بازدید 2521
چین:

با تمام قدرت با سیاست حمایت‌گرایی آمریکا مقابله می‌کنیم

وزیر بازرگانی چین تاکید کرد: چین با هر نوع سیاست حمایت‌گرایی مخالف است و با قدرت از نظام تجارت بین‌الملل حفاظت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۹۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 23 April 2018

وزیر بازرگانی چین تاکید کرد: چین با هر نوع سیاست حمایت‌گرایی مخالف است و با قدرت از نظام تجارت بین‌الملل حفاظت خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز،‌ ژونگ شان وزیر بازرگانی چین طی گزارشی در روزنامه پیپل دیلی،‌روزنامه رسمی حزب کمونیست چین، گفت: چین با هر شکلی از اجرای سیاست حمایت‌گرایی مخالف است و با قدرت از نظام بازرگانی چند جانبه جهانی حفاظت خواهد کرد.

وی در این مقاله تاکید کرد: چین سرعت اجرای اصلاحات را افزایش خواهد داد  و در کنار کاهش محدودیت مالکیت خارجی خودروها، هواپیما و کشتی‌ها در این کشور به دنبال باز کردن نظام بانکی، بازارهای سهام و بیمه خواهد بود.

این اظهارات وزیر بازرگانی چین تاکید موکدی بر سیاستی بود که طی ماه جاری از سوی شی‌جی‌پینگ،‌ رئیس‌ جمهور این کشور مبنی بر برنامه پکن برای باز کردن اقتصاد برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی و بالا رفتن رقابت‌پذیری علی‌رغم تشدید تنش‌ها با آمریکا، اعلام شد.

آمریکا و چین در نخستین اقدامات جنگ تجاری علیه یکدیگر تهدید کردند برای واردات دهها میلیارد دلار کالا از طرف مقابل تعرفه گمرکی اعمال خواهند کرد.

این وزیر چینی افزود: چین همچنین قصد دارد سیاست افزایش حمایت از مالکیت معنوی افراد را بهبود بخشیده و به دنبال ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در جنوب این کشور باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل