بازدید 7402

خانواده سیدامامی: گزارش پزشکی قانونی را ندیده‌ایم

کد خبر: ۷۹۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 22 April 2018

بهمن سال ۹۶ بود که خبر فوت کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه امام صادق، رسانه‌ای شد. مراجع رسمی علت مرگ را خودکشی اعلام کردند. فیلم موسوم به خودکشی نیز هم به خانواده سیدامامی–فرزند ایشان و وکلا- نشان داده شد و هم به نمایندگان مجلس. با‌این‌حال نمایندگان خواستار بررسی دقیق‌تر پرونده شدند و برخی نیز اعلام کردند در فیلم مشاهده‌شده، تصویر خودکشی به چشم نمی‌خورد.

به گزارش شرق، حالا بیش از دو ماه از آن تاریخ گذشته و وکلای خانواده سیدامامی کماکان دنبال واقعیت‌اند. رامین و مهران، پسران سیدامامی، اواخر سال گذشته راهی کانادا شدند و در لحظه خروج متوجه شدند مادرشان مریم ممبینی، ممنوع‌الخروج شده است. در گفتگو با آرش کیخسروی، یکی از وکلای خانواده سیدامامی، آخرین اطلاعات پرونده و پیگیری آن‌ها را جویا شده‌ایم. بهمن سال ۹۶ نه‌تن‌ها سیدامامی که گروهی دیگر از فعالان محیط زیست نیز بازداشت شدند. هنوز اطلاعات دقیقی از پرونده سیدامامی و دیگر فعالان محیط‌زیستی منتشر نشده است.

‌خبر تازه‌ای از پرونده مرحوم سیدامامی به دست آمده؟

روز چهارشنبه نتوانستیم با جناب شهریاری (سرپرست ناحیه ۲۷ امور جنایی) ملاقات کنیم.

‌موضوع ملاقات شما چه بود؟

یک‌سری فیلم هست و ما باید این فیلم‌ها را ببینیم؛ ولی باید حضوری آقای شهریاری را ببینیم. مهم‌تر از همه اینکه باید بدل این پرونده را بخوانیم.

‌بدل پرونده؟

کاووس سیدامامی یک پرونده امنیتی دارد. در آن پرونده دلیل بازداشت و مدارک و مستندات مشخص شده و اگر ما بتوانیم این پرونده را بخوانیم، آن‌وقت مسئله وکالت ما معنا پیدا می‌کند؛ وگرنه بدون دسترسی به آن پرونده، پیگیری مسائل بسیار دشوار خواهد بود.

‌در خبر‌ها آمده بود که وکیل دیگر پرونده از بروز کبودی و علایم تزریق بر پیکر آقای سیدامامی خبر داده بودند. این مسئله صحت دارد؟

ما هنوز پرونده پزشکی قانونی را ندیده‌ایم.

‌پس چه موقع قرار است پرونده را ببینید؟

نکاتی در پرونده بوده که شخص آقای شهریاری آن را به پزشکی قانونی برگردانده اند تا اطلاعات کامل باشد و بعد آن پرونده نهایی در اختیار ما قرار بگیرد. به‌این‌ترتیب، وکلای پرونده هنوز به اطلاعات پزشکی قانونی پرونده سیدامامی دسترسی ندارند. همکار من کلیات یک پرونده پزشکی را شرح داده اند که در آن از کبودی روی بدن تا احتمال تزریق در آن می‌آید. خبرنگار هم برداشت درستی از حرف‌ها نداشته اند و مطلب درست منتقل نشده است.

‌بالاخره شما بناست چه زمانی به اطلاعات پزشکی قانونی دسترسی داشته باشید؟

گزارش آزمایش‌ها را روز سه‌شنبه این هفته خواهیم دید. البته اگر نهایی و آماده شده باشد.

‌آزمایش‌ها شامل چه نکاتی خواهد بود؟

بررسی کامل سم‌شناسی و دلایل هر نوع کبودی روی بدن و جزئیات دیگری که درباره این پرونده وجود دارد.

‌روند بررسی پرونده تا اینجای کار چطور بوده؟

ما تا زمانی که پرونده امنیتی را نخوانیم، پیگیری‌ها فایده‌ای ندارد. هروقت هم بخوانیم، بدون تردید همه مفادش را به اطلاع مردم خواهیم رساند. بالاخره پرونده سیدامامی پرونده‌ای است که حالت بین‌المللی دارد. در این موضوع با مردم صادق خواهیم بود.

‌ماجرای ممنوع‌الخروجی همسر مرحوم سیدامامی هنوز پابرجاست؟

متأسفانه ممنوع‌الخروجی هنوز حل نشده و امیدواریم با درایت مسئولان این مسئله نیز برطرف شود.

‌آیا فرزندان سیدامامی به ایران باز خواهند گشت؟

خانواده مرحوم سیدامامی قصد ترک ایران را ندارند؛ اما خب باید شرایط آن‌ها را درک کنیم. آن‌ها در شرایط خاص روحی و سوگواری به سر می‌برند و در حالت غم هستند. اطلاع دارم که فرزندان سیدامامی قصد بازگشت به ایران را دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان