بازدید 4005

واکنش گوترش به توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی

کد خبر: ۷۹۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 22 April 2018
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای با استقبال از تعلیق فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی، ابراز امیدواری کرد که این اقدامات منجر به صلح پایدار در شبه جزیره کره شود.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش با انتشار بیانیه ای از تصمیم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای تعلیق برنامه هسته ای و موشکی کشورش استقبال کرد.

گوترش این اقدام را «گامی مثبت» ارزیابی کرد که به اعتماد سازی میان دو کره و همچنین دیگر کشورهای منطقه کمک می کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که «اقدام جسورانه و مهم» رهبران دو کره در از سر گرفتن مذاکرات میان دو کشور به صلح پایدار در شبه جزیره کره منجر شود.

به گزارش ایرنا ، کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که این کشور آزمایش های هسته ای و موشکی را تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال کشور تعطیل خواهد کرد.

این تصمیم که از 21 آوریل (اول اردیبهشت) به اجرا در آمد در اجلاس سالانه کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی اتخاذ شد.

این خبر در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته تائید کرد که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) چندی پیش با رهبر کره شمالی دیدار کرده است.

قرار است رهبر کره شمالی جمعه آینده با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و تا ماه می یا اوایل ژوئن با ترامپ دیدار کند.

بهبود روابط دو کره، خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری رژیم دایمی صلح محورهای بسیار مهم اجلاس سران میان رییس جمهوری کره جنوبی و رهبر کره شمالی خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر