بازدید 4336
خبر

خداحافظی داور سرشناس ایران بعد از جام جهانی!

آرزو می کنم علیرضا فغانی فینال جام جهانی را سوت بزند چرا که فکر می کنم علیرضا بعد از جام جهانی قصد خداحافظی دارد. اگر فغانی خداحافظی کند آیا داوری داریم که در سطح او باشد؟ قطعا نداریم
کد خبر: ۷۹۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 21 April 2018

بهترین داور فوتبال ایران و یکی از بهترین های آسیا ممکن است بعد از رقابت های جام جهانی 2018 از دنیای قضاوت خداحافظی کند.

به گزارش تابناک ورزشی، علیرضا فغانی برای دومین دوره پیاپی به جام جهانی خواهد رفت و این بار این امیدواری وجود دارد که داور مطرح فوتبال ایران در جام جهانی قضاوت کند. علیرضا فغانی که در رقابت های جام جهانی یک داور 40 ساله خواهد بود از سال 1379 کار قضاوت را آغاز کرد و از سال 1386 در لیگ برتر فوتبال ایران به داوری پرداخت. فغانی در جام جهانی 2014 برزیل نیز حضور داشت اما هیچ قضاوتی به او نرسید.

با این حال به نظر می رسد که این جام جهانی می تواند محل درخشش این داور باشد. او در سال 2017 و در رقابت های جام کنفدراسیون ها دو بازی حساس آلمان-شیلی و پرتغال –شیلی را قضاوت کرد و قضاوت های خوب او باعث شده که احتمال قضاوت او در روسیه بالا باشد. محسن قهرمانی داور قدیمی فوتبال ایران در رابطه با علیرضا فغانی گفت:« امروز اگر علیرضا فغانی را منفک کنیم داوری ما هیچ چیزی ندارد. یک روز در جلسه ای من، سعید بخشی زاده و یداله جهانبازی را از لیست الیت حذف کردند اما شما ببینید از آن زمان به بعد به غیر از محسن ترکی و علیرضا فغانی چه کسانی از ایران در عرصه های بین المللی قضاوت کرده اند. متاسفانه امروز داوران ما را قبول ندارند در حالی که به داوران 25-26 ساله ژاپنی، کره ای و حتی کشورهایی که فوتبال ندارند قضاوت های بین المللی می دهند.» قهرمانی همچنین گفت:« آرزو می کنم علیرضا فغانی فینال جام جهانی را سوت بزند چرا که فکر می کنم علیرضا بعد از جام جهانی قصد خداحافظی دارد. اگر فغانی خداحافظی کند آیا داوری داریم که در سطح او باشد؟ قطعا نداریم و داوران دیگر 50 درصد از او ضعیف تر هستند.»

با توجه به حرف های قهرمانی می توان گفت فغانی قصد دارد بعد از مسابقات جام جهانی از دنیای قضاوت خداحافظی کند این در حالی است که رقابت های جام ملت های آسیا نیز در پیش است.

خداحافظی داور سرشناس ایران بعد از جام جهانی!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار