بازدید 1988

جنگ آمریکا علیه افغانستان جنگی انتقام جویانه بود

مشاور امنیت ملی پاکستان، جنگ آمریکا علیه افغانستان پس از حوادث ۱۱ سپتامبر را یک جنگ انتقام جویانه خواند.
کد خبر: ۷۹۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 23 April 2018

مشاور امنیت ملی پاکستان، جنگ آمریکا علیه افغانستان پس از حوادث ۱۱ سپتامبر را یک جنگ انتقام جویانه خواند.

به گزارش ایسنا، ناصر خان جانجوا، مشاور امنیت ملی پاکستان در گفتگویی ویژه با شبکه خبری المیادین ضمن اشاره به اتهامات بسیاری که با حمایت طالبان به کشورش زده شد، اظهار داشت: جنگ آمریکا علیه افغانستان پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ جنگی انتقام جویانه بود، ساختار طالبان تخریب شد و پس از آن متاسفانه همه سرمایه‌گذاری با هدف پیروزی در جنگ انجام شدند.

جانجوا گفت: برای تحقق صلح در افغانستان سرمایه‌گذاری نشد. بیش از ۴۰ درصد افغانستان تحت کنترل طالبان است و این نتیجه این جنگ است و به این اتهام که ما از طالبان و شبکه حقانی حمایت می‌کنیم، اتهامات بسیاری به پاکستان زده می‌شود.

مشاور امنیت ملی پاکستان افزود: ما مردمی شجاع، قدرتمند، نوآور و خوب هستیم، می‌دانیم چگونه بجنگیم اما من به عنوان شخصی که به صلح معتقد است، بر این باورم، زمانی که جنگ به نظام جهانی دیکته می‌شود، صلح نیز همینگونه است و می‌تواند جهان ما را تغییر دهد.

این مسئول امنیتی پاکستان با اشاره به اینکه این دوره در تاریخ کشورش عجیب است، تاکید کرد: آمریکا و دیگر طرف‌ها ما را به اتهام حمایت‌مان از طالبان سرزنش می‌کنند، همزمان طالبان نیز ما را به اتهام حمایت‌مان از آمریکا یا غیرمسلمان‌ها سرزنش می‌کند، در واقع هر دو طرف ما را سرزنش می‌کنند.

جانجوا افزود: به خاطر افغانستان امنیت منطقه‌ای بسیار شکننده شده است، مساله‌ای که مردم آن را نمی‌فهمند و این یک بعد نقض امنیت منطقه‌ای در کشورهای جنوب شرقی آسیا یا کل منطقه است.

مشاور امنیت ملی پاکستان در ادامه این مصاحبه تاکید کرد: باید این مساله درک شود که هند و پاکستان دو کشور دارای تشخص و توان‌های استراتژیک هستند و رایزنی‌ها و ارتباطات میان آن دو نمی‌تواند در هیچ زمانی مسدود شود، این مسئولیت کشورهای مترقی است که ارتباطات خود را حفظ کنند اما متاسفانه ما باید به دلیل حساسیت‌ها و درگیری‌های بزرگ و مستمری که دو کشور را از هم دور کرده، بیشتر از آنچه سایر کشورها در روابط عادی‌شان تلاش می کنند،‌ تلاش کنیم و البته برای ما بهتر است که با یکدیگر ارتباط داشته باشیم، اختلافاتمان را حل کنیم، گذشته را کنار بگذاریم و به آینده چشم بدوزیم. خلاصه کلام اینکه اگر ما از دوست بودن باهم ناتوانیم، با یکدیگر دشمن هم نباشیم زیرا این مساله در نهایت موجب نابودی هر دوی ما خواهد شد.

این مسئول پاکستانی در پایان تاکید کرد: هدف از تقویت توانمندی‌های هسته‌ای پاکستان تنها در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود منحصر می‌شود. ما نمی‌توانیم بپذیریم حاکمیت ملی‌مان به خطر بیفتد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر