بازدید 3863
اقتصاد در گذر زمان

از قحطی در تبریز تا آغاز جنگ نفتکش ها توسط عراق با ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است. 
کد خبر: ۷۹۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 23 April 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است. 

 

3 اردیبهشت 1288، قحطی در تبریز حتی کنسول و اتباع آنها را تهدید می‌کند. در نتیجه جنگ بین نیروهای دولتی و مشروطه‌ خواهان، تمام دروازه‌ های شهر مسدود شده و نزدیک سه ماه است که هیچ‌ گونه مواد غذایی به شهر وارد نشده است.

3 اردیبهشت 1313، براي اولين بار با نصب تلمبه بر خروجي آب قناتها، استفاده از آب بهداشتي در تهران آغاز شد.

3 اردیبهشت 1315، عمارت تازه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی افتتاح شد. سرتیپ امیر خسروی، مدیرکل بانک از مدعوین پذیرایی کرد. سرتیپ خسروی همان سرهنگ رضا قلی ‌خان است که در سال ۱۳۰۵ به ریاست بانک پهلوی انتخاب شده بود.

3 اردیبهشت 1322، وزارت خواربار ۲۵ هزار تن گندم از شوروی خرید.

3 اردیبهشت 1330، پنج هفته پس از اعلام رسمي ملي شدن صنعت نفت در ايران، دو پالايشگاه نفت انگليس به دليل نرسيدن نفت ايران تعطيل شدند.

3 اردیبهشت 1346، قائم ‌مقام نخست‌وزیر رومانی برای مذاکرات اقتصادی وارد تهران شد.

3 اردیبهشت 1347، ایران چهل میلیون مارک اعتبار از آلمان گرفت.

3 اردیبهشت 1352، سفارت امريكا در تهران، ميزبان يك كنفرانس سري با حضور ديپلماتهاي امريكايي در كشورهاي خاورميانه بود. هدف از اين كنفرانس بررسي تهديد كشورهاي اسلامي مبني بر قطع صدور نفت به غرب اعلام شد.

3 اردیبهشت 1363، رژيم عراق با هواپيماهاي فرانسوي سوپرا تاندار جنگ نفتكشها را با حمله به نفتكش حامل نفت ايران در اطراف جزيره خارك آغاز كرد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان