بازدید 20767
بهرام پارسایی در گفت و گو با تابناک؛

خودروسازی ما، یا مافیاست یا شبه مافیا/ حمایت از خودرو به اصطلاح ایرانی دل مردم را از بقیه کالاها هم زده است

ماه هاست که صحبت از مافیای خودرو، نقل محافل سیاسی و اقتصادی کشور شده است؛ از یک سو، عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، وجود مافیای خودروسازی در کشور را عامل شکست تلاش‌های سازمان محیط زیست در حوزه آلودگی هوا معرفی می کند و از سوی دیگر، سخنگوی قوه قضاییه صحبت از برخورد با این مافیا می کند.
کد خبر: ۷۹۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 23 April 2018

خودروسازی ما، یا مافیاست یا شبه مافیا/ بالاخره مجبور شدیم زیان خودروسازی ها را از حق مردم بپردازیمماه هاست که صحبت از مافیای خودرو، نقل محافل سیاسی و اقتصادی کشور شده است؛ از یک سو، عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، وجود مافیای خودروسازی در کشور را عامل شکست تلاش‌های سازمان محیط زیست در حوزه آلودگی هوا معرفی می کند و از سوی دیگر، سخنگوی قوه قضاییه صحبت از برخورد با این مافیا به میان می آورد. از طرف دیگر، برخی قدرت این مافیا را آنقدر قوی می دانند که می گویند، زور رئیس جمهور هم به آن نمی رسد.

به گزارش «تابناک»؛ با وجود این، عده ای در تلاشند تا بتوانند این دو غول بزرگ را در کشور مهار کنند، به گونه ای که طرحی که از چند وقت پیش در مجلس تهیه شده بود، با وجود تلاش بسیار اعضای مافیا و با کاهش امضاها از 217 به 205 و اعمال نفوذ برای کاهش رأی در مجلس، سرانجام امروز یک فوریتی به تصویب رسید.

بنا بر این گزارش، طرح ساماندهی بازار خودرو پیش از پایان سال 96 تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد. علت این طرح هم احساس نیازی بود که برای ساماندهی خودرو وجود داشت. همه می دانند که خودروسازی در ایران تقریبا دو سال قبل از کره جنوبی شروع به کار کرد، حال آنکه بخش بزرگی از بازار جهانی را کره ای ها در دست دارند، ولی خودروسازی های ما حتی نتوانسته رضایت مصرف کننده های داخلی را هم به دست آورد.

در این باره باید گفت، به واسطه حمایت هایی که باعث ایجاد انحصار در کشور شده، از پیشرفت این صنعت جلوگیری شده است. حمایت هایی که به نتیجه نمی رسد، فقط لطمه به کالاهای داخلی زده و عدم رضایت از صنعت خودرو داخلی که به عنوان گسترده ترین کالای به اصطلاح ایرانی است، باعث شده تا مردم از بقیه کالاهای ایرانی هم زده شوند.

وی گفت: هیچ گاه در این صنعت حقوق مصرف کننده رعایت نشده و آمارهای زیاد تصادفات جاده ای و آلودگی های هوا در کلانشهرها و عدم نظارت بر قیمت خودورهای داخلی ـ که خود خودروسازان به دلیل خوداظهاری قیمت های خود را ارائه داده اند و بستن تعرفه های بالا بخصوص در مورد خودروهای هیبریدی ـ یک بازار کاملا انحصاری برای خودرو به وجود آورده که باعث شده هیچ پیشرفت در آن حاصل نشود.

وی گفت: بنابراین، ما طرح دو فوریتی پیشنهاد دادیم که با 217 امضا تقدیم هیأت رئیسه شد اما هیأت رئیسه با 205 امضا آن را به رأی گذاشت، ولی دو فوریت آن رأی نیاورد و با اینکه خیلی ها کاری کردند که این طرح تصویب نشود، یک فوریت آن به تصویب رسید و امیدواریم که در کمیسیون صنایع در یک ماه به جمع بندی برسد.

وی در خصوص ثبت سفارش های غیر قانونی نیز گفت: ثبت سفارش هایی که در کمیسیون بررسی شد، بر پایه اظهارات سازمان بازرسی، چیزی حدود 19 هزار خودرو بود که غیر قانونی و در زمانی که سایت بسته بوده، انجام شده است. از این تعداد نیز چند هزار خودرو وارد و همین طور انحصاری ایجاد شد که به واسطه آن هزاران میلیارد تومان به صورت رانتی و یک شبه به جیب سود جویان وارد شد. ما هم اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم، که به نظر من، تنها دلیل آن نداشتن قانون و متکی بودن بر بخش نامه ها و تصمیمات آنی مسئولان است.

پارسایی در ادامه گفت: بحث دیگر این که نه تنها خودروها غیر رسمی ثبت و وارد می شوند، بلکه شمار بسیاری از قطعات خودرو نیز به اسم تولید داخلی به صورت قاچاق وارد کشور می شوند که آمار آن بسیار است و در داخل کشور به اسم تولید داخلی بسته بندی می شود و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.
به همین دلیل، ما خودرو را یک کالای ایرانی نمی دانیم و علاوه بر این قاچاقی که انجام می شود، خودروسازی ها سالیانه میلیاردها میلیارد ارز یارانه ای و مبادله ای دریافت کرده اند. در واقع قطعاتی را قانونی وارد می کنند. این درحالی است که اگر خودرو یک تولید داخلی است که نیاز به ارز مبادله ای ندارد؛ خلاصه این یعنی مشت نمونه خروار است.

اینن نماینده مجلس گفت: از اینها گذشته و با وجود این همه تاوانی که ملت پس داده اند و هزینه هایی که برای این صنعت شده، نتیجه و جمع بندی نهایی صنعت خودروی ما زیان انباشته چند ده هزار میلیاردی است که نشان می دهد، این صنعت اصلا رو به پیشرفت نبوده و حتی با سرعت لاک پشتی هم رو به پیشرفت نیست و مردم باید هنوز تاوان آن را بدهند.

وی گفت: همان گونه که مؤسسان مالی و اعتباری یک مشت دزد بودند و پول های مردم را تاراج کردند و مجور شدیم از بیت المال حق آنها را پرداخت کنیم، به روزی خواهیم رسید که نتیجه سوءمدیریت و بدهکاری خودروسازها را ـ که منفعت آن به جیب افراد خاص رفته ـ از منافع ملی و از بیت المال جبران کنیم.

این نماینده در خصوص رأی دیوان عدالت نیز گفت: احساس من این است که خودروسازی ما یا مافیاست یا شبه مافیا. در دولت نهم و دهم رئیس دولت وقت به شدت از عملکرد این خودروسازها انتقاد کردند و حتی رئیس جمهور وقت گفت، اگر پراید را کیلویی هم حساب کنید به این قیمت نباید به بازار بیاید. الان هم دیوان عدالت رأی صادر کرده، ولی عدالت اجرا نمی شود و این نشان می دهد، مافیایی پشت این قضیه است که قدرت زیادی دارد و سعی می کند این قوانین اجرا نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۱۷
اینقدر حرف نزنید. عمل کنید. درش رو ببندید ما هم راحت می شیم
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
در چی رو ببندن؟ نون دونیه
صنعت خودورو این نوزاد ناقص الخلقه لوس و ننر با تمام ماهیتش و اعوان و انصارش از بدو تولدش تا حالا چیزی جز سربار بودن واسه خانواده اش که ملت ایران هستن نبوده .اگر مجاری حیاتی اش که یارانه و انحصار را ازش بکشن میمیره و باید هم بمیره
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
چرا ببندن؟ روزی 80 میلیون لیتر بنزین میفروشند و ماشین ها هم 4 برابر قیمت واقعی عرضه میشه! با پول همین بنزین در طی سال میشه 245000 دستگاه خودرو هیبریدی خرید و به مردم عرضه کرد.
ثانیاً کلی آدم بیکار میشن از جمله بیمارستانها و قبرستانها و فیزیوتراپ ها و صافکارها و دلال ها و .... برو تا آخر
هوشنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
مافياي خودرو سازي داخلي يك كلام
اگر کارخانه های داخل تولید خودرو کاملا بسته شود و مردم مابه التفاوت ارزش کالای خریداری شونده از این کارخانجات با کالاهای مشابه خارجی را در یک صندوق پولی برای کارکنان این کارخانجات بریزند، بر اساس محاسبات من برای ۱۵۰هزارنفر ( بر اساس آمار خودشون کل نفرات پرسنل این کارخانجات سرتاسری از مونتاژ بگیر تا تولید قطعه ) میتوان حقوق ۴میلیون تومان ماهانه پرداخت کرد! حالا یا کارمندا و کارگرای ایران خودرو و پارس و غیره از ۴تومن بیشتر میگیرن که نمیخان تعطیل بشه...یا مثل اسب ازشون کار میکشن و گردن یه عده دیگه کلفت میشه...
خلاصه اینکه در صورت خریداری مردم بر اساس همین قیمتها از کارخانه های به روز دنیا، ما میتونیم همچنان برای ۱۵۰هزار نفر یه حقوق شرافتمندانه بدیم که تازه نرن سر کار و همینطوری مفت حقوق بگیرن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
حرفای احمدی نژادی برای بیکار کردن کارمندان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
نمیشه در مورد خودرو ایرانی از خارج ایران یا فیلتر شکن نظر ندهید؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
این رو هم اضافه کنین که ملت ایران خودرو ایمن و با کیفیت سوار میشن تازه .
در ضمن این ۱۵۰۰۰۰ نفری که ازش نام میبرن فقط ۱۰۰۰۰ نفر در کارخانجات و نمایندگی ها هستند و بقیه تعمیرکارانی هستند که از کنار بی کیفیتی اتومبیل ها نون میخورن .
هر چي رو شما نماينده ها بهش وارد شديد خراب شد لطفا بذاريد صنعت كارشو بكنه
به فكر معيشت مردم باشيد و الكي سر مردم رو با خودرو گرم نكنيد
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
تو هم بشین ماستتو بخور
نقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
دوغِتِ بنوووووش
مملکت گل و بلبل
اصلا مافیا و نیمه مافیا کنار! اصلا می گیم صنعت خودروسازی ایران صادقانه هم دارن کار می کنن! می گیم آنها انحصار طلب هم نیستن!
در دنیای کنونی که ارتباطات نشون می ده صنعت خودروسازی در دنیا چطوری داره پیشرفت می کنه، کسی می پذیره که صنعت خودروسازی در ایران عاقلانه و مبتنی بر علم روز داره حرکت می کنه!؟
پاسخ قطعا نه است.
و در خوش بینانه ترین و ساده لوح ترین توضیح می توان گفت: صنعت خودروسازی ایران، ظرفیتش همینه! !!
با سلام خدمت عزیزات سایت تابناک و خوانندگان محترم . این نظر شخصی بده است و امیدوارم مسئولی و یا یک خبر نگار پیگر باشند .
دیروز در خبرهایی خواندم که پارس خودرو قیمت محصولات خودش را حدود 5 میلیون افزایش داد . من به دلایل آن کاری ندارم اما بعنوان یک کارمند عرض میکنم که وقتی قشر ضعیف و متوسط جامعه بدلیل توان پائین اقتصادی اتوموبیلی را ثبت نام میکنند با وعده مثلا 5 ماهه و پرداخت بخشی از آن این کار را با توجه به میزان حقوق و پس اندازشان انجام میدهند به امید اینکه مالک خودرو شوند . حال یکباره افزایش قیمت تمام محاسبات مالی آنان را بهم میریزه . بنطرم "اگر " هم بنا به افزایش قیمت باشد "که انشالله اتفاق نیافته حداقل نیاید این رقم شامل خودروهائی باشد که پیش فروش آن قبلا صورت گرفته . من کاری به دلال هایی که شاید دهها ماشین ثبت نام کردند ندارم خطاب به خودروی خاص مثلا ساندرو استپ وی است که با هر شماره ملی فقط یکی میتوان نوشت . چرا باید من کارمند که ماهی رقمی را پس انداز کردم به امید خرید ماشین بعد از 8 ماه حالا یکباره 5 میلیون گرانتر بخرم. امیدوارم با انشا ضعیفم تونسته باشم منظورم را برسانم و خواهش میکنم از شما عزیرانی این مطلب را اگر به حق میدانید به گوش مسئولی برسانید . روزگارتان خوش .
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
کارمندی یا مدیر؟ که تونستی بعد 8 ماه پول یک ماشین 50 میلیونی را پس انداز کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
به همون دليل كه دلار يك شبه گران ميشه
به همون دليل كه ملك تنها به دليل سفته بازي يك هفته يك ميليون روي قيمت متري آن مي رود
در یک ماه گذشته شاخص بورس درحدود 5000 واحد سقوط کرده دیروز هم ریزش 770 واحدی داشت امادریغ از یک تیتر کوچک درصفحه نخست روزنامه حامی بورس یعنی "دنیای اقتصاد" که چشمش را بر روند بشدت نزولی هفته های اخیر بورس بسته است .جالب اینجاست که تیتر اول این روزنامه تخصصی اقتصادی مربوط به تیراندازی مقابل کاخ پادشاه سعودی بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
تو این بازار افتضاح فقط بورس بود که رشد داشته!!! اون هم از نوع الکی که پول مردم را جذب و به فنا بده. دلتون را به این شاخص های الکی خوش نکنید.
بله کاملا درست است.
اما وارد کنندگان نیز یک باند دیگر مافیایی هستند که به دنبال سود خود هستند و به دنبال به شکست کشاندن خودروسازی و صنعت داخلی هستند
پاسخ ها
علی رسولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
"به شکست کشاندن خودروسازی و صنعت داخلی هستند
حرفای عجیبی میزنید، خیلی وقته شکست خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
همان مافيايي كه صنعت فرش و صنعت لوازم خانگي را به شكست كشاندند
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
تولیدات ما داخلی نیست و وارداتیست و مونتاژ .یک مورد تولید داخلی نام ببر من میگم غلط کردم . هنوز نتونستن یک پلت فرم بسازن و هی میگن خودرو ملی!!! خودرو ملی نه ، تغییر ظاهر خودرو و عوض کردن موتور و جلوپنجره تولید داخلی نمیشه .
قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
به شکست نشاندن معانی مختلفی دارد : از نظر دنیا و مردم ایران شکست یعنی کاهش امنیت و کیفیت و توهین به شعور مشتری ، اما از نظر کارخانجات ایرانی یعنی عدم فروش که بحمدالله هم مشتری هست هم ۱۰ برابر سود بیشتر که مرهون عدم واردات و گمرکات بالا است که باعث خشنودی مدیران این کارخانجات شده که من ! مدیریت باکفایتی دارم . قطعا اگر هیوندای النترا و مشابهات آن در بدترین حالت بااحتساب قیمت بالای دلار ، با ۶۰ میلیون تومان وارد میشد ایران خودرو ظرف یک دقیقه به طورکامل ورشکست میشد
خودرو سازی داخلی اشکالاتی دارد اما رقابت بین خودرو سازان هست.
مشکل این است به دیگران اجازه راه اندازی صنعت مونتاژ در داخل داده نمی شود.
اما کسانی که به دنبال از بین بردن کامل این صنعت هستند خودشان یک باند مافیایی خطرناکی هستند.
پاسخ ها
استاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
اگه رقابتی هم باشه تو چاپیدن مردم، توهین به آخها، جواب سر بالا، بی کیفیتی بیشتر لگن ها و از این دست هست......
فرغون سازى ارابه مرگ ايرانى
تشبیه خودرو سازی ما به کره یک مغالطه آشکار است. کره از یکصد سال پیش صنعتی بوده و کشتی های غول پیکر می ساخته است. و صنایع جانبی وجود داشته است.
ما مونتاژ را شروع کردیم و تا 21 سال بعد حتی آنتن و باز کننده درب موتور(کاپوت) را از سمت راست که در شیوه انگلیسی بوده است به سمت راننده منتقل نکرده بودیم.
درواقع از سال 68 با تغییر مسیر برف پاک کن و مانند آن مونتاژ واقعی را شروع کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
تاريخ بخون برادر ٦٥ سال پيش كره شرايط الان يمن رو داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
شما لطف کن و از جانب خودت یک زمان تعیین کن که صنعت خودروسازی ما بومی خواهد شد و پیشرفت خواهد کرد ولی با این تیم از مدیریت تا فنی به نظر ما ما تا 200 سال آینده هم صاحب خودروسازی بومی نخواهیم شد همه اش می گویند تحریم چنین و چنان بر سر خودروسازی آورد پس تا کی می خواهید به بیرون وابسته باشید تا کی ؟این همه انحصار و تزریق پولهای کلان خریداران بدبخت جرا باعث پیشرفت این صنعت نمی شود اشکال از چیست ؟خب بگوئید
درود بر آقای پارسایی نماینده شجاع و مردمی
خودروسازی ما نیاز به تحول اساسی دارد از مدیران گرفته تا همه مهندسین باید عوض شوند و افراد جدید و مجرب جایشان را بگیرند خودروسازی در کره با وجودی که زمانی ما از آنان جلو بوده ایم نشان نهنده ان است که ما در بخش مدیریت و همچنین مهندسی از افراد مجربی استفاده نکرده ایم باید با رویکردی جدید شروع کنیم و هدفمان در کوتاه مدت داشتن خودروسازی بومی در کشور است ما هنوز بعد از دهها سال نمی توانیم از تکنولوژی بومی خودروسازی سخن بگوئیم و این در واقع نشان میدهد افرادی که تاکنون مسئولیت داشت اند هیچ کاری نکرده اند چرا اینهمه به خارج وابسته ایم و خودروهای بی کیفیت تولید می کنیم پس کی این خودروسازی بومی و خودکفا می شود ؟
حمایت از خودروی بی کیفیت داخلی بزرگترین خیانت ممکن به یک کشور است.
یک مافیای عظیم پشت سر حمایت از شرکتهای فرغون سازی است.
مافیا در بخش های مختلف مشهود است
واقعا باعث تاسفه كه همه كشورهاي منطقه دارن پيشرفت ميكنن و وضعيت اقتصادي مردمشون بهتر ميشه بعد ما هنوز تو رانت و مافيا بازي گير كرديم و پسرفت ميكنيم و هر روز مردم رو فقيرتر و بيچاره تر میشن !!
به نظر بنده برای حل این مورد هم تلگرام را فیلتر کنید.
با سلام و تشکر

باید عرض کنم که بعد از چهل سال متاسفانه دوباره برگشته ایم به شرایط فروش زمان جنگ برگشته است.

1- فروش خودرو با فیمت غیر قطعی حتی خودرو فروش های داخلی
2- افزایش قیمت خودرو های خارجی خصوصا هیبریدی حتی بیش از 50 در صد
3- شرکت های فروشنده خودرو خارجی حتی خودرو های فروش سال قبل را که با قیمت قطعی فروخته بودند را با تبصره ای که در قرارداد گنجانده با قیمت روز تحویل میدهند و یا با حداقل 40 درصد افزایش قیمت برای تحویل
4-فروش خودرو های های مونتاژ داخل با قیمت بیش از خودرو های خارجی در سال گذشته برای مثال یک خودرو مونتاژ 1600 سی سی را 219 میلیون تومان قیمت نقدی گذاشته اند !
5- حامی برای مصرف کننده گان خودرو وجود ندارد.
6- قیمت های نجومی جدید خودرو خارجی و هیبریدی
7- افزایش پله ای قیمت خودرو و منزل باعث خلق پول های باد آورده می شود که خود باعث اختلال در اقتصاد کشور می شود
سال88ازايرانخودرو يك ماشين سمند سورن خريدم و طي يك اتفاق متوجه شدم پايه نگهدارنده كليه اتصالات و دكمه هاي نگهدارنده كولر-تهويه هوا- فلشر و .... داخل داشبور بجايي پلتفورم آلومينيومي روي يك صفحه كائچوئي نصب شده كه بعد آبخوردن طي يك اتفاق كليه كليدها ول شد.شكايت كردم وبعد از پيگيري راه حلي را پيش پايم گذاشتند كه اگر مي خواستم حرفم را ثابت كنم 1200000تومان برايم هزينه برمي داشت درصورتيكه خريد يك داشبوركامل 350000تومان بود .لذا به مامور پيگير پرونده گفتم با اين هزينه كه برايم مي تراشيد از حقم گذشتم ولي پشت دستم را داغ مي كنم وديگر ماشين ايراني نمي خرم .
تابی بی خیال بابا !اینا زورشون خیلی بیشتر از این حرفاس که با دوتا مطلب بخواد اتفاقی بیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
یعنی اصلا مطلب در این مورد ننویسه ؟

عجبا
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
با نوشتن چیزی حل نمیشه! تنها تحریم این فرصت طلبان فرغون سازه که کارسازه
برخی قدرت این مافیا را آنقدر قوی می دانند که می گویند، زور رئیس جمهور هم به آن نمی رسد.
خوب راست میگن هیچ کس حریف فرغون سازها نمیشه
ما که سالهای سال است داریم میگوییم این صنعت در ایران مسیر اشتباهی را در پیش گرفته. با انحصار نمیشود پیشرفت کرد. اگر از همان دهه هفتاد و دولت سازندگی انحصار خودرو از بین میرفت با مدیریت درست الان صاحب صنعت خودروسازی به روز و قابل اعتماد بودیم و همین هم اعتماد به نفس ملی را در کشور افزایش می داد. اما دقیقا بر عکس این اتفاق افتاده است.
در اقتصاد، برای آنچه شما به آن شبه مافیا میگویید (معنی مافیا را سرچ کنید) کلمه وجود دارد: کارتل. مثل کارتل مواد مخدر مکزیک یا افغانستان (معنی کارتل را سرچ کنید).
مثل کاری که برای استیضاح ۳ تا وزیر انجام شد واونقدر گرد و خاک کردن نماینده ها که گفتیم حداقل وزیر راه استیضاح میشه ولی نشد حالا هم امیدی بهشون نیست تازه تو این گذارش هم میگه مافیا اونقدر قویه که زور ریس جمهور هم بهش نمیرسه پس لطفا وقت و هزینه بیت المال را خرجش نکنید
ممنونیم از کسانی که نگران جان مردم هستند .خیلی دوست داشتم باور کنم که کسانی که با تولید خودرو داخلی مخالفند به فکر سود واردات آن نیستند یا نماینده آنها.
خودروهایی که ایمن باشند و خارجی , حتی بدون تعرفه گمرکی الان دیگر دور از دسترس مردم عادی هستند و با ازاد شدن واردات سهم ما بازم پراید خارجی هست.
بسمه تعالی
پس چرا برای بهبود وضعیت تولید کیفی و همچنین قیمتی اقدامات مؤثری صورت نمیگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
دقيقا چرا صورت مساله را پاك مي كنيد
چرا از مديران کارامد استفاده نمي شود
شرکت های خودروسازی هییت مدیره اند سوال کنید پسر خاله کدوم نماینده یا ....هییت مدبره های این شرکت ها را تشکیل می دهند که این همه مشکل برای مملکت درست کرده اند
ایران دارای مافیای خودرو ساز نیست.
این قدرت مافیایی خودرو سازان خارجی است که بانکهای بزرگ جهانی پشت آنها ایستاده اند و توسط افراد خود میتوانند این چنین شفاف تولیدات داخلی، بخصوص صنایع خودروسازی که یکی از گرانترین کلاهای مورد استفاده روزمره مردم است را بورشکستگی و نابودی کشانند.
کار بجایی کشیده است که فولکس واگن، پُرشِه، بنز... دست به جعل کم ضرری دوده و گازهای گل خانه ای در موتورهای احتراقی خود زده اند! که سپس معلوم شد که اکثر خودرو سازانِ جهان در این فریب کاری سهیم بوده اند.
اگر به آمارهای اقتصادی مصارف روزانه طبقات مرفه و نیمه مرفه نگاه کنید، بزرگترین سهم اقتصادی در وسایل زندگی آنها را خودرو (اتوموبیل) بخود اختصاص داده است که لقمه خوبی برای پول در آوردن میباشد.
بازهم نباید فراموش کرد که صنایع خودرو سازی تویوتا هم از ابتدا به این درجه تکامل نبوده است. و بیش از ۱۵۰ سال است که ژاپنی ها مستقل با پشتیبانی ام.آمریکا (سرمایه های آمریکایی) در راه بهبود آن کوشا هستند.
اگر صنایع اتوموبیل سازی از نظر اقتصادی در مقابل ایاب ذهاب عمومی در آینده شانسی داشته باشد و یا طبیعت انسانها را مجبور به از بین بردن موتورهای حرارتی نکند که اینکار هم اکنون در جهان توسط اکثریت خودروسازان شروع شده و تویوتا هم یکی از آنان است، ایرانیان هم همچون چین باید با چنگ و دندان از صنایع خود در مقابل عقب نگهداری از طرف غرب و شرق دفاع کند.
بیچاره مهندسان و کارگران ایرانی که سخت کوشا هستند تا نانی بکف آرند که بغفلت هم نمیخورند.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
حاجی تو خیلی از مرحله پرتی!!! تو نانت را بخور و غفلت نکن
فقط قیمت خوب میبرن بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
چي ارزون شده كه خودرو ارزون بشه؟
فقط حرف ....
دریق از عمل
تا وقتی دولت از خودرو سود میبره عمرا خودرو سازی درست بشه
البته مسولین خوب بلدن فکر ها رو ببرن سمت حاشیه و هی از کنسرت و فیلتر تلگرام حرف بزنن!!!
یک عده که جان و مال مردم برایشان بی اهمیت است و فقط دنبال ونفعت طلبی خودشان هستند اسم تولیداتشان را هم حودرو می گذارند ..2-3 برابر گرانتر از قیمت جهانی و 2-3 برابر بی کیفیت تر ..وای بر انها
این بی اطلاعی نویسنده جای تعجب داره
شرکت کیا موتورز از سال 1952 شروع به تولید خودرو کرده
و شرکت هیوندای 1960 شروع به خودروسازی کرده
که شروع ایران خودرو 1341 برابر امیلادی آن به 1962 میرسد
این توهم ایرانیها و بدون تحقیق عمل کردنشون خیلی دردناکه
در کشوری که مدیران و مسئولین آن میگویند هیچ پرنده ای در آسمان و هیچ شی در آبها و خاک این کشور بدون اذن وارد شود چکونه است که هزاران خودرو و لوازم یدک اقلام دیگر قاچاق میشود ؟!! هنوز حرف می زنیم و تا عمل فرسنگ ها فاصله داریم . نمیدانم اصلا چرا این مطالب را می نویسم چون فایده ای ندارد کو گوش شنوا
هر مافیا و هرقدرتی هم که پشت خودروساز ها که چه عرضکنم در واقع فرغون سازها باشه غیر ممکنه که قدرت نتونه جهت احقاق حقوق مردم با اون برخورد کنه. من شخصا که به هیچ کالای ایرانی اطمینان ندارم چون هیچ ساز کاری برای احقاق حقوق مصرف کننده وجود ندارهو گارانتی ها هم که فقط نمایشیه و هر وقت هم که میخوایم از گارانتی استفاده کنیم میگن این مشکل شامل گارانتی نمیشه و هزینشو باید خودت بدی . در مورد خودرو هم شرایط به مراتببد تره دولت اگه از منافع تعرفه واردات خودرو جهت رفاه مردم چشم پوشی کنه و تعرفه رو کلا برداره میبینید چه جوری این دو تا به اصطلاح خود رو ساز به خودشون میان. آخه تا کی مردم باید تاوان اینا رو بدن.
ما مردم ایران کی رو ببینیم که ما خوروی ایرانی نمیخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
باشه موافقيد مرزها رو باز كنيم همه چي وارد كنيم؟
ای آقا... اینا رو که خودمون بهتر از شما می دونیم. از تعارف بکاه و بر مبلغ افزای
این حرفای پوپولیستی از سایتی مثل تابناک بعیده
زور رئیس جمهور به اونها نمیرسه ؟
احمدی نژاد تعرفه خودرو رو به 40 درصد رسوند
روحانی تعرفه واردات رو به 90 درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
این جناب آقای حسن روحانی بود که انحصار واردات خورو را در اختیار عده ای خاص قرار داد یا کس دیگری بود نمی دانم؟
ولی می دانم اگر تعرفه ها معقول شود و هر کسی بتواند خودروی مورد نیاز خودش را از هر جایی که خواست تامین کند قطعا تولید داخل هم رونق خواهد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
آقای جمشید خان ایرانی اگر هر کسی بتونه خودش خودروی مورد نیازش را وارد کنه با هر تعرفه ای رانت خواری نمی مونه که ضربه به تولید بزنه! این حامیان تولید داخل الکی هم وارد کننده اند!!!
خواهشمند است درخصوص سرانجام گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان را اطلاع رسانی نمایید.
این رو که خودمونم میدونستیم مهندس! ... گوش ما از این حرفها پر هست آقای محترم... شما هم مثل بقیه بعد یهو از صحنه غیب میشید بپیوندید... مشکلیم نیست ما عادت کردیم به بدبختی!
خود همین مثلا خودروسازان رو مونتاژ کننده محصولات خوب برندهای معتبر خارجی کنید تا کسی بیکار نشه.ولی اگر قراره سر قیمت تمام شده مردم رو چندجانبه بدوشید و دیگه ماشین زیر پنجاه تومن نمونه نخواستیم.
خود همین مثلا خودروسازان رو مونتاژ کننده محصولات خوب برندهای معتبر خارجی کنید تا کسی بیکار نشه.ولی اگر قراره سر قیمت تمام شده مردم رو چندجانبه بدوشید و دیگه ماشین زیر پنجاه تومن نمونه نخواستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
دوست من كدوم خودرو ساز خارجي مي خواهد تو ايران كار كند؟
دوو يادتون رفته؟
خودرو سازی ما درحال نابودیه چون در سایه تعرفات ظالمانه اینقدر از قافله تکنولوژی عقب مانده اند که حتی محصولاتشان در برابر خودروهای ارزان چینی مانند گاری میمانند و وضعشان طوری شده که دیگر تعرفه و گمرک هم نجات دهنده‌شان نیست و درحال حاضر در عمل واد کننده خودروهای خارجی و چینی شده اند و محصولات را بصورت نیمه آماده (بعضا آماده) وارد و بعنوان تولید داخل ارائه میکنند.
اینکه مافیهاست یا ماگسیماست! مهم نیست . مهم اینه که اون که قراره جایی نظر یا رأِ بده یا سوار سراتوست یا سوار کیاموتورز . وقتی ازش بپرسی میگه خودروها چیزیشون نیست . همه چی عالی . تا حرفم بزنی میگن آی داد بیداد که میخوان یک میلیون کارگر رو بیکار کنن !!! . توی همچین جوی میشه حرف زد و نتیجه گرفت ؟
نماینده به این میگن
خودروسازان از مافیا بدتر هستند. شما میتوانیر تحقیق کنید از ابتدای اسفند 96 تا الان خودرو را فقط باید از دلال خرید و نمایندگان ایران خودرو هیچ ماشینی برای فروش ندارند و اگر هم دارند خودرو متعلق به دلال است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
پس چرا من ثبت نام كردم و گرفتم
همه چیمون باید به هم بیاد هر وقت دیدین تو یه ضمینه ای داریم پیشرفت میکنیم بدونین در مسیر رشد هستیم
امروز در همه چیز ما مافیا داریم.خداقوت قهرمان
قرار نیست مردم همانطوری زندگی کنند که دیگران در ذهن خود می پندارند.

خرید کالای وطنی به قیمت جان و مال حرام است.

کیفیت را نه بالا بلکه به سابق ( !!!! ) برگردانید شاید فرجی شود اما هر روز بدتر از دیروز
خوب که چی
خووتونو واسه این مقاله ها خسته نکنید
یقینا درسته،چون از دوران کودکی این تفکر بهمون القا میشه که کشور وانایی ارتقای هیچ خودرویی رو بعداز 50 سال نداره و چون خودرو مسیله ای که جلوی چشمه و انقد همه در موردش بحث میکنند بچه ها هم ناخداگاه درش وارد میشن و این ناتوانی همیشه در ذهن ها باقی خواهد ماند
جالبه که بالاخره داد و هوار و فغان و ناله و شکایت و ............. مردم
رو شنیدین و خبر زدین
میدونین که ماشینهای تولید داخل از نظر کیفیت افتضاس
البت
مدیر صنعت خودروسازی فرموده بودند که بنز و بی ام و
نمیتونن استانداردای ما رو پاس کنن برای همین هم نمیان ایران !!!!خ خ خ خ

البت استاندارهای مورد نظر میدونین چیه ؟ سریع الکشتار بودن ماشین - سریع الچپه شدن و ....
حالا این خودروسازی رو تعمیم بدین به همه کالاهای دیگه
تا پوشاک و ..... میبینین هیچ کی دوس نداره پولشودور بریزه
نه چه مافيايي وقتي مثلا سراتو 2018 فول 51 هزار درهم تو امارات هست با اين اوضاع بلبشو نرخ ارز ميشه 70 ميليون بعد داخل 207 ميليون تومن قيمت ميزارن يا توليد سايپاش رو ميدن 115 ميليون تومن مافيا معني نميده اين عين خود اختلاس هست مافيا كسايي هستن كه با فكرشون يه باند و يه تجارت راه ميندازن اين اسمش ديگه مافيا نيست

تابناك تو هم كم كم داري اعصاب خوردكن ميشي تا كي ميخواي خوش خدمتي كني و سانسور تو بازتاب دهنده نظر مردمي پس فقط پخشش كن
چه کسی می خواد با خودروسازهای بیکفایت برخورد کنه؟
کو گوش شنوا - فعلا که مسولین سایه تاخت و تاز میکنه
لطفا بخوانید لگن سازی. واقعا در سال ۲۰۱۸ شما به اینا میگین خودرو؟سرتون رو از زیر برف دربیارین
درود بر شرف و وجدان این نماینده پیگیر چندین ماه هست یک تنه جلو این مافیا که همه جا نفوذ دارند استاده است
تنها ازصنعت خودرسازی حمایت نمی شود ازتمام صنایع حمایت میشود و نه تنها خودروسازی بلکه هیچکدام از صنایع رو به پیشرفت نیستند صنعت خودروسازی چون در ارتباط مستقیم با آلودگی شهرهاست بیشتر زیر زربین است خودرو در سایر کشورها ارزان و استفاده از آن گران است ولی در کشور ما اینگونه نیست
وزیر صنعت و معدن رو محاکمه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
افراد وابسته به این دو خودرو ساز و واردکننده ها را اعدام کنید
تورم تولید برابر تورم عمومی بعلاوه افزایش حقوقهاست، ارز بالا میره و جنسا گرون میشه و حقوقم میره بالا چه راه حلی هست غیر از افزایش قیمت
به دلار حیاب کنید هیچ جای دنیا با ۵۰۰۰ دلار خودرو با آپشنهای پراید هم نمیتوانید بخرید.
الکی داد و بیداد نکنید وابستگان خودروهای وارداتی و دشمن تولید و خائنین به مملکت که‌خودروسازی خار چشمتان شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
چه خبر از خودروهای وارداتی جنابعالی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
ای دروغگو.سوناتا۲۰۰۹تو امریکا اقوام من تازه خریدن۵۰۰۰دلار
ورشکستگی خواسته ی دلهای همه مردم بخاطر خیانت خودروسازان داخلی به آنهاست.

انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
اين حرفها چه قدر آشناست در خصوص لوازم خانگي هم نمي گفتيد؟؟؟
سلام. امیدوارم نظرم رو منتشر کنید.
بعنوان یکی از کارمندان همین به قول مخاطبان گاری سازی یا ارابه مرگ سازی ایرانی باید بگم که مساله اصلی ما اینه که همه چیزمون سیاسی شده . زمانی بود که شرکت تویوتا آمد و ایرانخودرو رو بازدید کردن و اعلام کردن میان خط خودروسازی رو نو سازی میکنن و تولید رو با انتقال تکنولوژی انجام میدن برامون. بجاش ما به اونها پیکانها و ماشینهای مدل پایینمون رو بدیم.و اونا هم کلی خدمات دیگه بدن بهمون. مخالفت کردن و اعلام کردن که ما می توانیم خودمون و الی آخر... نکردن اون کارو چون پورسانت قرارداد به مدیران ارشد سازمانی و ایران خودرویی تعلق نمیگرفت.
از این دست اتفاقات زیاده. وقتی که ما در واحد تحقیقات و نوآوری مثلا سایپا مسابقه طراحی خودروی کانسپت برگزار می کنیم و جایزه میدیم و یکیشون رو بعنوان چشم انداز آینده انتخاب می کنیم، یهویی از یه جایی که هیچکدوم ما چه در ایرانخودرو و چه در سایپا، نمیدونیم، یه نامه میاد که برنامه عوض شده و دیگه قرار نیست اون کاره انجام بشه. بجاش باید برید سمت خودروسازان چینی و از اونها جنس بخرید و بعد از 2 الی 3 ال تازه بهتون قالب و ملزومات لازم برای تولید داخل میدن، تازه حق ندارید دست ببرید توی طراحیها و یا ارتقاء سیستمهای مختلف اون خودروها...
بعد از یه مدت که برجام نقل محافل بود و کمی سایه سنگین تحریم از سرمون دور شد، جلسات متعددی با خودروسازان شهیر آلمانی داشتیم که متاسفانه باز هم بدلایل کاملا سیاسی کنار گذاشته شدند و بجاش دوباره رو کردیم به صورت کاملا دستوری، به فرانسه و چین با افزایش خریدهای بیشتر. حتی در موردی فروش یکی از کارخانه های تولیدی زیر مجموعه به رنو فرانسه باعث لغو حکم مدیر عامل شد.
ببینید، شما میخواهید باور کنید یا نه، ما در سایپا و ایران خودرو متخصص کم نداریم، البته اون عده ای که در صدر هیات مدیره ها و مدیران عامل شرکتهای زیر مجموعه هستند که کاملا سفارشی انتخاب میشن رو منظورم نیست، منظورم کارمند ها و روسا و کارگراییه که واقعا از جون و دل مایه میذارند و زحمتشون دیده نمیشه. متاسفانه سیاستهای اشتباه و انحصار طلبی و رانت بازی و رانت خواری باعث شده ما پیشرفت نکنیم. مثلا همین ساینا قرار بود سال 90 یا 91 بیاد بیرون، فیس لیفت ال 90 6-7 ساله معلق نگه داشته شده...
تجهیزات تولید و موادی مثل ورق فولادی و قطعات ریز و درشت کم نداریم. اتفاقا همه هم ایزو و استاندارد دارن اما متاسفانه وقتی دستوری ازمون میخوان بجای خرید مثلا رنگ از فلان شرکت خارجی که بهترین نوع رنگدانه های خودرویی رو تولید میکنه و ضریب مصرف رو 60 درصد کاهش میده، میان میگن از فلان شرکت داخلی با قیمت مثلا 5 درصد پایین تر از خارجیه بخر در صورتی که ضریب مصرف رو یک و نیم برابر افزایش میده، باید چه کنیم؟ خودمون رو از نون خوردن بیاندازیم؟
موضوع دیگه سهم طلبی های سازمانی از خودروسازهاست که فقط به همین نکته بسنده می کنم.
مهمترین قسمت هم اینه که ما در خودروسازیهامون نمیتونیم بهای تمام شده واقعی کالا رو در بیاریم و یکی از دلایلش هم نوسانات نرخ ارز در سنوات گذشته تا امروز بوده بعلاوه اینکه سیستم بانکی کشور، تامین اجتماعی، دارایی و ... هم هیچ نوع کمکی نکردند تا امروز وباعث شده که دو خودروساز عمده کشور بیش از 6 هزار میلیارد تومن زیان انباشته داشته باشند.

دلالان واردات خودرو هم که بسته و وابسته جاهای خیلی خاص هستند هم در طرف دیگر ماجرا هستند. مردم متاسفانه فکر می کنند که کمپین نخریدن خودروی داخلی رو خودشون راه اندازی کردن، اما ای کاش که یه خبرنگار مستقل بود و بررسی میکرد که در مدت اون کمپین چقدر میزان فروش خودروی وارداتی افزایش یافته بود و هم اینکه سود اصلی در جیب چه کسانی رفته بود؟!!!!!
به هر حال، این مافیا تا زمانی که سیاست اقتصادی و بازرگانی تثبیت نشه و برنامه مدون قابل اجرا براش نوشته نشه و قانون نشه، آش همین خواهد بود و کاسه هم همین
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
دقیقا قبول دارم حرفشونو بعد برجام هم که مدیر فروش شرکت پژو اومد با دنیای اقتصاد مصاحبه کرد اونم گفت ما میخواییم بروزترین خودرومونو وارد ایران کنیم ولی خود مدیران خودروسازا ایرانی مخالفت میکنن و میگن همین ماشینا خوبه!!
بله وقتی مردم مجبورن پژو405 رو که دیگه سالهاس تو دنیا تولید نمیشه رو بخرن و چاره ایی دیگه ندارن اونم با هر قیمتی که خودروسازا میگن چرا باید مدیرا خودروسازا کشور بخوان برن دنبال به روز شدن
و باید جلو اومدن خودروها به روزو بگیرن
استاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
جناب کارمند، چرا فرافکنی می کنی؟ سفسطه می بافی ،
خودرو ها قدیمی، پر مصرف، بی کیفیت، بدون گارانتی واقعی، قطعات چینی، عمر کم و البته گرونند
نحوه برخوردها، قرارداها و فروش هم بسیار تحقیر کننده و ظالمانه است، عقلم میگه نخرم، دیگه دشمن و توطئه و .. اینا چیه؟ بیش از وظیفه ام حمایت کرده ام (پراید، 206 و ساندرو خریده ام) دیگه نمی خرم، والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
کارمند عزیز
چرا از استفاده قطعات نامرغوب، وامهای خارج از نوبت خودتان، دلالی فروش خودروها توسط کارمندها و ... که در سطح کارکنان هست و شاید
بخدا یکی از چیزای که آدم رقبت نمیکنه به کالای ایرانی نگاه کنه همین تولید خودرو ایرانیه!و گرنه وسایل گرمایش ایران شومینه تا آبگرمکن حرف نداره، لامپ و روشنایی ایران با همینطور و یا کارخانه لاستیک سازی ایران حرف ندارن و خیلی چیزهای با کیفیت ساخت داخل که حتی مردم حاضرن پول بیشتری نسبت به مشابه خارجی شون واسه ساخت داخل بدن
از لابیم گذشته کار خودروسازا داخلی واسه خودشون سلطنت میکنند و هیچکسم جلودارشون نیست
چه فایده؟؟؟چندبار این حرفا تکرار شده ولی مگر فایده ایی دارد؟
یه نکتهههههههههههه خیلیییییی مهممممممممم
خودرو سازا به اسم اینکه کارگرا ایرانی بیکار میشن دارن بهانه میارن و خودروی بی کیفیت به مردم میدن
راه حل ساده این موضوع:
قراداد بستن با دو شرکت معتبره که کارخونه تو ایران بزنن و 70% یا بیشتر کارگراشو از ایرانی ها انتخاب کنند اینجور -مشکل بیکار شدن کارگرا حل میشه
-تکنولوژی روز وارد کشور منتقل میشه
-درصد تصادفات کاهش پیدا میکنه
-مصرف سوخت به طور چشمگیری کاهش پیدا میکنه
-و رضایت مردم خیای خیلی بالا خواهد رفت
تازه ایران میتونه قطب صادارت منطقه بشه ولی حیف که کسی جلوی لابی سازای خودروسازای ایرانی و چینی ها رو نمیتونه بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
تو خوابم نمیبینیم
والله مافیا در کل تاریخ اش این همه آدم نکشته که خودروسازان وطنی به کشتن داده اند !
از ...... كه هنوز با ولع اين آشغالا رو ميخرن چه.........ميشه داشت؟
مجلس باید از سالها پیش مثلا یک دوره ده ساله ابتدا تعرفه را جهت حمایت به صد درصد یا بیشتر می رساند سپس اعلام می کرد که این تعرفه در پایان سال دهم به صفر میرسد آنگاه خودرو ساز مکلف میشد خودروی با کیفیت و قیمت مناسب تحویل دهد در غیر این صورت خود بخود از صحنه کنار می رفت نه اینکه تازه به فکر افتاده باشند.....
تقصير از من مصرف كننده است وقتي خودرو آشغال رو با هر وضعيتي مي خرم و تحويل مي گيرم چرا خودرو ساز بايد به فكر افزايش كيفيت باشه
اگر اين ارابه هاي مرگ ايران خودرو و سايپا رو نخريم مجبورن فكري به حال قيمت و كيفيتشون بكنند
اما افسوس وقت وقتش كه ميشه ميرم جلوي در نمايندگي چادر ميزنم كه از خودرو هاي شرايطي يكيشو هم من بردارم
دوست ندارم بگم خلايق هر چه لايق ولي به نظر اين طوري مياد
پیکان را شرکت تالبوت انگلیس در ایران مونتاژکرد وما آنقدر بی کیفیت ادامه دادیم تا بالاخره آقای جهانگیری دستور توقف تولید دادند اما برسیم به خودروی اسما ملی سمند که ظاهر آن همان بی ام و بامختصری تغییراست وباطن آن تماما پژو قدیمی وکیفیت سمندها وپژوهای اولیه بهتر میباشند این خودروی ملی هم مثل صدا وسیمای ملی است فقط اسما هرگاه یکی اصلاح وواقعا ملی شود دیگری هم به تبع ملی میشود ولی فعلا یکدیگر را ساپورت میکنند ملی ؟ من میگم ملی توهم بگو ملی
بخدا همه حرف ما در مورد کالای ایرانی را میتونید از همین تیتر خبر بفهمید...البته اگه بخواهید بفهمید...آخه چرا همیشه ما مردم باید بخاطر توجیه مافیای شما بیایم تو صحنه ....آخه چرا مردم باید همیشه تاوان مافیای شما رو بدن؟ ازمقابله با آمریکا که با مردمه گرفته تا ....آلودگی هوا که با ماشینای مردمه...کم آبی که بدلیل مصرف زیادمردمه... گرونی دلار که توسط خرید زیاد مردمه....و..... حالا هم که خرید کالای بی کیفیت با مردمه .....چرا ما باید همیشه اقدام کنیم...پس شما میخواید چکار کنید؟؟ نمونش همین ماشینای بی خاصیت شما...چرا شما نمیخواید کاری بکنید؟؟
اگر خوب دقت کنیم می بینیم که به جز خودروسازی اکثر صنایع تولیدی کشور ما نیز کالاهای کم کیفیت تولید می کنند. به نظر بنده بهترین کار راه اندازی کمپین های مبارزه با مدیران نالایق و مبارزه با فساد سازمان یافته در کشور است. وگرنه تعطیل کردن کارخانجات تنها منجر به بیکاری بیشتر می شود. ما برای تولید با کیفیت در استانداردهای بین المللی هیچ چیزی کمتر از کشورهای اروپایی، ژاپن، کره و آمریکا نداریم. در غیراینصورت فساد و مافیا کشور را نابود می کند.
ایرانخودرو نمونه بارز حمایت دولتی
معلوم هست از این همه پول یامفت کسی دل نمیکنه مردم در تصادف بمیرند با هوای آلوده خفه شند مهم نیست برای کسی مهم پولی که به جیبشان سرازیر میشه.... و الا یه بچه مدرسه ای رشته اقتصاد هم اینو میفهمه که این مدل خودروسازی افیون اقتصاد است
اگر روزی کسی این معضل عظیم را حل کرد. میتوان به عقل و ارادتش به مردم و ایران در تاریخ نامبرد
مافیای خودرو سازا داخلی مثل مافیای تولید کننده اسلحه تو آمریکان واسه جون آدما خطرناکه دوتاش
دوتاشون فقط تو فکر جیبشونن فقط و فقط
آقای روحانی دم از راه انداختن کار مردم میکنه و میگه نباید مردم از پله به خاطر کار اداری بالا برن

آقای روحانی چطوره که اونجا تو فکر پا و آسایش مردمین ولی با بالا برن تعرفه های ورود خودوری با کیفیت و حمایت کورکورانه از خودروسازان بی کیفیت داخل و چینی تو فکر جون مردم نیستید؟؟

اگر واقعا ب فکر مردم بودین اول تو فکر جون آرامش مردم بودین
عمو و پسر عموم رو بخاطر بی کیفیتی خودروی ملی از دست دادیم هر چقدر از گرفتاری خانواده هاشون بعد از فوت این دو نفر بگم کم گفتم.چقدر از این خونها ریخته شده بخاطر منفعت بعضیها.
ظلم دوام نداره شک نکنید...
یادتون میاد چند سال پیش همینکه دولت وام خرید خودرو داد مردم پرایدی را که اولش ناجوانمردانه 20 میلیون قیمت داشت به 27 میلیون خریدند چه انتظاری ازمردم میتوان داشت . خودمان مقصریم
صد رحمت به مافیا
بالاترین درصد ساخت خودرو در داخل ایران ۲۳% هست. توجه کنید که رنگ بدنه خودرو برابر ۱۵%خودرو هست. که همون هم واردات میشه و ۸% مابقی هم مربوط به اجزای لاستیکی خودرو هست که از پلی پروپیلن وارداتی ساخته میشه. حالا ببینید به نام تولید داخل چه سوء استفادههایی می کنند.
همه چیز از سیگار وفندک ولرنج و روغن ومیوه وخویرو دارو لباس سنگ قبر اسباب بازی لاستیک مواد مخدر همه در انحصار مافیا ست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی