بازدید 3666

پرده‌برداری اینتل از یک پردازنده سریع و جدید

شرکت اینتل در ۴۰ سالگی نخستین پردازنده تولیدی خود، قصد دارد از تراشه جدیدی رونمایی کند.
کد خبر: ۷۹۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵ 23 April 2018

شرکت اینتل در ۴۰ سالگی نخستین پردازنده تولیدی خود، قصد دارد از تراشه جدیدی رونمایی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت digitaltrends، اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.

شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که از چهلمین سالگرد عرضه نخستین پردازنده اینتل متعجب و شگفت‌زده شده باشید اما این غول تکنولوژی با سابقه زیادی که در تولید تراشه و پردازنده‌های مخصوص رایانه دارد، حالا می‌خواهد به مناسبت گذشت  40 سال از تولید نخستین پردازنده‌اش، از یک تراشه جدید تحت عنوانI۷-۸۰۸۶K رونمایی کند. به گفته این شرکت، تراشه جدید اینتل دیگر آسیب‌پذیری و روزنه‌های امنیتی همچون اسپکتر و ملت داون که ماه‌ها بلای جانش شده بودند، را نخواهد داشت.

مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار گرفته است.

این ضعف‌ها به هکرها اجازه می‌داد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.

این تراشه جدید که پردازنده ۶ هسته‌ای با سرعت ۴.۴ گیگاهرتزی است، در دسته سریع‌ترین پردازنده‌های کنونی و فعال بازار قطعات الکترونیکی قرار خواهد گرفت. البته این نخستین باری نیست که اینتل در سالگرد یکی از پردازنده‌های معروف خود، ار تراشه‌های جدید و منحصر بفردی رونمایی می‌کند.

حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا این شایعات و گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی به واقعیت خواهد پیوست یا خیر. گفته می‌شود اینتل احتمالا در نمایشگاه کامپیوتکس که در ۸ ژوئن برگزار می‌شود، از تراشه جدید خود رونمایی خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان