بازدید 1891

عوارض جبران ناپذیر استفاده از محصولات آرایشی

کد خبر: ۷۹۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 22 April 2018

علاقه بیش از اندازه به استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی شیمیایی می‌تواند به جای داشتن پوست و مویی زیبا، فرد را در معرض ابتلا به بیماری‌ ها قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند برخی عادت های مراقبتی و زیبایی که بانوان آن‌ها را انجام می‌دهند می‌تواند اثری مخرب برسلامت بدن به ویژه تنظیم هورمون‌ها داشته باشد.

دگرگونی هورمون‌های بدن انسان، افزون برفعل و انفعالات درون بدن به مواد غذایی که می‌خورید، هوایی که استشمام می‌کنید، احساس و عواطف و حتی محصول‌های آرایشی که برروی پوست قرار می‌گیرند، بستگی دارند.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از محصول‌های بهداشتی، آرایشی شیمیایی کمتر استفاده کنند، زیرا به وسیله پوست جذب شده و می‌تواند سب دگرگونی در هورمون‌های بدن شود.

این دگرگون شدن هورمون‌ها می‌تواند سبب بروز مشکل هایی همچون آکنه و جوش صورت، کیست تخمدان، ریزش موی سر، رویش مو‌های زائد، چاقی، قاعدگی‌های نامنظم، خشکی پوست در برخی افراد، افسردگی و دگرگون شدن خلق و خو شود.

محصول‌های آرایشی بهداشتی پوست و حتی مو مانند انواع کرم ها، لوسیون ها، عطرها، فوم‌های آرایشی، پاک کننده‌های آرایش، اسپری‌های مو، صابون‌های شوینده و مواردی از این دست تعادل هورمون‌های بدن را برهم می‌زنند.

رایحه‌های مصنوعی که به بسیاری از این محصول‌های شیمیایی برای خوشبو شدن و جذب مشتری افزوده می‌شود، اصلی‌ترین عامل بروز آلرژی‌های تنفسی و پوستی است.

یک عطر خوشبوی گران قیمت که فرد به آن دلبستگی شدید دارد امکان دارد حاوی ۹۰۰ عنصرمختلف باشد که جذب بدن می‌شوند.

شوینده‌های شیمیایی که برای پوست‌های چرب و جوش دار مورد استفاده قرار می‌گیرند به میزان زیاد سطح پوست را از چربی‌های مفید و مضرپاک می‌کنند و این سبب تلاش بدن برای تولید دوباره چربی مورد نیاز پوست و افزایش ترشح برخی هورمون‌ها می‌شود.

حتی در استفاده از برخی روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل نیز افراد باید نوع پوست خود را بسنجند و سپس از آن استفاده کنند.

کارشناسان به بانوان باردار، افراد مبتلا به سرطان، بیماران مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن و آلرژی توصیه می‌کنند کمتر از مواد آرایشی شیمیایی استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل