بازدید 3231

ترور استاد فلسطینی به دست افراد ناشناس در مالزی

دکتر "فادی محمد البطش" استاد فلسطینی صبح امروز شنبه به دست افراد ناشناس در کوالالامپور ـ پایتخت مالزی ـ به شهادت رسید. در این راستا حماس و جهاد اسلامی واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۷۹۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 21 April 2018

دکتر "فادی محمد البطش" استاد فلسطینی صبح امروز شنبه به دست افراد ناشناس در کوالالامپور ـ پایتخت مالزی ـ به شهادت رسید. در این راستا حماس و جهاد اسلامی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تعدادی از افراد ناشناس دکتر محمد البطش را در حین عزیمت به مسجد برای اقامه نماز صبح هدف حمله قرار دادند که در پی این جنایت به شهادت رسید.

از سوی دیگر، روزنامه استار چاپ مالزی به نقل از مازلان لازم فرمانده پلیس شهر "داتوک سری" نوشت که دو فرد موتور سوار ساعت شش بامداد امروز ۱۵ گلوله به سوی محمد البطش در حین عزیمت به مسجد برای اقامه نماز در منطقه "جالان گومبک" شلیک کردند که در پی این جنایت به شهادت رسید.

وی خاطرنشان ساخت که پلیس مالزی شروع به تحقیق در مورد این حادثه کرده است.

دکتر فادی البطش ۳۵ سال داشت و حافظ کل قرآن مجید بود و در یکی از دانشگاه های مالزی تدریس می‌کرد، وی از اهالی شهر جبالیا بود، او متاهل و صاحب سه فرزند بود. وی در دوران تحصیلش ۱۸ پژوهش و تحقیق علمی را در مجله‌های علمی پژوهشی منتشر کرد و با ارائه پروژه‌ها و پژوهش‌های علمی در تعدادی از کنفرانس‌های بین المللی که در ژاپن، انگلیس، فنلاند، اسپانیا و عربستان برگزار شده بود، شرکت کرد، وی پس از اخذ مدرک دکترای "مهندسی برق" از دانشگاه مالایا مالزی و انجام تعدادی پژوهش عملی موفق به دریافت چندین جایزه علمی شد، دکتر فادی برنده جایزه بهترین پژوهشگر عرب از سوی خزانه‌داری مالزی بود. وی همچنین پیش نماز یکی از مساجد مالزی بود.

تعداد افرادی که پژوهش‌های عملی این دکتر شهید را مطالعه و از آنها استفاده کرده‌اند به ۵۵۰۰ تن می‌رسد. وی جزء اولین کسانی بود که طرح تاسیس اتحادیه بین‌المللی مهندسان را ارائه کرد.

در همین حال، داود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه دکتر فادی از برجسته‌ترین فعالان در حمایت از قضیه و ملت فلسطین بود و در نهادها و موسسات زیادی که از ملت فلسطین حمایت می‌کنند، عضویت داشت، سازمان جاسوسی برون مرزی رژیم صهیونیستی "موساد" را به ترور وی متهم کرد.

خالد بطش، از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی نیز، سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) را به ترور فادی بطش ۳۵ ساله، از اهالی غزه و پژوهشگر در مالزی متهم کرد و از مقامات این کشور خواست برای شناسایی مجریان این حادثه پیش از فرار آنها تحقیقات فوری انجام دهند.

رسانه‌های اسرائیل خبر ترور این مهندس غزه‌ای را به نقل از گزارش‌های منتشر شده مالزی اعلام کردند که هنگام خروج از یکی از مساجد مالزی به سمت او تیراندازی شده بود.

جنبش حماس نیز امروز (شنبه) خبر ترور بطش، دانشمند فلسطینی را تایید و اعلام کرد که از اعضای این جنبش محسوب می‌شد.

حماس در بیانیه‌ای که در توئیتر خود منتشر کرده، شهادت مهندس فادی محمد بطش، فرزندی از فرزندانش را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: دست خیانت امروز ۲۱ آوریل ۲۰۱۸ بطش را در شهر کوالالامپور مالزی و در مسیرش برای ادای نماز صبح در مسجد ترور کرد.

خانواده دکتر البطش نیز عناصر موساد را به ترور فرزندشان متهم کرده و از مقامات مالزی خواستند برای شناسایی عاملان این جنایت دست به تحقیقات فوری بزنند تا آنان نتوانند پا به فرار بگذارند.
موساد تاکنون تعداد زیادی از فعالان و شخصیت های فلسطینی را ترور کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل