بازدید 3310

بیانیه اتحادیه‌اروپا درباره ادامه اعتراضات در کشور ارمنستان

اتحادیه اروپا در بیانه ای ضمن ابراز نگرانی از ادامه اعتراضات در ارمنستان اعلام کرد: اروپا خواستار خویشتنداری طرف‌ های درگیر در این کشور است.
کد خبر: ۷۹۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ 23 April 2018

اتحادیه اروپا در بیانه ای ضمن ابراز نگرانی از ادامه اعتراضات در ارمنستان اعلام کرد: اروپا خواستار خویشتنداری طرف‌ های درگیر در این کشور است.

به گزارش تابناک به نقل از بی‌بی‌سی، اتحادیه اروپا امروز با صدور بیانه ای نسبت به ادامه اعتراضات در کشور ارمنستان ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه صادره از سوی اتحادیه اروپا در این خصوص آمده است: اتحادیه اروپا خواستار خویشتنداری طرف‌ های درگیر در ارمنستان است.

این نهاد اروپایی همچنین از این که نشست میان سرژ سرکیسیان نخست وزیر و نیکول پاشینیان رهبر مخالفان این کشور به نتیجه نرسیده و مانع از بروز درگیری‌های بیشتر در این کشور نشده، ابراز نگرانی کرده است.

اتحادیه اروپا در بیانیه صادره از مقامات ارمنستان خواسته است تا فوراً افرادی را در جریان درگیری‌های اخیر بازداشت شده‌اند را آزاد کند.

این در حالیست که ساعاتی پیش «نیکول پاشینیان» رهبر مخالفان در اعتراضات اخیر در ارمنستان بازداشت شد.

رهبر مخالفان دولت ارمنستان صبح امروز در پاسخ به درخواست مذاکره نخست وزیر این کشور اعلام کرده بود: آماده گفتگو با مقامات دولتی است؛ اما این مذاکرات فقط درباره کناره‌گیری نخست‌وزیر خواهد بود.

«نیکول پاشینیان» روز گذشته نخست‌وزیر ارمنستان را یک «جنازه سیاسی» خوانده و گفته بود که نمی‌تواند با یک جنازه مذاکره کند.

اعتراضات ارمنستان که در اعتراض به تداوم حضور «سرژ سرکسیان» در قدرت آغاز شده همچنان ادامه دارد و در همین رابطه پلیس ارمنستان نزدیک به ۳۰۰ نفر را تا ظهر امروز در تظاهرات علیه سرژ سرکیسیان نخست‌وزیر این کشور بازداشت کرده‌ است.

معترضان خواهان کناره‌گیری سرکیسیان هستند که به مدت ۱۰ سال رئیس‌جمهوری ارمنستان بوده و با تغییر نظام حکومتی هم اکنون عهده‌دار منصب نخست‌وزیری البته با اختیارات بیشتری شده است.

طی روزهای اخیر دهها هزار نفر در شهرهای مختلف ارمنستان دست به تظاهرات زده‌اند و «نیکول پاشینیان» رهبر معترضان خواهان کناره‌گیری سرکیسیان شده است.

معترضان باعث بروز ترافیک شدیدی در ایروان پایتخت ارمنستان شده‌اند و در گیومری دومین شهر بزرگ ارمنستان هم تظاهرات برگزار شده است.

معترضان تلاش کردند راه اصلی این شهر به ایروان را مسدود کنند.

آنها همچنین قصد بستن جاده‌ها و پل‌های شهر را هم دارند، اما پلیس با استقرار ماموران ویژه و نیروهای گارد ضد شورش مانع از آن شده است.

«جاثلیق گارگین دوم» پیشوای مذهبی ارامنه جهان از معترضان خواسته است به تظاهرات پایان دهند و با مقام های دولت مذاکره کنند. او گفته است ما برای ثبات تدریجی اوضاع دعا می‌کنیم.

همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی که برگزاری آن هم با انتقادهایی روبه‌رو بود، اختیارات رئیس‌جمهوری را به نخست‌وزیری منتقل کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان