بازدید 5446
گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

سکه مسیر کاهشی را انتخاب کرد/ عوامل اثرگذار بر طلا در هفته جاری/ ثبات ۳۹ ارز

در جریان معاملات بازار آزاد تهران، نرخ انواع سکه با کاهش قیمت همراه شده است. همچنین در بازار رسمی ارز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، قیمت ۳۹ ارز برای امروز بدون تغییر نسبت به روز شنبه ثابت ماند. همچنین در حال حاضر با توجه به تعطیلی رسمی بازار حهانی، تنها می‌توان به پیش بینی کارشناسان و فعالان این از آینده نرخ جهانی طلا در هفته پیش رو نوشت.
کد خبر: ۷۹۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 22 April 2018

در جریان معاملات بازار آزاد تهران، نرخ انواع سکه با کاهش قیمت همراه شده است. همچنین در بازار رسمی ارز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، قیمت 39 ارز برای امروز بدون تغییر نسبت به روز شنبه ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در دومین روز کاری از هفته نخست اردیبهشت 97، قیمت سکه تمام بهار آزادی در حالی روند نزولی را طی کرده است که در ساعت 11:45 امروز در سطح یک میلیون و 768 هزار تومان قرار داشت ولی در ادامه به قیمت فروش نقدی یک میلیون و 760 هزار تومان کاهش یافت. هر سکه تمام طرح قدیم نیز در حدود ساعت 12 امروز در سطح یک میلیون و 830 هزار تومان قرار داشت و در ادامه 5 هزار تومان هم گران شد ولی در نهایت در ساعت 16:30 امروز به نرخ نقدی یک میلیون و 825 هزار تومان کاهش یافت. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی در بازار امروز از سطح 889 هزار و 500 تومان به نرخ نقدی 886 هزار تومان رسید و ربع سکه بهار آزادی نیز در حال حاضر 551 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به ابتدای روز کاهش 3 هزار تومان ارزان تر معامله می شود. هر سکه یک گرمی نیز در حال حاضر بدون تغییر نسبت به روز قبل، به نرخ 355 هزار تومان فروخته می شود. 

از بازار جهانی طلا چه خبر؟

در حال حاضر با توجه به تعطیلی رسمی بازار حهانی، تنها می توان به پیش بینی کارشناسان و فعالان این از آینده نرخ طلا در هفته پیش رو نوشت. بر این اساس، در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر یا ۴۴ درصد افزایش قیمت طلا و شش نفر یا ۳۸ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که سه نفر یا ۱۹ درصد نظری نداشتند.در این بین، ۶۷۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها ۴۶۳ نفر یا ۶۸ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۴۵ نفر یا ۲۱ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ ۶۹ نفر یا ۱۰ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند. همچنین در هفته جاری نشست بانک اروپا و ژاپن در کنار آمارهای اقتصادی آمریکا بر طلا اثرگذار است. 

استرحات ۳۹ ارز در ایستگاه میرداماد

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه دوم اردیبهشت ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد.

سکه مسیر کاهشی را انتخاب کرد/ عوامل اثرگذار بر طلا در هفته جاری/

همچنین هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز شنبه ۵۸ هزار و ۸۱۲ و هر یورو نیز ۵۱ هزار و ۶۱۰ ریال ارزشگذاری شد.

سکه مسیر کاهشی را انتخاب کرد/ عوامل اثرگذار بر طلا در هفته جاری/

سکه مسیر کاهشی را انتخاب کرد/ عوامل اثرگذار بر طلا در هفته جاری/

براین اساس هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۹۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۷۳ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۶۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۹۳۱ ریال، روپیه هند ۶۳۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۸۹۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۳۳۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۳ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۴۰ ریال و دلار کانادا ۲۳ هزار و ۹۰۲ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۴۸۱ ریال، لیر ترکیه ۱۰ هزار و ۳۰۴ ریال، روبل روسیه ۶۸۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۴۰ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۲۱۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۸ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۹۳۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۸۷ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۴۴۲ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۴۸ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۶۴۳ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۷۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴هزار و یک ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۷۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۲۵۱ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۸۶۷ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۱ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۴۰ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزشگذاری شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان