، از تریبون هایی که در اختیار آنان قرار می گیرد، «صدای وحدت» بیرون بیاید، نه «صدای تفرقه و اختلاف».
کد خبر: ۷۹۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 23 April 2018

رئیس جمهور در سخنانی که 29 فروردین ماه در روز ارتش ایراد کرد، جمله ای گفت که با واکنش های مختلفی مواجه شد. «حسن روحانی» در بخشی از سخنانش عنوان کرد: «ارتش با آنکه سیاست را خوب می فهمد، هرگز در بازی های سیاسی وارد نشده و به وصیت امام راحل به خوبی عمل کرده است. اگر در رژیم گذشته گاهی در بسیاری از فسادهای اقتصادی نام صاحب منصبان ارتش آن روزگار مطرح می شد، اما امروز در هیچ فسادی در کشور ما نامی از امیران و بزرگان ارتش توجود ندارد، این به معنای پاکی و دست پاکی و اخلاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است.»

به گزارش «تابناک»؛ پس از بیان این جمله توسط رئیس جمهور، آن هم در مراسم رژه نیروهای مسلح، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان، این سخن روحانی را به معنای طعنه و کنایه او به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرداران سپاه ارزیابی کردند. به خصوص اینکه امسال روز ارتش تقارن یافته بود با ایامی که ولادت امام حسین (ع) در آن قرار گرفته و فاصله روز ارتش با روز پاسدار تنها دو روز بود.

آیا رئیس‌جمهور به بهانه دفاع از «ارتش»، «سپاه» را تخریب کرد؟!

فرمانده ارتش: دوست دارم جانشین «بسیج» باشم

پس از این سخنان رئیس جمهور بود که فرمانده ارتش جمهوری اسلامی برای نشان دادن وحدت بین سپاه و ارتش طی سخنانی، گفت: سپاه از اول انقلاب در خط مقدم مقابله با ضدانقلاب بوده است، از اول انقلاب هرجا که مسئولان در مسئولیت خود به مشکل خورده‌اند از پتانسیل بسیج کمک گرفته و کارها را حل و فصل کرده‌اند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم که به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: درود بر شهدای بسیج از ابتدای انقلاب جمهوری اسلامی تا امروز و درود بر تمامی جانبازان راه اسلام از جمله مدافعان حرم اهل بیت(ع) و تمام شهدایی که در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس اسلامی. دشمنان انقلاب در ذهن‌شان جدایی‌هایی ترسیم و فکر می‌کنند با حرف‌های‌شان می‌توانند خللی در دژ مستحکم ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی وارد کنند که اینطور نخواهد شد. بنده هنوز هم مانند گذشته وقتی که به شهرمان می روم در پایگاه آنجا حضور پیدا کرده و به عنوان بسیجی خدمت می کنم.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: اگر از بنده بپرسند، چه جایگاهی را می خواهم، دوست دارم که جانشین سازمان بسیج باشم و اگر یک روزی از سمتم در ارتش مرخص شوم، با افتخار در پایگاه بسیج محلی انجام وظیفه می کنم. حضور ما در بسیج با هدف تو دهنی زدن به دشمنان نظام است، چون دشمن فکر می‌کند که می تواند بین ارتش و سپاه تفرقه ایجاد کند و حضور بنده در این مراسم، حضوری نمادین است برای کسانی که با حرف خود مسیری همانند مسیر دشمنان انتخاب می‌کنند.

سرلشکر محسن رضایی: تلاش برای اختلاف‌افکنی بین سپاه و ارتش راه به جایی نمی‌برد

همچنین «سردار سرلشکر محسن رضایی» در پیامی توئیتری به مناسبت روز پاسدار به برخی تخریب هایی که علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته است، پاسخ داد و نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توانمندترین بازوهای دفاع از ارزش‌های الهی و سپر حوادث ملت ایران و نظام ما بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: «هیچ انسان آگاه و عقل سلیمی در میدان مواجهه با دسیسه‌های دشمنان به تضعیف سنگر دفاعی خود رضایت نمی‌دهد. در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی، همچنان سنگرهای دفاعی ملت ما هستند که پیوند برادری را در عرصه خون و شهادت استوار کرده‌اند.»

فرمانده سپاه اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: «آنان كه سعی دارند بین نیروهای مسلح اختلاف بیفكنند، راه به‌جایی نخواهند برد. آقای بنی‌صدر اولین فردی بود كه در این مسیر شكست خورد و پس از او تا امروز افرادی بوده و هستند كه سودای اختلاف‌افکنی بین ارتش و سپاه را در سردارند، ولی تاکنون موفق نشده‌اند. دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران را به همه دلاوران سبزپوش و خانواده‌های معزز شهدا تبریک می‌گویم.»

بیانیه سپاه: سپاهیان هیچ گاه عطش دستیابی به قدرت نداشته‌اند

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای به مناسبت روز پاسدار به تخریب های صورت گرفته علیه این نیرو پاسخ داد و به خدمات سپاه به انقلاب اسلامی اشاره کرد. در بخشی از این بیانیه با تأکید بر اینکه بر خلاف جریان سازی های موهوم رسانه ای، سپاه و سرداران خدوم آن هیچ گاه به قدرت مصطلح که بسیاری در عطش دستیابی به آن به هر قیمتی هستند، نیندیشیده و صرفا به تکلیف الهی خود در تحقق آرمانهای انقلاب و سربلندی ملت شریف ایران می نگرد، آمده است: «سپاه افتخار می کند که نام سرداران غیرتمند، انقلابی و ولایی آن همواره در زمره اهداف سرویس های جاسوسی و جوخه‌های ترور منافقین، صهیونیست‌ها و حامیان غربی و منطقه‌ای آنان قرار دارد؛ سپاه افتخار می کند که همواره در تلخی ها و شیرینی‌های روزگار در کنار مردم شریف ایران بوده و زلزله زدگان کرمانشاه، ورزقان، بم و گرفتار شدگان در سیل و برف طی سالیان اخیر شاهدان صادق و فهیم این حقیقت هستند.»

قدردانی رهبر انقلاب از سخنان وحدت‌آفرین فرمانده ارتش

نکات تکمیلی در سیر واکنش ها به تخریب های صورت گرفته علیه سپاه و بسیج را رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان فرمودند. حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر دیروز (یکشنبه) در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، با تحسین کارآمدی و تجارب ارزشمند پرسنل قدیمی ارتش و ابراز امیدواری درباره آینده درخشان جوانان آن، بر استمرار پیشرفت و افزایش توان ارتش تأکید و خاطرنشان کردند: پیشرفت‌ها باید همچنان ادامه پیدا کند تا ارتشِ فردا از ارتش امروز بهتر، قوی‌تر، کارآمدتر و انقلابی‌تر باشد.

در این دیدار که به‌ مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان ارتش تأکید کردند: از شما جوانان عزیز می‌خواهم همه ابتکارات، تلاش ها و ظرفیت‌های انسانی خود را برای پیشبرد و اعتلای ارتش به کار اندازید.

فرمانده کل قوا همچنین با تجلیل از مواضع انقلابی و وحدت‌آفرین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، افزودند: آقای سرلشکر موسوی در عین دلبستگی سازمانی و پایبندی عاطفی به ارتش که حفظ و تأکید بر آن لازم است، سخنان بسیار خوبی در خصوص اتحاد نیروهای مسلح بیان کردند که این سخنان نشان‌دهنده عقل مدیریتی و صفای باطنی است و ارتش را در چشم مردم بیش از پیش ارزشمند می‌کند.

در شرایطی که بسیاری از معاندان جمهوری اسلامی تلاش دارند تا بخشی از اهداف خود را از طریق ایجاد تفرقه و اختلاف به ویژه در بین مسئولان و نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی پیش ببرند. تلاش برای خنثی سازی این اقدامات، توطئه ها و گسترده کردن چتر وحدت بین قوا، مسئولان، نیروهای مسلح و گروه های سیاسی باید در رأس سخنان، اقدامات و نظرات مقامات عالی کشور قرار گیرد. بر همین اساس انتظار این است که از تریبون هایی که در اختیار آنان قرار می گیرد، «صدای وحدت» بیرون بیاید، نه «صدای تفرقه و اختلاف».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۷۸
آقای روحانی صحیح گفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
واقعا درست گفتند بندگان خدا ارتشی ها مظلوم دارن خدمت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
بله دوست عزیز صحیح می فرمایید
به هر حال
مامور است و معذور
یک جمله نامه تمام..

آن را که پاک است چه حجتش به خاک است؟
فرمانده سپاه به سمت فرمانده ارتش درامد.درود بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
اینا که منفی دادن چقدر پرتن خخخخخ
محمود و حسن در یک چیز مشترکند.
هیچکدامشان مردمی نبودند.
حرف عجیبی نزد گفت ارتش فلانه
جالبه چرا به سپاه بر میخوره یعنی چی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
چون همیشه سخن مخاطب خودشو پیدا میکنه
بله دقیقا منظور رئیس جمهور همین بود.عادت کردیم هر وقتمشکلاتی مثل بازار ارز، پایان برجام، اوضاع وخیم اقتصادی و غیر اوج میگیرند بحث های حاشیه ای مانند این مطرح میشه تا ذهن ها منحرف بشه
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
آقای روحانی از روز اول صحبتش همین بود که سپاه در امور اقتصادی و اجرایی دخالت نکنه و اصلا ربطی به بازار ارز و مقاطع خاص نداشته. البته به عنوان رئیس دستگاه اجرایی هم حق داره بابت این موضوع شاکی باشه. نمیدونم چرا کسی متوجه نمیشه حرف ایشون رو و بجای دلیل آوردن و منطقی دفاع کردن٬ سریع با جملات شعاری و مشت محکم بر دهان این و اون میخوان پاسخ بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
چه راحت فكر ملت و از دلار و گروني منحرف ميكنن
سخن حق آقای روحانی یک واقعیت انکار ناپذیر بود اینکه ارتش وارد مسایل سیاسی نشده این را هرکس می بیند و می داند بنابراین نباید به نهاد دیگری بر بخورد وظیفه ذاتی و قانونی ارتش حفاظت از تمامیت کشور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
حرف جناب دکتر روحانی کاملا درست وبراساس استدلال و منطق است
ارتش و سپاه افتخار ما هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
کسانی که منفی دادند مزدور امریکا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
تو خوبي
همیشه تنها ماندگان در سیاست این مملکت رییس جمهورمنتخب مردم بوده .....
سپاه مظهر حضور و اقتدار ايران در منطقه خاورميانه و اقصي نقاط جهان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
از نقطه نظر حقوق بين الملل يك كشور فقط قانوناً ميتونه به يك ارتش حقوق بده. ارتش دوم به رسميت شناخته نخواهد شد و به عنوان سازمان شبه نظامى تحريم خواهد شد.
اینکه حرف بدی نیست چرا به بعضی بر خورده حالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
خيلى هم حرف بدى بوده!
ایرانی
| - |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
داداش پس شما بفرمایید تا همون حقوق بین الملل پاسپورتت رو به رسمیت بشناسند..در بیار کله رو از زیر برف
اقای روحانی عادت داره هر کجا صحبت کند سعی میکند باب میل ان جلسه صحبت کند کاری نداره حق یا ناحق است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
شاید اینکه شما میگی هم باشه ولی ما که اختلاس از ارتشیان ندیدیم!
بیشترین تخریب بین وحدت ارتش و سپاه ، توسط خود سپاهیان بوده . اونها جوری وانمود کردند که انگاردر دفاع مقدس ارتش خوابیده بود . تمام پیروزی ها رو به اسم خودشون ثبت کردند و ارتشی ها رو به حاشیه راندند . مقدار بودجه تخصیص یافته به وضوح تحقیر کردن ارتش را نشون می ده . روحانی هزارتا حرف زده ناراحت نشدین حالا یه بار راستشو گفته همه ناراحتین ؟
رئیس جمهور گفت نام امرای ارتش در هیچ فسادی وجود ندارد. گمان نمیکنم این تعریض به سرداران سپاه باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
خخخ
ایرانی
| - |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
اتفاقا این تعرض به فرماندهان لایق ارتش بود. بنظر شما در این سخن در جاییکه بایستی از حل مشکلات اقتصادی ومعیشتی مردم بخصوص نیروهای نظامی صحبت کنند وبه اونا وعده حل مشکلاتشون رو بدن.توهین به شعورشون نیست.؟؟؟؟؟؟؟
درود بر این سردار درود براین غیرت معلوم است رزق حلال خورده معلوم است شایستگی فرماندهی ارتش را دارد دعای خانواده شهدا همیشه همراه او خواهد بود
آقا این که حرفی اصلا راجع به سپاه نزد... حالا چرا دوستان به خودشون گرفتن؟؟؟ از قدیم گفتن حرف رو میندازن وسط صاحبش بر میداره.... دیگه مقایسه بین قبل انقلاب و بعد از انقلاب کرده... حالا چرا شما ناراحت میشی؟؟ خخخخخ
این فرمانده ارتش با این حرفش به یک سیستم من منظم ومنسجم توهین کرد ارتش را به نهادی بدون تخصص نظامی فروخت البته اگر مجبور به این سخنان نشده باشد
اگه حساب پاک باشه چه باک
روحانی همانی را گفت که کل مردم میدونن و عین واقعیت است.
آقا چه تخریبی؟
انتقادپذیر باشید .
یعنی میخواید بگید سپاه تاحالا توی سیاست دخالت نکرده ونمیکنه!!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
ساخت وطراحی جناب برادر دکتر احمدی نژاد کار کی بود؟
این نشان میده هر کی ساز خودش را می زنه . وحدت عملی و ریشه ای وجود ندارد و این دودش در نهایت در چشم ملت بیچاره است.
خیر . آقای روحانی از روز ارتش از ارزشهای ارتش که گفتند نه در سیاست دخالت دارند نه در اقتصاد . بنابراین تعریف و تمجید کردن ارتش چرا باید ناراحت شد . هر کس از پاک باشد از محاسبه که چه باک هست اتفاقا همه این حرفهای آقای روحانی را مردم حتی سربازان در پادگانها لمس میکنند . ارتش فقط به اقتدار ملت ایران میندیشد .من از ارتش و نظم و دیسیپرین نظامیش خوشم میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
دقیقا
احسنت
ارتش همیشه ملی بوده وهست هرچندسران ان بخاطرمنافع بعضیهاانتصاب میشه ولی مردم پشتوانه ارتش وارتش حامی ملته ولی سپاه ازوقتی واردکارهای اقتصادی شد بیشتر میل به جناح قدرت پیداوازمردم دورشد وپول وقدرت عامل هرفسادی هستند
شک نکن تابناک
صد در صد برای تخریب سپاه بود
تابناک جرات داشته باشید منتشر کنید ، مردم می فهمند
قطعا هدف تخریب بوده ، یک نوجوان راهنمایی هم متوجه میشه مقصود آقای روحانی چه بود
اگر سپاه نبود کشور هم نبود
حرفش ربطی به سپاه نداشت !! قیاس ارتش بعد و قبل از انقلاب بود . نه ارتش و سپاه!
اگر دخالت عزیزان در سیاست نبود احمدی نژادها بر سر ملت و کشور و نظام خراب نمی شدند..ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است. از امروز دفاع از یک جناح و جبهه گیری در مقابل جناح دیگر را متوقف کنید. باز هم این ملت خوبی های شما را خواهند دید.
سپاه باید در ارتش ادغام بشه کشور با دو نیروی مسلح نمیشه همان جور ک دو دولت یا دو رییس جمهور نمیشه
چجوریه که سپاه تقریبا با تمام روسای جمهور به مشکل برمیخوره؟
بادرود:چرااکثرماعادت کردیم بهانه گیرشویم وسعی میکنیم نیمه خالی لیوان راببینیم هیچوقت رییس جمهورمملکت (آنهم آقای روحانی ویااقای خاتمی)عملا بیشتردرجهت سازندگی واتحادملت کوشیده اند ،همه میدانندسپاه وارتش دریک جهت انجام وظیفه میکنند واگرفردیاافرادی هم باشندکه کم خدمتی ویابدخدمتی کرده باشندجزایش راازخداخواهندگرفت
جا داشت دفتر ریاست جمهوری با صدور بیانیه ای ضمن شاف سازی، بهانه به دست تفرقه افکنان نمیداد.
حقیقت و واقعیت همان است که رییس جمهور فرمودند و سپاه در کلیه امور اقتصادی سیاسی و...فعال است برای تایید این موضوع کافیه به برنامه های صدا وسیما نگاه کنید که تماما در مدح و خدمات سپاه اشاره داره
والا اگه در تمام دوره ریاستش یه قیاس به جا کرده باشه، همین هست!
آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک
اگر سپاه در فساد های اقتصادی پاک است چرا تمجید رئیس جمهور از ارتش را آنهم در روز ارتش به خود گرفته است؟
شما جوسازی نکن، اگه روحانی حرفی زده درست زده ، شما یه مقاله می نوشتین سپاه رفتارش را مانند ارتش کند
روحانی سخن به حق گفتند و هیچکس از سخن حق دلخور نمی شه مگر اینکه طرفدار باطل باشه
پاسخ ها
ایرانی
| - |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
دوست عزیز سخنان حق زیاده چرا بقیه شون رو نمگه
دروغ که نگفته
البته برخی آزادند که هر چقدر که دلشان خواست دولت را تخریب کنند و این عمل هرگز درجهت از بین بردن وحدت محسوب نخواهد شد . مثلا حاج حسین ، مثلاً دکتر محمود ، مثلاً روزنامه های جناح مقابل ، .... .
این شخص به اصطلاح حقوقی همان کسی نبود که می گفت ارتش در اوایل انقلاب باید منحل می شد؟
چرا کامنتها رو بستی؟؟؟؟؟
به هر حال این رفتار در اجتماع هست که برخی رفتارها از برخی آدمها رو به حساب کل اون مجموعه بذارن. دوست میگه گفتم دشمن میگه میخواستم بگم.
روحانی بجای طعنه زدن باید با مردم مشکلات را رک و بی پرده بازگو کنه تا حاشیه ایجاد نشه
تابناک جان
مردم و ضد انقلاب هم اگه دست از تحریک بردارند شما برنمیدارید خیر؟؟

اون روز مخصوص پرونده ارتش بوده هرچه بگویند برای ارتشه
ملت ایران وارتش وسپاه و تمام نیروهای مسلح یکی هستند ودر مقابل دشمن ازجان ومال مایه میگذارند ولی بعضی از این ارگانها مرتبا از خود تبلیغ میکنند که نیازی نیست ارنش وسپاه ومردم باهم دشمنان را شکست دادند وهرگونه سخنی که بوی تفرقه وتمایز داشته باشد اخلاقی نیست
جای تعجب است؛در خوشبینانه ترین حالت، چرا برخی دوست دارند طوری حرف بزنند که:
1- حتما تفسیر های متفاوتی داشته باشد،
2- عده ای را برنجانند
3- و دشمن قسم خورده ما را شادمان و خوشحال کنند؟
درود بر تمامی ارتشیان و سپاهیان قهرمان و جان برکفی که مایه عزت و افتخار ایران اسلامی هستند و خاری در چشم دشمنان این ملت.
شرایط معیشت خانواده های پرسنل این دو ارگان نظامی را هم نگاه کنید ....
ببخشید ولی بنده اختلاس نکردم
پول بی حساب در برخی جاها هست زیادم هست
اگرسپاه نبودكشورهم نبودچمله اي پرمحتواازامام خميني ره ميباشد كه اوايل انقلاب فرمودند و بديهي است وجودسازمان بسيج مردمي دركنارسازمان تعريف شده سپاه ميتواند به تقدس اين نيروي دشمن شكن رابيفزايدوايران اسلامي اگردرمقابل دشمنان امپرياليستي حرفي براي گفتن داردبه بركت اين اتحاد پربركت مردمي باسازمانهاي رسمي نظامي بالاخص سپاه هميشه سرافراز اسلام ميباشدواما سخنان رياست محترم جمهوري اسلامي در قدرداني وتحسين ازارتش غيورو سرافرازودليردرروزارتش بلحاظ انجام وظايف واجراي درست ماموريتهاي ذاتي خودبجا بوده است لذامتاسفانه رسانه هاي بيگانه ومزدورهميشه درصددند تابراي هرحرف يك مسئول نظام يك داستاني براي ترديدافكارعمومي درست كنند تاايجاد اختلاف كنند ولي بحمدالله فرماندهان محترم نظامي بالاخص مقام معظم رهبري بعنوان فرمانده كل قواپاسخ و رهنمودهاي لازم ومقتضي را ارائه نمودند.
از کی تا بحال تشویق یکی به معنی توسری زدن به دیگری شده که مثلاً صحبت رئیس جمهور و تعریف از ارتش به معنی ایراد گرفتن و طعنه زدن به سپاه پاسداران تلقی شود. کسانی این برداشت را دارند که مثلاً اگر در سپاه هستند از فرمان امام راحل تخطی کردند و یا خود از دشمنان وحدت بین سپاه و ارتش هستند و به دنبال نفاق میباشند که از آب گل آلود ماهی بگیرند.
منطقا سخن روحانی نیاز به تفسیر ندارد و روشن است چه گفته
روحانی خیلی مظلوم واقع شده خداوند یاریش کند
پاسخ ها
ایرانی
| - |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
بنده خدا..خودت مظلومی خبر نداری..........
اقای روحانی تنها حرفی درستس که دار مدت چتد سالی که ریس جمهور شدن زدهمین مطلب بود
جانم به قربان بازو هاي اسلام
چرا نظرات مردم رو در این قبیل موارد منتشر نمی کنید، چرا سپاه به خودش گرفته ، حتما مسایلی هست
قطعا" حق با روحانی است
فقط انهایی که دشمن هستند تلاش می کند بین نیروهای دفاعی کشور اختلاف ایجاد کنند و باعث کاهش توان دفاعی کشور شوند
پاسخ ها
زرشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
داداش شماره پرسنلیت یادت رفته بنویسی :دی
در دنیا نمی توان مفسرانی مانند مفسران ایرانی یافت که همه چیز را از بود و نبود تفسیر می کنند. منطق، مفهوم موافق، مفهوم مخالف، و قرینه ی موجود قالیه و مقالیه و حالیه و خلاصه همه چیز را از بود و نبود را تفسیر میکنند آخه کی دکتر روحانی گفته اگه ارتش اینجوره معناش اینه که که سپاه یه جور دیگه است؟؟؟ توهمات برخی به جای تفسیر کلامی که خودش زنده و گویا و صریح است خیلی لطفی ندارد آقایان مفسرین یه خورده هم می تونند قشنگ تر حدس بزنند و اینا
قطعا نظر جناب روحانی برداشت های ناصوابی که در این ارتباط متصور شده نبوده و نیست اماسپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیزمی بابست با عمل درست و دقیق به فرمایشات امام این شائبه را از دست معاندین و بد خواهان سپاه و جمهوری اسلامی ایران خارج نماید
زنده باد ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران
تلخ است ولی سخنان رئیس جمهور واقعیت است.
بسمه تعالی
حرف راست زده، تخریب شدن هرکس دست خودشه نه بیان دیگران، مردم واقعیت رو تشخیص میدند.
همچنان ما مردم معتقدیم که ارتشیان دزد نیستند! نه انحصار واردات دارن و نه ...! حالا دیگران اگه دزد نیستند و چیزهایی غیر قانونی ندارند چرا اینقدر به خودشون میپیچند؟
حالا چرا بهشون برخورده ؟ مگه مصداقش بودن ؟!
خوب این صحبت چه ربطی به سپاه داشت!
چرا تخريب؟ كجا تخريب بود؟ روحاني اصلاااا نامي از سباه نبرد. روحاني فقط از ارتش تعريف كرد والسلام. حالا چرا سباه تو اين مملكت هر حرفي را به دل ميگيرد جاي سوال دارد. سباه چرا از خودش اينقدر مشكوكه؟ ايا مشكلي دارند؟؟؟
سلام روحانی نه تنها نمیتواند سپاه را تخریب کند بلکه خودش را تخریب کرده است
طلا اگر پاک باشه چه منتش به خاکه
بنده خدا چیزی مستقیم نگفته که! از ارتش در «روز ارتش» تعریف کرده و به سران ارتش زمان شاه طعنه زده.. چرا بعضیا به خودشون گرفتن....؟
قاط میزنه این روزها
دیگه کسی روحانی رو جدی نمیگیره شما هم جی نگیر
منظورتون اینه توی جمع ارتش هم باید از خوبی ها و مزایای سپاه حرف میزد؟ برای مثال توی جمع معلمان خیلی غیر منطقیه که سخنرانی در مورد دکترها باشه و بلعکس. اگر بحث تخریب روحانی هست که بحثش جداست
از قدیم گفته اند حرف را بنداز تو دریای خزر صاحبش پیداش میکنه.
افرمانده ى كنونى ارتش از نظر ما مردم يك بسيجى به تمام معناست.
حالا آقای روحانی یک حرفی گفت سپاهی ها چرا انقدر به خودشون !!
حکایت همون پنبه دزده .....
باید نظر اکثریت مردم رو درمورد سپاه ملاک قرارداد نه نظر اشخاص حتی رییس جمهور که باید تابع نظراکثریت مردم باشه
یعنی اینکه رئیس جمهور میخواد تفرقه بندازه ؟ کلا منظورتون از این مقاله چی هست؟
نمی دونم چرا باید از صحبت های رییس جمهور ناراحت شن
اثبات شی نفی ما عدا نیست
خدایا کسانیکه با سپاه پاسداران بازبانهایشان اظهار دوستی
می کنند وبا قلبهایشان دشمنی با آنها با عدل خودت رفتار کن
کاملا صحیح گفته آدم نباید خود را گول بزند، آقا محمود احمدی نژاد را چه کسانی آوردند
این مظلوم نمایی برای چیست؟؟/
اصلا معلوم نيست چه هدفي را دنبال مي كند
حال سؤال این است آیا منظور رئیس جمهور واقعا همین بود که تصور وتحلیل می شود یا تحلیل محصول اذهان آلوده است ؟
ایا گفته های رییس جمهور دروغ بود ؟ ایا در رده های بالا خصوصا سپاه نباید نهی از منکر کرد؟ چرا پس بعضی ها فورا جبهه میگیرند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
چون به نظرشون سپاه معصوم ومقدسه خلاص
درود بر فرمانده بزرگ ارتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
ادب مرد به ز دولت اوست. فرمانده ارتش, منظورت از تودهنی ایا در مسیر اختلاف و تضعیف و توهین به دولت نیست؟
جواب سوالی که تیتر تابناک است: خیر
رییس جمهور در روز ارتش در مدح ارتش سخنرانی کردند. جالب اینجاست سپاه و مدافعان هیچ کدام نگفتند ما در اقتصاد و سیاست دخالت نمیکنیم. با استفاده از تکنیک سوالی که تابناک استفاده کرد؛ آیا سپاه به مداخله در سیاست و اقتصاد اعتراف کرد؟
خوشحالم كه به روحاني راي ندادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
همون.... بهتر امثال تو رای ندادید ....
بنظر من سخن خاصی که بمفهوم تخریب یکی باشد ، بهیچ عنوان مطرح نشده است
نکنه خبری هست که بر خورده
کجای سخنرانی آقای روحانی تخریب سپاه بود ؟
ارتش قهرمان و سپاه دلاور و جان برکف تاج سر این ملت هستند. آقای روحانی همیشه با کنایه و طعنه موجب شادی دشمن و تاسف نیروهای انقلاب شده و این اولین و آخرین بار ایشان نخواهد بود
وظیفه سپاه دفاع از انقلاب اسلامی درتمام زمینه های نظامی اقتصادی اجتماعی این وظیفه ای که برعهده اون گذاشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
پس خدا رو شکر خیالمون از اقتصاد راحته اوضاعی داریم دیدنی
عباس
| Germany |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
سیاسی را فراموش کردی جوان
خاطرات علیزاده طباطبایی را بخوانید تا بدانید برادران فرمانده حتی در زمان جنگ اهداف دیگری را هم دنبال میکرده اند
روحانی برای فرارازمسولیت هر از گاهی حاشیه ای درست میکند
از تعداد منفی و مثبت ها میشه فهمید نظر جناب روحانی همان نظر اکثریت ملت ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
لابد تمام ملت هم مراجعه كنندگان به سايت تابناك هستند!!!
من با چند تا برادر در ارتش خدمت کردیم و دیدیم که ارتش فقط به امور نظامی آنهم.فقط در داخل کشور میپردازد . ارتش ایران فقط برای دفاع از خاک وطنم شکل گرفته است . اگر دروس ایدولوژی در پادگان ارتش وجود دارد مربوط به عقیده و سیاسی هست . مردم ایران ارتش را مثل مردم مصر هست که ارتشیان خودشان را دوست دارند چون این نگاه من نیست بلکه نگاه مردم جامعه هست که ارتش را مربوط به خود ملت میدانند . اگر ارتش با خود ملت باشد اشکالش چیست نه در سیاست دخالت دارد نه در اقتصاد این جای افتخار دارد .
کجای حرف روحانی اشتباه بود؟
دوستان چرا همه چی رو بخودشون میگیرن
من به ارتش ایران افتخار میکنم و دوستشان دارم . پاینده باد ارتش قهرمان . ارتش فدای ملت . ملت فدای ارتش . ارتش مردم برایش فرقی نمیکند که در اندیشه و عقیده تو کله ات چه داری تو مغزت چه میندیشی . باور دارد که چقدر به مردم خدمت میکنی
رییس جمهور حرف غیر کارشناسی نزدند.
خیلی خوشحالم که به روحانی رای دادم و به رای خود بین بد و بدتر که انتخاب مناسبی بود خرسندم
چرا اگر کسی یک حرف درست می زنه، ما هزاران تفسیر خاص ازش داریم. روحانی گفتند که ارتش در سیاست ورود نکرده. خلاف شرع که نگفته. حالا اگر کسانی مشکلی دارند و این حرف حق برایشان دردسر ایجاد می کنه، دیگه مشکل خودشانه!
امام فرمود نظاميان در سياست دخالت نکنند
الان در همه چيز دخالت مي کنند بخصوص اقتصاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
ههههه
اول شما برو اساس نامه نیروهای نظامی بخوان بعد بیا دون بپاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
ارتش که فقط نظامیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
نه همه نظامیان چون ارتش درکارهای اقتصادی وسیاست دخالت نمی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
سیاست که سهله سپاه میره سد میسازه بدون مطالعه یا خروجی نداره یا اینکه باعث شور شدن آب و تغییر اکوسیستم میشه. در همین معادنی که دچار سانحه شدن برید ببینید مالکشون کی بود یا بیشتر صنایعی که تعطیل شدن یا چیزی تا تعطیلیشون نمونده مال کیا هستن.
ارتش همیشه کنار ملت بوده. ملت هم ارتش رو دوست دارن.
به نظر من سخنان فرمانده ارتش به نوعی کوچک جلوه دادن ارتش است
ب نظرم خیلیم سخنان اقای روحانی ب جا بوده
ای مردم بی چشم و رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
خیلی بی چشم ورویم که مملکت به فنا رفته از بیکاری وتورم و...را قدر نمی دانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
بی چشم ورو خودتی
با‌درود:مجدداحقیراعلام میدارم باتوجه به نوع جمع کردن نظرسنجی آن رسانه که مطلب قبلی مراچاپ نکردید:برهمه مردم ودولتمردان این کشورپرواضح است دراین ۴۰ساله گذشته باتوجه به ناامن بودن اکثرمرزهای کشوروتحریک دشمنان خارجی وجود ابزرگ مردان ارتش وسپاه باعث حفظامنیت داخلی بوده وبرهیچ سخصی پوشیده نیست تاچه برسدبه رییس جمهوروقت (جناب اقای روحانی ) وبه قول شاعر:عیب رندان مکن ای زاهدپاکیزه سرشت که گناه دگران برتونخواهند نوشت مگاگرنیکم وگربدتوبرخودراباش هرکسی ان درکد عاقبت کارکه کشت
پاسخ ها
عباس
| Germany |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
نوشته شما کاملاً صحیح است ولی دلیل نمیشود که
سپاه در سیاست و اقتصاد این مقدار دخالت کند. در تمام کشورها ارتش در بعضی امور ساخت و ساز شرکت میکند چون مهندسین خبره و زیادی دارند و حتی در ساخت ماشین آلات ولی بعد تولی را به بخش خصوصی میسپارند
توقع بود كه درروزارتش از سپاه قدرداني بشود؟
خوب ببینید عزیزان بهتر است کسی بگونه ای رفتار نکند که اگر قسمتی از وصیتنامه امام یا مثلا قسمتی از نهج البلاغه قرائت شد احساس کند مورد توهین قرار گرفته.البته که شان ارتش وسپاه بسیار بالاست وباز هم البته که هیچ نهادی مقدس نیست واحتمال حضور افراد ناسالم در همه نهادهای کشور ونه فقط ارگانهای نظامی وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
عالی ترین نظر بود. ممنونم
نظامی کجا سیاست کجا
با اینکه از عملکرد ریس جمهور راضی نیستم در این مورد حق با اوست و همه ملت از نزدیک شاهد بر موضوع
سخنراني رئيس جمهوري در روز ارتش بسيار خوب و بجا بوده است. در هيچ جاي سخنان ايشان توهين به سپاه نبوده و نيست.
خیلی جالبه ، تابناک شما وقتی از دولت انتقاد باشه کامنت هارو باز میکنی ، ولی اگه انتقاد از دستگاه قضایی باشه کسی نمیتونه کامنت بزاره ، نظرم رو منتشر کن
راست گفته
جالبه که حتی آقای روحانی از کسی انتقاد هم نکرده. فقط رفته حرف حق را در مورد ارتش زده.
گاهی انسان از شجاعت گویندگان شگفت زده می شود آنهم در این کشور پرازدستجات پرقدرت
تابناک وکسانیکه به دفاع از سپاه برخاسته اید شماها همه غیر مستقیم سپاه را به فساد متهم میکنید جناب روحانی سران ارتش را با زمان رژیم گذشته مقایسه کرده اگر سپاه در سیاست دخالت میکنه دستور امام را که همه خودرا مدیون ایشان میدانند را اجرا نکرده بنده بسیار متأسفم که شما میخواهید از کاه کوه درست کنید بنده به هیچ ریاست جمهوری که فکر میکنم نقشی دستوری ندارند رأینداده ام اما ایشان ۲۴ ملیون رأی به همراه دارد ودارید به مردم هم بی احترامی میکنید
این دوتا نیروی نظامی باید باهم ادغام بشن، چه معنی داره دوتا ارتش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
به شما چه؟
متاسفانه اقای روحانی هررگاهی یک جنجالی درست می کند یک عده دنبال روه ایشان هستن
پاسخ ها
عباس
| Germany |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
یک عده چیه، بیش از 25 میلیون نفر و این یعنی اکثریت ملت ایران
روحانی اگر از ارتش تمجید نمیکرد باز هم بهش خرده میگرفتند.
محبوبیت سپاه رابه نظرسنجی بگذارید خیلی چیزامعلوم می شه...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
دربين چه كساني؟وآيا اساسا ميزان محبوبيت معيار خوبي براي تشخيص خوب و بده؟اونم بين ملتي كه با يك غوره سرديشون ميشه و با يك مويز گرمي؟به راحتي شايعات رو باور كرده و باد اونها رو به هر سمتي ميبره؟نديديد در همين ماجراي اخير قيمت ارز همين مردم چطور ارزش پول مليشونو با هجوم به صرافيها پايين آوردن؟
اینکه مردم ارتش را دوست دارند جای هیچ شکی نیست
روحانی فقط حقیقت رو گفت .
اگر رسانه ها شفاف باشند علت تفرقه افکنی ها هم معلوم میشه.
خدا را در نظر بگیریم روحانی حرف بی ربطی نزده
ایا صحیح است در حالی که مردم به دولت رای داده وان را امین خود دانستند وزارت اطلاعات سپاه وبسیج بدون اجازه وزارت اطلاعات دولت افراد را دستگیر ودولت را به هیچ حساب آورد حقیقتا تشدید اختلاف عربستان و انگلیس با ایران از کجا و به چه روشی آغاز شد شاید از همین روست که عدهای می گویند یک نظامی کاندید شود تا حقیقتا معلوم گردد که چه میزان رای را برای ریاست جمهوری از آن خود میکند واینها هیچ کدام نه به سمت تخریب که در جهت حقیقت است
سایت تابناک امانت را رعایت نمی کند مطالب مهم ومستدل درمورد سپاه را چاپ نمی کند مثل نظر دیروز اینجانب بنا براین غیرقابل اعتماد است وخودساسنوری دارد ولی برای دیگران ناصواب گویی
خدوند رحمت کند معمار بزرگ انقلاب اسلامی را که فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود و اگر کشور نبود معلوم نبود....
پاسخ ها
سعدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
معمار انقلاب فرمدند : نظامیان در سیاست واقتصاد دخالت نکنند چرا اینطرف قضییه را نمی بینید
بعضی فکر می کنند بعد حرف می زنند. ولی آقای روحانی حرف می زنه بعد فکر می کنه مثل طرح 100روزه اش
آنچه مسلم است و در بین مردم می شود دید اینست که محبوبیت سپاه این دهه اخیر به شدت بین مردم کم شده. این را برای بقای کشور خواهشاً آسیب شناسی و رفع کنید به نفع آینده مردم و کشور است و از خطرات احتمالی آینده جلوگیری می کند.
روحانی واقعیتی راکه موردتایید بنیانگذارجمهوری اسلامی واکثریت ملت ایران است برزبان آورد
متاسفانه هر نهادی که میری بخش خصوصی که دارند باهاشون کار می کنند وابسته به سپاه هستند
همه کارهای حسابرسی و حسابداری رو هم حتی گرفته اند
سازمان سپرده گذاری
...
بالاخره هزینه سوریه و یمن باید تامین بشه
از قدیم گفتن : حرفو بنداز وسط ، صاحبش خودش پیداش میکنه
ازرئیس جمهوری که بعد از انتخابات بیش از نیمی از مردم مملکتش که بهش رای ندادن را طرفدار خشونت می خواند نمی توان انتظار داشت دنبال وحدت باشد
واقعیت مورد تائید بنیانگذار جمهوری اسلامی این بود داداش: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
روحانی ارتش با ارتش قبل. از انقلاب مقایسه کرد .در کشور ده ها نفر ویا ده هآ نهاد به جای دولت واکنش نشان می دهند مگر دولت وزارت خارجه ندارد مگر سخنگو ندارد .
بودجه نظامی ارتش با آن نیروی دریایی وهوایی وزمینی بزرگ خیلی کمتراز سپاه وحتی بسیج ونیروی انتظامی است .فکر می کنید این نشان دهنده چیست؟ چرا بعدازانقلاب بین سازمان ها وافراد فرق گذاشته می شود؟
سپاه بر اساس رسالتی که دارد . که آن حفظ دستاوردهای انقلاب می باشد و کمک به رشد و توسعه انقلاب اسلامی در داخل و خارج می باشد . بر این اساس و بنا به دستور فرماندهی کل قواه وارد عرصه های خدمت رسانی به جامعه شده که برکات بسیار زیادی داشته است . مجموعه ای که با جان و دل برای نظام کار می کند . و بخصوص در مناطق محروم را نباید ضعیف کرد . همچنان که ارتش و پلیس را نباید ضعیف کرد . همه براساس شرح وظیفه خودشان انجام وظیفه می کنند . و برای ما عزیز هستند .
مردم ما هوشیار هستند و بخوبی میدانند مملکت چه میگذرد پرسنل سپاه برای امنیت کشور دارد زحمت میکشند دمشان گرم و پرسنل ارتش مظلوم تراز سپاه هستند از تمام موارد مثل حوقوق و وامها و امکانات دیگر کاملا روشن استمن خودم ارتشی هستم فرماندهای سپاه با فرمانده کل قواه نزدیکتر هستند نسبت به امیران ارتش الان در دفتر فرمانهی کل قواه یک ارتشی درانجا نیست مورد تاید نیست سپاه قانون خوشکی ندارد واز نظر قانون اساسی ماموریت هر کدام روشن است دست سرداران سپاه از نظر پولی پر است برعکس امیران ارتش نمیتوانند سر به یک جانباز ارتشی بزنند و کمک ان کنند بر عکس سپاه مردم بدرستی میبینند
آنروز روز ارتش بود حالا سپاه چرا باید به خودش بگیره این حرف را؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی