بازدید 2568

حضور وزیر کشور و ناجا در کمیسیون امنیت بنا بر نشست‌های دوره‌ای و از پیش تعیین شده

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد: حضور وزیر کشور و فرمانده ناجا در این کمیسیون برنامه از پیش تعیین شده و ارتباطی با حوادث و اتفاقات اخیر ماموران ناجا ندارد.
کد خبر: ۷۹۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 21 April 2018

 

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح جلسات هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون نشست‌های مستمر و دوره‌ای با دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و سیاسی به ویژه وزراتخانه‌های امور خارجه، دفاع و اطلاعات دارد، بنابراین حضور وزیر کشور بنا بر نشست‌های دوره‌ای و با هدف بررسی مسائل جاری است و ارتباط با اتفاق و حادثه خاصی ندارد.

نشست کمیسیون امنیت ملی با وزیر کشور و ناجا دوره‌ای و از پیش تعیین شده است/ این نشست‌ها هیچ ارتباطی با حادثه اخیر ندارد

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با فرمانده و معاونان نیروی انتظامی نیز از مدت‌ها قبل تعیین شده بود، لذا این نشست‌ها نیز دوره‌ای است و در هفته جاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ستاد نیروی انتظامی حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: در برخی رسانه‌ها عنوان شده که نشست‌های مذکور به دلیل اتفاق اخیر وبرخورد نیروی انتظامی با یکی از شهروندان در تهران است، حال آنکه چنین نیست و این نشست‌ها هیچ ارتباطی با حادثه اخیر ندارد. از سوی دیگر باید اعلام شود که ماموران ناجا خادمان ملت بوده و یکی از مردمی‌ترین نیروهای خدمت‌گذار هستند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: از سوی دیگر نیروی انتظامی تنها دستگاهی است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی مستقیما مسئولیت بر عهده دارد و تاکنون به بهترین نحو ممکن مسئولیت‌های خود را انجام داده است لذا خدمات ناجا در حوزه آسیب‌های اجتماعی ستودنی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه رخ داده، تصریح کرد: برخی افراد ارزش‌های دینی و اعتقادی جمهوری اسلامی را زیر سوال برده‌اند، متاسفانه برخی با تدارک این برنامه‌ها از بیرون کشور رفتاهایی چون کشف حجاب را گسترش می‌دهند و در رسانه‌ها حواشی ایجاد می‌کنند.

مسئولان به جای حمایت از متخلفان به مسئولیت خود در جامعه دینی پایبند باشند

وی یادآور شد: یکی از ماموران ناجا به وظیفه خود عمل کرده و تذکری داده است اما مسئولان به حمایت از مجرمی که کشف حجاب پرداختند حال آنکه نسبت به مسئولیت خود در جامعه دینی باید پایبند باشند البته این به معنای توجیه برخورد نامناسب یکی از ماموران ناجا نیست. نیروهای خدوم و زحمت کش باید با مردم خوش برخورد باشند.

بیش از 90 درصد نیروهای ناجا آموزش دیده و خوش برخورد هستند

نقوی‌حسینی افزود: در شرایط کنونی بیش از 90 درصد نیروهای ناجا آموزش دیده هستند و خوش برخوردند، عدم رعایت و رفتار خارج از ضوابط یکی از ماموران را نباید به تمام افراد نسبت داد، بنابراین پشتیبانی از متخلف و موضع‌گیری در برابر نیروهای خدوم ناجا درست نیست، زیرا ناجا نظم و امنیت را در کشور و جامعه حاکم کرده است.

رفتار خارج از عرف یکی از ماموران ناجا را نباید به همه تعمیم داد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سردادن شعارهای پوپولیستی با هدف رأی جمع کردن نباید به ارزش‌های دینی پُشت کرد، مامور ناجا باید خویشتن‌دار و صبور باشد اما رفتار خارج از عرف نباید دلیلی برای زیر سوال بردن تمام ماموران ناجا شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حادثه پاسداران نیز ماموران ناجا با موضوع برخورد کردند اما راننده متخلف با حرکت غیرعقلانی موجب شهادت ماموران خدوم نیروی انتظامی شد، مسئولان دلسوز در آن زمان هم باید از ناجا حمایت می‌کرد، نیروی انتظامی موظف به آموزش افراد و کارکنان خود است اما نباید اجازه داد زحمت نیروهای خدوم ناجا دلسرد و ناامید شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار