بازدید 2056

ابلاغ آیین‌نامه جامع سرای دانشجویی دانشگاه آزاد

کد خبر: ۷۹۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 22 April 2018

آیین نامه جامع «سرای دانشجویی» دانشگاه آزاد اسلامی از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی ابلاغ شد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین بستر آسایش، آرامش، امنیت و اعتماد آن دسته از دانشجویان و خانواده‌هایشان که در شهر دیگری غیر از محل سکونتشان تحصیل می‌کنند، «سرای دانشجویی» برای تحصیل بدون دغدغه یا اسکان کم‌هزینه، مطمئن و قانونمند زیر نظر دانشگاه فراهم کرده است.

براساس اعلام معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آیین‌نامه جامع سرای دانشجویی با در نظر گرفتن تمامی جوانب و ابعاد زندگی دانشجویی و با توجه به نکات خاص و جدید مانند سرای متاهلین، اسکان تمام‌وقت و پاره‌وقت تهیه و تدوین شده تا در راستای رسالت‌های و اهداف دانشگاه این فعالیت نیز با کارایی و اثربخشی بیشتر ادامه یابد.

سرای دانشجویی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سرای دانشجویی به دانشجویان غیربومی برای اسکان تمام وقت در حد امکانات و مقدورات واحد تعلق می‌گیرد.دانشجویان واجد‌الشرایط موظف هستند در ابتدای هر نیمسال پس از طی مراحل ثبت‌نام آموزشی و انتخاب واحد با مراجعه به سایت واحد یا اداره امور سرای دانشجویی برای ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

اولویت استفاده و اسکان از سراهای دانشجویی با دانشجویانی است که به صورت تمام وقت اسکان می‌یابند و در صورت وجود فضای مازاد و مناسب اسکان پاره‌وقت برای دانشجویان قابل اجراست. براساس آیین‌نامه هر کاه دانشجویی حداکثر تا دو روز در هفته را در سرا حضور داشته باشد و اتاق و محل سرا به صورت موقت در اختیار وی باشد، یعنی سکونت اقامت پاره‌وقت است.

اولویت سرای دانشجویی متاهلی با دانشجویان پسری است که در حین تحصیل ازدواج می‌کند. دانشجویان دوره کارشناسی حداکثر تا 6 نمیسال، کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 نیمسال و دکتری تخصصی 3 نمیسال اجازه استفاده از سرای دانشجویی متاهلی را دارند.

همچنین مقرارت عمومی اسکان در سرای دانشجویی مانند سایر خوابگاه‌های دانشگاه‌ها شامل عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی، حفظ حجاب و ظاهر مناسب، عدم اخلال در نظم سرا و غیره است.

اداره سراهای دانشجویی چگونه است؟

براساس این آیین‌نامه مدیر امور سرای دانشجویی تحت نظارت معاون فرهنگی و دانشجویی به همه امور سرای دانشجویی نظارت و مدیریت می‌کند و کمیته‌ای متشکل از مسئولان ذیربط واحد دانشگاهی که برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور سرای دانشجویی واحد تشکیل می‌شود.

شهریه سرای دانشجویی برای اقامت هر نفر از دانشجویان توسط کمیته سرای دانشجویی واحد با توجه به هزینه تمام شده نگهداری سرای دانشجویی برای هر دانشجو برای اقامت تمام‌وقت و پاره‌وقت، برحسب عرف اجاره‌بهای محل واحد دانشگاهی تعیین می‌شود و به صورت ماهیانه و یا ترمی از دانشجویان دریافت می‌شود. همچنین متصدی سرای دانشجویی با حضور مستمر در سرا تحت نظارت معاون فرهنگی دانشجویی واحد و مدیر امرو سرای دانشجویی در اداره امور سرا مسئولیت و مشارکت دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان