بازدید 2101

دانشجویان افغانستانی در دانشگاه آزاد بورسیه می شوند

کد خبر: ۷۹۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 22 April 2018

رئیس هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی از توافق دو جانبه ایران و افغانستان برای اعطای بورسیه دانشجویان افغان در مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی پس از دیدار با وزیر امور تحصیلات عالی افغانستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: صحبت های سازنده ای در رابطه با همکاری بین دانشگاه آزاد و موسسات آموزش عالی افغانستان صورت گرفته است.

او افزود: در چند سال گذشته یک واحد دانشگاه آزاد در افغانستان تاسیس شده است که در حال حاضر ۹۰۰ دانشجو دارد و ما این آمادگی را داریم که تجربیات خود را در عرصه های مختلف آموزشی در اختیار دانشجویان افغان قرار دهیم.

دکتر ولایتی ادامه داد: دانشجویان افغانستانی که به حوزه های تخصصی علاقه دارند نیز می توانند در رشته های تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه آزاد بورسیه شوند که در صحبت ها و همکاری های صورت گرفته مقرر شد بورسیه هایی برای دانشجویان افغان در مقاطع مختلف تحصیلی اعطا کنیم.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: یکی از همکاری های زیربنایی در توسعه ی آموزش عالی است که افغانستان کشور دوست و همسایه ی ما است که مشترکات زیادی در حوزه های دینی، تاریخی و غیره با آن ها داریم هم چنین کلیه ی کتاب هایی که بروز هستند و در دو کشور تالیف می شوند به دانش آموزان در مقاطع مختلف آموزش داده می شوند چون زبان رسمی دو کشور مشترک است.

دکتر ولایتی با اعلام اینکه تسهیلات آموزش عالی برای دانشجویان افغان در دانشگاه آزاد فراهم می شود، افزود: همانطور که در کشورهای عراق، سوریه، روسیه و برخی کشورهای اروپایی و اسلامی، شاخه های دانشگاه آزاد گسترش یافته است تمایل داریم در کشور افغانستان نیز واحدها توسعه یابند.

او ادامه داد: کارشناسان دو طرف نحوه ی تعامل و همکاری ها را بررسی می کنند و وزیر علوم افغانستان نیز از بخش های مختلف دانشگاه آزاد بازدید می کنند تا زمینه های همکاری توسعه یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل