بازدید 5726

افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای سومین هفته‌ی متوالی

بنابر گزارش های منتشر شده، تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا برای سومین هفته ی متوالی افزایش یافته و به ۸۲۰ عدد رسیده است. تعداد دکل های نفتی آمریکا در حالی افزایش یافته که با رسیدن قیمت نفت به بالاترین حد خود از ۳ سال پیش تا کنون انتظار می رود که شرکت های نفتی بر میزان هزینه های خود برای استخراج نفت بیفزایند.
کد خبر: ۷۹۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 21 April 2018

افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای سومین هفته‌ی متوالیبنابر گزارش های منتشر شده، تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا برای سومین هفته ی متوالی افزایش یافته و به ۸۲۰ عدد رسیده است. تعداد دکل های نفتی آمریکا در حالی افزایش یافته که با رسیدن قیمت نفت به بالاترین حد خود از ۳ سال پیش تا کنون انتظار می رود که شرکت های نفتی بر میزان هزینه های خود برای استخراج نفت بیفزایند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، گزارش های موسسه ی بیکر هیوز نشان می دهد که در هفته ی منتهی به ۲۰ اپریل آمریکا با افزایش دادن ۵ دکل نفتی مجموع دکل های نفتی خود را به ۸۲۰ عدد رسانده است. لازم به ذکر است که این تعداد از دکل نفتی فعال در آمریکا در بالاترین سطح خود از ماه مارچ سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون قرار دارد. همچنین، متوسط تعداد دکل های نفتی و گازی فعال آمریکا در سال جاری میلادی ۹۷۴ عدد ثبت شده است. باید به این نکته اشاره گردد که مجموع دکل های نفتی و گازی این کشور در سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ میلادی به ترتیب ۸۷۶، ۵۰۹ و ۹۷۸ عدد بوده است. افزون بر این، تحلیلگران اقتصادی حوزه ی انرژی موسسه ی سیمونز آمریکا در پیش بینی جدید خود اعلام کرده اند که مجموع دکل های نفتی و گازی این کشور در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۱۰۱۴ و ۱۱۲۹ عدد خواهد بود.

افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای سومین هفته‌ی متوالی


باید خاطر نشان گردد که در هفته ی گذشته مبادله ی آتی نفت خام آمریکا با رسیدن به بالاترین حد خود از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون با قیمت بیش از ۶۹ دلار در هر بشکه انجام شد. همچنین، در أواخر ماه ژانویه ی سال جاری میلادی، قیمت نفت با فتح قله ی ۶۶.۶۶ دلار در هر بشکه به بالاترین حد خود از ۳ سال پیش تا کنون رسیده بود. این در حالی است که میانگین قیمت نفت خام آمریکا در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب ۵۰.۸۵ و ۴۳.۴۷ دلار بود. افزون بر این، در روزهای گذشته مبادله ی آتی نفت خام آمریکا برای سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب با قیمت ۶۷ و ۶۱ دلار صورت گرفته است.

علاوه بر این، انتظار می رود که میزان تولید نفت آمریکا در ماه می سال جاری برای چهارمین ماه متوالی با توجه به افزایش فعالیت دکل های نفتی پرمین بیسین وست تگزاس افزایش یابد. پیش از این نیز اداره ی اطلاعات انرژی آمریکا ‍پیش بینی کرده بود که آمریکا در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی ۱۰.۷ و ۱۱.۴ میلیون بشکه نفت در روز تولید خواهد کرد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ این کشور به طور متوسط ۹.۳ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده بود.

در پایان باید اشاره گردد که با وجود احتمال افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال گذشته میلادی، گفته می شود که شرکت های آمریکایی فعال در حوزه ی نفت به میزان ۱۱ درصد بر هزینه های جاری خود خواهند افزود. در این خصوص، محاسبات موسسه مالی Cowen نشان می دهد که این شرکت ها در سال ۲۰۱۸ میلادی حدودا ۸۰.۵ میلیارد دلار برای استخراج نفت و اتمام ‍پروژه های جاری صرف خواهد کرد. این در حالی است که این شرکت ها در سال ۲۰۱۷ برای پروژه های نامبرده ۷۲.۴ میلیارد دلار هزینه کرده بودند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار