بازدید 2293

استقبال اتحادیه اروپا از توقف برنامه‌های اتمی کره‌ شمالی

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) از تصمیم کره شمالی در توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی‌اش استقبال کرد.
کد خبر: ۷۹۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 21 April 2018

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) از تصمیم کره شمالی در توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی‌اش استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای توقف آزمایش‌های اتمی و موشکی و همچنین تعطیل کردن سایت آزمایش اتمی گامی مثبت در مسیر بدون بازگشت و معتبر خلع سلاح اتمی، احترام گذاشتن به الزامات و تعهدات بین‌المللی و تمامی قوانین مرتبط با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و همچنین اجرای پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای است.

وی ادامه داد:‌ اتحادیه اروپا به نشست‌های قریب‌الوقوع میان کیم جونگ اون با مونه جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چشم دوخته است. امیدواریم که این نشست‌های در سطح عالی به ایجاد اعتماد بینجامد و نتایج مثبت و مستحکمی برجای بگذارد.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه صحبت‌هایش گفت: اتحادیه اروپا به حمایتش از راه حلی قابل مذاکره شامل اشتراک گذاری تجربیات شخصی‌اش درباره خلع سلاح ادامه می‌دهد. ما به اجرای تمام و کمال سیاست خود که شامل فشار بر دولت کره شمالی از طریق تحریم‌های سازمان ملل و همچنین در سطح اتحادیه اروپا می‌شود، پایبندیم و همچنین راه‌های ارتباطی را باز می‌گذاریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر